صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






علامه مصباح یزدی مجاهد کبیر عرصه مقابله با شبهه‌افکنی دشمن بود

مراسم یادبود عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، مرحوم آیت‌الله «محمدتقی مصباح یزدی» شامگاه امروز سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹، با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در مسجد حضرت فاطمه زهراء(س) رشت برگزار شد. حجت‌الاسلام «قاسم روانبخش» در این مراسم، اظهار کرد: آیت‌الله مصباح، در طول ۸۶ سال مبارزه، تلاش و بندگی خالصانه خدا، به فعالیت‌های […]

کد خبر : 41683 | 8:29 ق.ظ | ۲۴ دی , ۱۳۹۹

مراسم یادبود عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، مرحوم آیت‌الله «محمدتقی مصباح یزدی» شامگاه امروز سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹، با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در مسجد حضرت فاطمه زهراء(س) رشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام «قاسم روانبخش» در این مراسم، اظهار کرد: آیت‌الله مصباح، در طول ۸۶ سال مبارزه، تلاش و بندگی خالصانه خدا، به فعالیت‌های تعلیم و تربیتی و کار فرهنگی و سیاسی در عرصه‌های مختلف مشغول بودند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه درگذشت آیت الله مصباح، خسارت زیادی را به حوزه معارف اسلامی وارد کرد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامع‌ترین پیام را در رحلت ایشان بیان کردند که ۱۶ عنوان مهم برای آیت‌الله مصباح در آن ذکر شده بود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح خلاء شهید مطهری و علامه طباطبایی را پر کردند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، جوانان را به بررسی و دنبال کردن افکار زلال و ناب علامه مصباح دعوت کرده‌اند.

روانبخش به چاپ کتابچه «مصباح عزیز» پس از رحلت این عالم گرانقدر اشاره و خاطرنشان کرد: این کتابچه شامل مجموعه بیانات رهبری در وصف آیت الله مصباح است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با قلم پر فصاحت و بلاغت خود، دریای معرفت آیت‌الله مصباح را به تصویر کشیدند، افزود: رهبری آیت‌الله مصباح را عالم ربانی خطاب کردند که نشان دهنده جایگاه برجسته علمی و معنوی این شخصیت گرانقدر است.

وی اظهار کرد: در طول بیش از ۳۵ سال شاگردی آیت‌الله مصباح، حتی یک مکروه از ایشان ندیدم و هر چه به ایشان نزدیک می‌شدید، ارادت به این شخصیت بیشتر می‌شد.

حجت‌الاسلام روانبخش به تواضع فوق‌العاده علامه مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: ایشان با وجود اینکه استاد بودند، اما به شخصه در کلاس‌ها درس شرکت می‌کردند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، آیت‌الله مصباح را شاگرد امام خمینی(ره) معرفی کرد و گفت: این علامه از جوانی در سیر و سلوک بودند و دوستی و برادری قدیمی با رهبری داشتند.

وی به شاخصه فقیه بودن آیت ‌الله مصباح اشاره و تصریح کرد: این شخصیت برجسته علمی و معنوی، در ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد رسیدند و جزء نوابغ استان یزد و با تلاش فراوان از استعداد‌ها و نبوغ فکری در تبلیغ معارف دین استفاده کردند.

روانبخش اضافه کرد: آیت الله مصباح معتقد بودند که مبانی اعتقادی و فکری جوانان باید درست شود تا این بخش جامعه به سمت احکام و اسلام بروند؛ در واقع باید برای مراجع تقلید، مقلد بسازیم.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، آیت الله مصباح را چشمه جوشان تولید نظریه، فکر و اندیشه اسلامی و انقلابی دانست و گفت: این شخصیت جهاد با نفس داشت و هر جا اسمی از عنوان و جایگاه بود، حضور نداشت و از شهرت فراری بود.

وی با اشاره به فعالیت آیت الله مصباح در هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: این شخصیت علمی علاوه بر حضور در مناطق جنگی، در همان دوره کتابی با نام “جنگ و جهاد در قرآن” را نوشتند که رزمنده واقعی می‌ساخت.

روانبخش اضافه کرد: علامه مصباح، زمانی که عده‌ای هشت سال دفاع مقدس را جنگ و خشونت معرفی می‌کردند، در کتاب “جنگ و جهاد در قرآن” به ترویج جهاد و شهادت پرداختند.

این فعال رسانه ای به تأکید مقام معظم رهبری در ارتباط با جهاد کبیر اشاره و اظهار کرد: جهاد اکبر یعنی با منطق قرآن به جنگ دشمن و شبهه افکنی آن برویم.

وی، آیت الله مصباح را مجاهد کبیر عرصه مقابله با شبهه افکنی دشمن معرفی کرد و گفت: یکی از اقدامات این عالم برجسته، مبارزه با مجاهدین خلق و گروهک فرقان بود.

آقای روانبخش تصریح کرد: عده‌ای از روحیه انتقادی علامه مصباح یزدی ناراحت می‌شدند و به ایشان حتاکی و بی احترامی می‌کردند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اذعان کرد: علامه مصباح یزدی، در شرایطی که جریانات مارکسیستی در حال جذب جوانان بودند، وارد عمل شدند و در مناظره تلویزیونی، مبانی این گروه را نقد کردند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد