صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بی‌تدبیری و عدم مدیریت سفرهای نوروزی، بهانه‌ای برای تعطیل‌کردن مراسم مذهبی نشود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان پشتوانه معنوی را زمینه ساز مقابله با هر مشکلی دانست و گفت: بی‌تدبیری در سفرهای نوروزی نباید بهانه‌ای برای تعطیلی مراسم ماه رمضان شود. حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه بندگی و عبادت است، گفت: این ماه پربرکت فرصتی […]

کد خبر : 42550 | 1:14 ب.ظ | ۱۸ فروردین , ۱۴۰۰

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان پشتوانه معنوی را زمینه ساز مقابله با هر مشکلی دانست و گفت: بی‌تدبیری در سفرهای نوروزی نباید بهانه‌ای برای تعطیلی مراسم ماه رمضان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه بندگی و عبادت است، گفت: این ماه پربرکت فرصتی مغتنم برای استغفار، تزکیه نفس و شکرگزاری از نعمات بی‌پایان خداوند است.

وی با بیان اینکه از ماه مبارک رمضان به ماه بهار قرآن تعبیر شده است، اظهار کرد: همه مؤمنان در این ماه پرفضیلت مهمان خوان گسترده خداوند هستند و در این ضیافت الهی با برکات بسیار در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‌شوند و روح و جان آنان از سرچشمه فیض الهی سیراب می‌گردد.

حجت‌الاسلام اشجری با اشاره به اینکه تعبد و تقرب یکی دیگر از برکات ماه رمضان است، تصریح کرد: بسیاری از اعمال در این ماه مبارک ثواب چندین برابری دارند و بهترین فرصت برای توبه، توجه به خداوند، انس با قرآن کریم، پیوند با ائمه اطهار(ع)، دوری از مادیات و دل‌بستن به معنویات است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان رمضان را فرصتی مناسب برای تبلیغ و تبیین برشمرد و گفت: تصمیم‌گیران ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهای نوروزی را آزاد گذاشتند اما برای برگزاری مراسم مذهبی در ماه مبارک رمضان مجوز صادر نمی‌کنند که این نشان از عدم دغدغه مندی آنها دارد.

وی با طرح این پرسش که چرا ستاد ملی مقابله با کرونا برای محدودیت سفرهای نوروزی تدابیر لازم را نیاندیشید تا منجر به تلفات جانی و بهانه‌ای برای محدودیت‌های مراسم مذهبی شود، اظهار کرد: نتایج بی‌تدبیری و عدم مدیریت سفرهای نوروزی، بهانه‌ای برای تعطیل‌کردن مراسم مذهبی نشود.

اشجری تأکید کرد: مؤمنین و متشرعین ثابت کرده‌اند که پایبندترین مردم به رعایت موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی هستند اما متأسفانه برخی با سوء‌استفاده از این پایبندی به دنبال تعطیل‌کردن مراسم مذهبی همچون نماز جمعه و جماعات هستند.

وی با تاکید بر اینکه با پشتوانه معنوی مردم می‌توان بر ویروس منحوس کرونا غلبه کرد، ادامه داد: مساجد و محافل دینی بهترین مکان برای تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم و پیروزی بر مشکلات و بیماری‌ها است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه سابقه برگزاری مراسم شب‌های قدر و عزاداری محرم سال گذشته نشان از باور عمیق مردم به مراعات توصیه‌های بهداشتی دارد، تصریح کرد: بهتر است ستاد ملی مقابله با کرونا از اتخاذ تصمیم‌های دوگانه خودداری کند و با احترام به مطالبات مردم و انتظارات عمومی با تدبیر و دغدغه بیشتری برای مدیریت شرایط کشور تصمیم‌گیری کند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد