صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






توزیع ۱۰ هزار سبد کالای معیشتی در استان گیلان

رئیس شورای زکات گیلان زکات را برای رشد روح انسان عنوان کرد و گفت: نماز و زکات زمانی می تواند نقش آفرین باشد که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر جاری باشد. آیت الله رسول فلاحتی امروز در آیین توزیع ۱۰ هزار سبد کالای معیشتی توسط شورای زکات استان در بین خانواده […]

کد خبر : 42126 | 6:09 ب.ظ | ۲۱ بهمن , ۱۳۹۹

رئیس شورای زکات گیلان زکات را برای رشد روح انسان عنوان کرد و گفت: نماز و زکات زمانی می تواند نقش آفرین باشد که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر جاری باشد.

آیت الله رسول فلاحتی امروز در آیین توزیع ۱۰ هزار سبد کالای معیشتی توسط شورای زکات استان در بین خانواده های نیازمند سراسر گیلان که در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار شد با قدردانی از مسئولان این برنامه پاک و نورانی اظهار کرد: کلمه زکات در قرآن پس از نماز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اگر جامعه ای نمازگزار باشند به زکات نیز عمل می کنند بنابراین زکات در جامعه ای نقش آفرین است که اول به نماز توجه شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نماز و زکات دو مصداق معروف است، تصریح کرد: امر مذکور نشان می دهد پس از نماز و زکات باید در جامعه پایبندی به امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد.

آیت الله فلاحتی به فرمایش امیر مومنان امام علی(ع) مبنی براینکه تمام واجبات حتی جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره در برابر دریا است، اشاره کرد و گفت: نماز و زکات زمانی می تواند نقش آفرین باشد که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر جاری باشد.

وی، زکات را به معنای نمو و رشد خواند و بیان کرد: پرداخت زکات در گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره واجب است و در زکات مستحب انسان هر قدر می تواند به عنوان رشد مال خود می دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه زکات برای رشد روح انسان است، خاطرنشان کرد: انسان در پرداخت و جمع آوری زکات باید خدا را در نظر بگیرد ضمن اینکه در پرداخت، جمع آوری و اخذ زکات انسان باید نیت خالص داشته باشد و گرنه این عمل بی اثر می شود.

آیت الله فلاحتی، کمیته امداد را یک نهاد پاک و مقدس عنوان کرد که توسط امام(ره) تشکیل شد و افزود: اگر کسی در این نهاد ناخالصی نشان دهد اولین کسی که ضربه می بیند خود شخص است.

وی با بیان اینکه در بحث زکات اگر پرداخت کننده، جمع آوری کننده و گیرنده قصد خیر کنند در دنیا به زندگی آنها خیر داده می شود، اظهار کرد: پرداخت کنندگان زکات در آخرت از عذاب در امان هستند.

رئیس شورای زکات گیلان بر آینده نگری در برنامه ریزی های کمیته امداد تاکید کرد و یادآور شد: پرداخت تسهیلات برای اشتغال و کارآفرینی جوانان به ویژه مددجویان باید در اولویت برنامه های کمیته امداد باشد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد