صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حضرت زهرا(س) هرگز با دشمنان سازش نکرد و برای حمایت از ولایت بهانه نیاورد

حجت‌الاسلام المسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در مراسم سوگواری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد امام رضا(ع) شهرک گلسار رشت با اشاره به حدیثی از رسول گرامی خداوند(ص)، گفت: بهشت مشتاق چهار بانو است، حضرت خدیجه، حضرت مریم، حضرت فاطمه (س) و آسیه همسر فرعون که با وجود موقعیت‌های فراوان، […]

کد خبر : 41703 | 6:19 ب.ظ | ۲۸ دی , ۱۳۹۹

حجت‌الاسلام المسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در مراسم سوگواری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد امام رضا(ع) شهرک گلسار رشت با اشاره به حدیثی از رسول گرامی خداوند(ص)، گفت: بهشت مشتاق چهار بانو است، حضرت خدیجه، حضرت مریم، حضرت فاطمه (س) و آسیه همسر فرعون که با وجود موقعیت‌های فراوان، درست زندگی کرد و ماندگار شدند.

وی حضرت صدیقه طاهره(س) را اسوه و الگوی زنان و مردان دانست و اظهار کرد: از ویژگی‌های دختر گرانقدر پیامبر (ص)، خداشناسی، نبی‌شناسی و ولی‌شناسی است و در همه این موارد ممتاز بودند.

حجت‌الاسلام المسلمین اشجری با بیان اینکه حضرت فاطمه(س)، منشا همه خوبی‌ها و کمالات است، تصریح کرد: خداوند متعال حضرت زهرا(س) را بالاتر از همه زنان عالم می‌داند و ایشان مادر یازده امام معصوم هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مسلمانان باید دینداری و ایمان خود را با حضرت فاطمه(س) محک بزنند، عنوان کرد: به فرموده امام خمینی(ره) تردید نداشته باشید که اگر حضرت زهرا(س) مرد بود قطعاً پیغمبر الهی می‌شد.

وی افزود: عظمت و بزرگی حضرت فاطمه(س) به قدری والا است که خداوند می‌فرماید این کوثر آنقدر ارزشمند است که به خاطر آن نماز بگذار.

حجت‌الاسلام المسلمین اشجری با اشاره به اهمیت و ارزش حدیث کساء و تاکید بر آمرزش گناهان از طریق قرائت آن، گفت: فاطمه زهرا(س) محور است و ملائک با ایشان انس و الفتی داشته‌اند که خداوند پیامبر(ص) و امام علی(ع) و فرزندانشان(ع) را به احضرت زهرا(س) نسبت می‌دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س)، سرباز باوفایی برای امام علی(ع) بود، تصریح کرد: این شهیده بزرگ تاریخ اسلام هرگز با دشمنان سازش نکرد و به دنبال منفعت‌طلبی نبود و برای حمایت از امام خود بهانه نیاورد و تمام هستی خود را فدای امام علی کرد.

وی با طرح این پرسش که آیا ما اکنون همانند دختر گرانقدر پیامبر(ص) از ولی زمانه خویش حمایت می‌کنیم یا خیر، ادامه داد: کسانی که امروز به دنبال منفعت‌طلبی هستند حتی اگر بارها بگویند «اللهم عجل لولیک الفرج»، در زمان ظهور در رکاب امام زمان(عج) نخواهند بود.

حجت‌الاسلام المسلمین اشجری با اشاره به تبعیت محض حضرت زهرا(س) از امام علی(ع)، افزود: ایشان تمام گفتار و اعمال خود را مطابق خواست امام علی(ع) قرار می‌داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: ائمه اطهار(ع) هستی خود را فدای دین خدا کردند و با علم به خطرات و ضررهایی که متوجه آنها می‌شد، این مسیر را ادامه می‌دادند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) جان خویش را فدای ولایت کرد، افزود: عده‌ای در حالی برای فدک گریه می‌کنند که حق امام زمان(عج) را نمی‌پردازند و یا برای مظلومیت حضرت زهرا(س) گریه می‌کنند اما هدف و راه ایشان را درک نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام المسلمین اشجری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بیمه شده حضرت زهرا(س) است، اظهار کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با توسل به این بانو عظیم‌الشان در برابر دشمن ایستادگی می‌کردند و بزرگانی همچون سردار صلح و امنیت حاج قاسم سلیمانی برای حضرت زهرا(س) جایگاه و ارزش بالایی قائل بودند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد