صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






فاطمه(س) بانوی بزرگ اسلام و جهان بشریت است

نماینده ولی فقیه در گیلان به ضربه آدم‌های نادان و جاهل به جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: در طول انقلاب اسلامی هر جا ضربه خوردیم از خواص و عوام جاهل و نادان بود. آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) رشت برگزار شد اظهار کرد: […]

کد خبر : 41699 | 8:12 ق.ظ | ۲۷ دی , ۱۳۹۹

نماینده ولی فقیه در گیلان به ضربه آدم‌های نادان و جاهل به جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: در طول انقلاب اسلامی هر جا ضربه خوردیم از خواص و عوام جاهل و نادان بود.

آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) رشت برگزار شد اظهار کرد: فاطمه(س) بانوی بزرگ اسلام و بشریت است.
وی، اسلام را تنها نسخه شفابخش بشریت عنوان کرد و افزود: اسلام در همه عرصه‌های زندگی بشر دارای برنامه است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه تربیت انسان نخستین موضوعی بوده که اسلام به آن بها داده است، تصریح کرد: جامعه اسلامی با افرادی شکل می‌گیرد که تمام آحاد آن در اسلام ذوب شده باشند.
آیت‌الله فلاحتی به بخشی از خطبه فدکیه حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: خطبه فدکیه در تراز خطبه‌های نهج البلاغه امیر مومنان امام علی(ع) محسوب می‌شود و بسیاری از دردهای جامعه اسلامی در آن بیان شده است.
وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه می‌فرماید؛ هر کسی بخواهد از ما اطاعت و پیروی کند از انحراف مصون می‌ماند، بیان کرد: کسی که امامت اهل بیت(ع) را بپذیرد در مسیر درست قرار می‌گیرد و این اطاعت از تفرقه بین امت جلوگیری می‌کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، ایجاد امت واحد اسلامی و جلوگیری از منحرف شدن این امت را از اهداف اساسی پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که همه ابعاد احکام و قانون خدا در آن حاکم باشد، جامعه اسلامی است.
آیت‌الله فلاحتی، وجود قوانین الهی در لایه‌های زندگی مردم را از ویژگی‌های جامعه اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: جامعه‌ای اسلامی است که روابط اقتصادی و حقوق مردم بر مبنای احکام الهی باشد و این روابط براساس قانون و کتاب خدا عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه هر کسی در جامعه اسلامی بیاید انسان کامل می‌شود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی شعبه‌ای از حکومت مدنی و حکومت پیامبر(ص) است و هر کسی خود را به قوانین و برنامه‌های جامعه اسلامی نزدیک کند انسان کامل می‌شود.
امام جمعه رشت اضافه کرد: کسانی که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند انسان کامل می‌شوند و حتی اگر انسان کامل نشوند فایده آن است که فاسد نمی‌شوند.
آیت‌الله فلاحتی با تاکید براینکه بازار، مسجد، خانواده، معلمان، روحانیون، کشاورزان و … در جامعه اسلامی باید خدایی حرکت کنند و در اندیشه رضایت خدا باشند، بیان کرد: جامعه نبوی پس از پیامبر(ص) که می‌بایست به جامعه علوی متصل می‌شد در آن انفصال و فترت بسیار ایجاد شد.
وی به ضربه آدم‌های نادان و جاهل به جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: ضربه‌ای که جامعه و حکومت اسلامی از آدم‌های نادان و جاهل می‌خورد از دشمن نمی‌خورد و در طول انقلاب اسلامی هر جا ضربه خوردیم از خواص و عوام جاهل و نادان بود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه جامعه اسلامی نیازمند به‌هم پیوستگی و وحدت بین آحاد مردم است، تصریح کرد: وجود رهبر الهی از ویژگی‌های ایجاد جامعه اسلامی است.
آیت‌الله فلاحتی، رهبر الهی را شرط ایجاد جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: انسجام امت اسلامی و وجود رهبر الهی موجب شکل‌گیری جامعه ولایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سعادت دنیا و آخرت انسان در سایه ولایت الهی است، خاطرنشان کرد: وحدت امت اسلامی و وجود رهبر الهی دو شرط تشکیل جامعه ولایتمدار است.

.

.

.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد