صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






سفره مهربانی بچه‌های مسجد در شب یلدا

اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با راه‌اندازی پویش‌های مختلف «سفره‌های مهربانی» و «هدیه‌های یلدایی» کمک به نیازمندان را جایگزین جشن‌ها و شب نشینی‌ها کردند تا لبخند را مهمان خانه‌ها کنند.‌ یلدا آیین مهربانی و یادآور زندگی، دوستی و مهربانی در میان سردی‌ها و در دل تاریکی‌هاست، آنگاه که پیر و نوجوان را گرد هم […]

کد خبر : 41338 | 11:39 ق.ظ | ۱ دی , ۱۳۹۹

اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با راه‌اندازی پویش‌های مختلف «سفره‌های مهربانی» و «هدیه‌های یلدایی» کمک به نیازمندان را جایگزین جشن‌ها و شب نشینی‌ها کردند تا لبخند را مهمان خانه‌ها کنند.‌

یلدا آیین مهربانی و یادآور زندگی، دوستی و مهربانی در میان سردی‌ها و در دل تاریکی‌هاست، آنگاه که پیر و نوجوان را گرد هم آورده و دیدارها را تازه می‌کند. کودکان گوش به قصه‌های مادربزرگ‌ها بر سفره زیبای یلدا که با انار، هندوانه، آجیل و شیرینی‌های سنتی تزیین شده، می‌نشینند تا از قصه‌های شاهنامه بشنوند و از ننه سرما بانوی زمستان که با هوای سرد می‌آید.

اما امسال دیگر خبری از دورهمی‌های شب یلدا نیست و کرونا همه را تعطیل کرده تا با تجربه شب یلدایی نوین، فقط در فضای مجازی، جویای حال هم باشیم.

اگرچه امسال دورهمی نداریم، اما همدلی‌ها افزایش یافته و مهربانی‌ها دوچندان شده تا در این روزها که خیلی از خانواده‌ها در تنگی معیشت به‌سر می‌برند، سفره‌های شب یلدایشان رنگین شود.

این بار نیز بچه‌های مسجد وارد میدان شده و با راه‌اندازی پویش‌های مختلف «سفره‌های مهربانی»، «هدیه‌های یلدایی» کمک به نیازمندان را جایگزین جشن‌ها و شب نشینی‌ها کردند تا لبخند را مهمان خانه‌ها کنند.‌

.

.

«محمد مهدی پوررضا» با بیان اینکه زیبایی شب یلدا در کمک به نیازمندان است از اجرای طرح «یلدای مهربانی» در کانون فرهنگی هنری شهید همت رشت خبر داد و گفت: این طرح به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های خیرین برای شاد کردن دل خانواده‌های نیازمندان در شب یلدا اجرا شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید همت رشت با اشاره به تهیه بسته‌های مهربانی شب یلدا افزود: ۲۵ بسته معیشتی شامل میوه و شیرینی، آجیل، شکلات و …تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

وی تصریح کرد: در ایام کرونا، تلاش کردیم تا با توزیع بسته‌های کمک معیشتی بین افراد آسیب دیده و کم برخوردار محله، قدمی در اجرای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه برداریم.

«عبدالعلی لطفی‌نژاد» نیز از همت بچه‌های مسجد جامع فشکل پشته رودسر در کمک به نیامندان محل در شب یلدا خبر داد و بیان کرد: همزمانی شب یلدا با ولادت حضت زینب(س) موجب شده تا مردم کمک‌های بیشتری در هدایای شب یلدا داشته باشند.

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت رودسر اظهارداشت: با کمک خیرین و معتمدین محل ۳۰بسته یلدایی شامل آجیل، شکلات، شیرینی و هندوانه تهیه و بین مردم توزیع شد.

.

.

همچنین به همت کانون فرهنگی هنری پیامبراکرم(ص) مسجد شهدای املش و با مشارکت گروه جهادی عمار و کمک نمازگزاران، تهیه یبسته هیا یلدایی در دستور کار قرار گرفت.

 در این راستا ۵۰ بسته میوه شب یلدا شامل هندوانه، سیب، انار، خیار، هویج، پرتقال، کیوی، نارنگی و بسته‌های آجیل تهیه شد.

ارزش ریالی هر بسته بالغ بر ۱۰۰ هزار تومان است که امروز به همت بچه‌های کانون بین نیازمندان محل توزیع می‌شود.

کانون جوادالائمه(ع) کشت سرا نیز در آستانه شب یلدا به‌عنوان بلندترین شب سال با برگزاری پویش «یلدای مهربانی» ۴۰ بسته به ارزش ریالی هر بسته۵۰ هزار تومن را تهیه و توزیع کرد.

.

.

کانون شهید هادی خوش خلقت رشت نیز به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و شب یلدا و به همت خیرین مسجد صاحب الزمان(عج)، ۵۰ بسته مواد غذایی شامل میوه، تنقلات، مرغ، خشکبار و… را تهیه و بین نیازمندان توزیع کرد.

با همکاری اعضای کانون منتظران مهدی(عج) رشت نیز ملزومات شب یلدا برای ٢٠ خانوار نیازمند تهیه شد.

در آستانه اشرفیه نیز کانون فرهنگی شهید بهشتی روستای امشل آستانه با کمک خیرین روستا تعداد ۳۰ بسته یلدایی را در بین نیازمندان روستا توزیع کرد، درحالیکه تعداد این بسته‌های یلدایی در کانون فرهنگی و هنری مسجد اهل بیت(ع) آستانه به ۳۵ بسته رسید.

کمک‌های خیرانه و مومنانه مردم به نیازمندان در شب یلدا همچنان ادامه دارد و اعضای کانون‌های مساجد گیلان با جمع‌آوری این کمک‌ها و توزیع آن بین نیازمندان سفره‌های یلدا را رنگین کرده و شادی را میهمان خانه‌ها می‌کنند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد