صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






افتتاح مرکز راهبری حفظ قرآن بقاع و اماکن متبرکه گیلان

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به کم کاری های انجام شده در زمینه انس عمومی با قرآن، گفت: باید از ظرفیت مردم و موسسات قرآن برای فعالیت های تبلیغی استفاده شود. به گزارش مهر، مهدی قره شیخ لو پیش از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح مرکز راهبری حفظ قرآن بقاع و اماکن متبرکه […]

کد خبر : 42001 | 10:14 ق.ظ | ۱۷ بهمن , ۱۳۹۹

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به کم کاری های انجام شده در زمینه انس عمومی با قرآن، گفت: باید از ظرفیت مردم و موسسات قرآن برای فعالیت های تبلیغی استفاده شود.

به گزارش مهر، مهدی قره شیخ لو پیش از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح مرکز راهبری حفظ قرآن بقاع و اماکن متبرکه گیلان در رشت با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت حضرت زهرا (س)، گفت: در طول چهل سال گذشته پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در حوزه قرآنی در کشور شاهد بودیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف بیش از ۲۰۰ رتبه بین المللی قرآن کریم در این سال‌ها کسب شده است، افزود: این تعداد در بین کشورهای اسلامی یک رکورد محسوب می‌شود.

وی افزایش حافظان و قاریان کشور را از دیگر پیشرفت‌های قرآنی کشور دانست و گفت: قبل از انقلاب، حافظان و قاریان کشور بیشتر از انگشتان دو دست نمی‌شد اکنون در جای جای کشور حافظان و قاریان مسلطی داریم که تسلط آنها به قرآن قابل توجه بوده که از برکات انقلاب است.

قره شیخ لو در ادامه با اشاره به کم کاری در بخش انس عمومی مردم با قرآن، ادامه داد: اینکه فضای قرآنی در محلات و خانواده‌ها و مناسبت‌ها وجود داشته باشد کم کاری شده و باید سرمایه گذاری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همه کشور باید برای انجام فعالیت‌های قرآن بسیج شود، افزود: مساجد و حسینیه‌ها باید به پایگاه آموزش و قرائت قرآن تبدیل شود.

رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف بر ضرورت واگذاری برنامه به بخش‌های مردمی اشاره و اضافه کرد: بستری برای مشارکت حداکثری مردم در فعالیت‌های قرآنی باید فراهم شود.

قره شیخ لو تأکید کرد: بهترین کار در حوزه ترویج معارف قرآنی و آموزش قرآن استفاده از ظرفیت مردم و مؤسسات قرآنی است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان‌اوقاف با اشاره به پیش بینی ۲۵ برنامه در حوزه تبلیغی و آموزشی برای سال آینده، گفت: در برنامه‌های آموزشی نگاه کیفی به فرآیندها داریم.

قره شیخ لو بزرگترین ضعف در کشور را فاصله گرفتن فکر و عمل بر اساس قرآن برشمرد و ادامه داد: گیلان ظرفیت‌های قرآنی بسیار خوب و قابل توجهی دارد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت‌ها در پیشبرد اهداف آموزشی و تبلیغی بهره ببریم.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد