صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






توکل و تعقل دو روی سکه مکتب حاج قاسم سلیمانی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه حاج قاسم در کنار ایمان و اعتقاد یک فرمانده مدبر بود، بیان کرد: سردار سلیمانی در کنار توکل، تعقل داشت بنابراین توکل و تعقل دو روی سکه مکتب حاج قاسم است. محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ۱۵ دی ، در مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار […]

کد خبر : 41579 | 6:57 ب.ظ | ۱۵ دی , ۱۳۹۹

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه حاج قاسم در کنار ایمان و اعتقاد یک فرمانده مدبر بود، بیان کرد: سردار سلیمانی در کنار توکل، تعقل داشت بنابراین توکل و تعقل دو روی سکه مکتب حاج قاسم است.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، ۱۵ دی ، در مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، با بیان اینکه حاج قاسم در دوران زندگی خودش در سه رویداد مهم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت حضور مؤثر داشت، اظهار کرد: نقش آفرینی حاج قاسم در دفاع مقدس و جبهه مقاومت ویژه است.

وی با اشاره به حضور سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس به عنوان یک جوان بسیجی، افزود: حاج قاسم در سن ۲۸ سالگی یک تیپ تأسیس کرد و سپس در جبهه مقاومت حداقل پنج سازمان بزرگ مقاومت مردمی مانند حشدالشعبی، جیش الوطنی، زینبیون، فاطمیون و حیدریون را شکل داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تقویت حزب الله و دفاع این سازمان انقلابی از ملت های مظلوم منطقه را از دیگر اقدامات سردار سلیمانی دانست و تصریح کرد: آشنایی من با سردار سلیمانی و دوستی ما از سال ۶۰ رقم خورده است.

رضایی، با اشاره به ویژگی های مکتب حاج قاسم، بیان کرد: در طول تاریخ همواره دو اندیشه وجود داشته که اندیشه اول اندیشه برتری طلبی است، یعنی یک عده خودشان را از همه انسان ها برتر و بالاتر می بینند و لذا دست به تجاوز می زنند، جنگ به راه می اندازند و غارت می کنند و چون برتری طلبی دارند گاهی این جنایات را علنی و آشکار انجام می دهند.

وی اندیشه دوم را که در مقابل اندیشه اول قرار دارد، اندیشه دفاع و مقاومت دانست و یادآور شد: اندیشه دوم از انسانیت دفاع می کند و در مقابل تجاوز و غارتگری برتری طلبان می ایستد لذا مستکبران، استعمارگران و استثمارگران اندیشه اول را دارند و انبیای الهی و آزادی خواهان جهان از اندیشه دوم برخوردار هستند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، مکتب حاج قاسم را مربوط به اندیشه دوم دانست و اضافه کرد: برتری طلبان خواص گرا و پیروان اندیشه مقاومت، مردم گرا هستند. این در حالی است که گروه اول گروه دوم را جنگ طلب معرفی می کند و با همین شیوه سردار سلیمانی را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه جهانیان سردار سلیمانی را به عنوان مدافع انسانیت می شناسند، اظهار کرد: رزمندگان جبهه مقاومت با تابلوی مدافع حرم مبارزه علیه استکبار را آغاز کردند، اما حضرت زینب(س) خودش مدافع واقعی انسانیت و ارزش های اسلامی بود.

رضایی، جنگ ما را جنگ عقیده، دفاع و مقاومت دانست و گفت: مکتب حاج قاسم مکتب دفاع از ارزش های انسانی، اسلامی و مبارزه ایمانی و اعتقادی با ظلم، بی عدالتی، تجاوز و غارتگری است و دفاع از جان، مال، ناموس مردم را تکلیف خود می دانیم و هر کجا صدای مظلوم بلند شود، به سمت او می رویم، اما جنگ طرف مقابل جمهوری اسلامی، جنگ تجاوز، جنایت و غارتگری است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، داعش را یکی از جنایتکارترین و پلیدترین گروه های تروریستی تاریخ بشریت دانست و افزود: داعش علاوه بر جنایتکاری، مامور به فتنه بزرگی بود، زیرا می خواست اسلام هراسی و سیاه نمایی علیه مسلمانان را در جهان به وجود آورد. در واقع داعش با نام اسلام و قرآن جنایت می کرد و حاج قاسم در مقابل این گروه تروریستی ایستاد.

وی با بیان اینکه استقرار داعش در سوریه و عراق، استان های مرزی ایران را دچار بحران می کرد، ادامه داد: حاج قاسم و نیروهای مقاومت داعش را شهر به شهر عقب راندند و نابود کردند.

رضایی، با اشاره به حمایت حدود ۴۰ کشور از صدام در جنگ هشت ساله علیه جمهوری اسلامی،  تصریح کرد: ایمان و اعتقاد سلیمانی های دوران دفاع مقدس موجب شد که ملت ایران روحیه بگیرند و سرزمین های خودشان را آزاد کنند لذا ایمان و اعتقاد و کار برای خدا جوهره اصلی مکتب حاج قاسم است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم در کنار ایمان و اعتقاد یک فرمانده مدبر بود، اضافه کرد: سردار سلیمانی در کنار توکل، تعقل داشت، زیرا توکل منهای تعقل به معنی نادیده گرفتن نعمت بزرگ الهی و تعقل منهای توکل به معنی قطع ارتباط با اراده جاریه خداوند در عالم هستی است لذا توکل و تعقل دو روی سکه مکتب حاج قاسم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دفاع و مقاومت ملت ایران را مبتنی بر عقیده و مردم دوستی دانست و اظهار کرد: ویژگی مکتب سلیمانی این است که دفاع و مقاومت برای مردم و به دست مردم باید صورت بگیرد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، جبهه مقاومت را جبهه نجات از ظلم و تجاوز و ناامنی و استعمار دانست و افزود: اگر جبهه مقاومت نبود، جنایاتی که از سوی آمریکا و اسرائیل در منطقه علیه مسلمانان شکل می گرفت، هیچ حد و مرزی نداشت. اگرچه برای مقاومت هزینه دادیم، اما هزینه تسلیم شدن در برابر دشمن چندین برابر هزینه مقاومت است. نیمی از ایران در جنگ های ۳۰۰ سال گذشته از دست رفت و دشمن در جنگ تحمیلی دوباره می خواست پنج استان ما را جدا کند، اما نتوانست لذا مقاومت رمز نجات و پیروزی ماست و فرصت دادن به دشمن سرآغاز ویرانگری هاست.

وی مقام معظم رهبری را پرچمدار ایستادگی و مقاومت دانست و گفت: جمهوری اسلامی طی چهل سال گذشته با ایستادگی و مقاومت دوباره حیات پیدا کرده است.

رضایی، مکتب حاج قاسم را مکتب احیا، سربلندی، ایستادگی و ارزش های الهی و انسانی دانست که نباید محدود به حوزه های نظامی و امنیتی شود و تأکید کرد: مکتب حاج قاسم را وارد اقتصاد و فرهنگ کنیم تا به پیروزی های بعدی برسیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم از دل میدان عمل برخاسته است، اظهار کرد: مکتب قاسم سلیمانی از دل میدان، شهود و حضور و میان عملیات برخاسته است، اینکه افراد از مردم یا صحنه عمل فاصله بگیرند مکتب قاسم سلیمانی به وجود نمی‌آید.

وی افزود: یکبار دیگر نیروهای انقلابی، بسیجیان، روحانیون، پاسداران و همه افرادی که مدعی ارزش‌های جمهوری اسلامی هستند باید وارد میدان شوند و تا افراد مرد میدان نشوند، مکتب قاسم سلیمانی در وجودشان شعله‌ور نمی‌شود.

رضایی بیان کرد: امروز بیش از هر روز دیگری ما نیاز به یک پیام از نیروهای انقلاب داریم که در صحنه حاضر شوند و با استفاده از استعداد و ایمان‌شان در مقابل فقر، بیکاری، انحرافات داخلی و صحنه‌های بین‌المللی بایستند، در اینصورت مکتب قاسم سلیمانی گسترش می‌یابد و عالم‌گیر خواهد شد.

وی در خصوص نتایج بررسی طرح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: به تازگی رئیس‌جمهور از مقام معظم رهبری تقاضا کرده‌اند که مدت زمان بررسی این طرح را که در مجمع تمام شده است، ادامه دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تاکنون تصمیم خاصی در خصوص طرح FATF اتخاذ نشده است، گفت: ابهامات و سؤال‌های بسیاری از تمام ابعاد طرح وجود دارد که در دست بررسی‌ کارشناسانه قرار دارد، از دولت خواسته‌ایم که سؤال‌ها و ابهامات موجود را پاسخ دهند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد