صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






قدس و فلسطین هرگز به فراموشی سپرده نخواهند شد

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه قدس و فلسطین هرگز به فراموشی سپرده نمی شوند، گفت: محدودیت های کرونایی باعث نمی شود یوم الله روز قدس به فراموشی سپرده شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نشست تخصصی «آزادی قدس نزدیک است» صبح امروز (چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت) با حضور […]

کد خبر : 42789 | 4:50 ب.ظ | ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۰

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه قدس و فلسطین هرگز به فراموشی سپرده نمی شوند، گفت: محدودیت های کرونایی باعث نمی شود یوم الله روز قدس به فراموشی سپرده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نشست تخصصی «آزادی قدس نزدیک است» صبح امروز (چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت) با حضور «خالد قدومی» نماینده جنبش حماس در ایران، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران و «حسین رویوران» معاون سیاسی و بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین و روسای تمامی دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از طریق ویدئو کنفراس در محل دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ابتدای این نشست با عرض خیر مقدم به حاضرین و آرزوی قبولی طاعات و عباداتشان، به اهداف برگزاری این نشست تخصصی اشاره کرد و اظهار داشت: امسال هفتاد و سومین سال اشغال قدس شریف، پاره تن اسلام و قلپ تپنده جهان اسلام را سپری می کنیم و در آستانه هفتاد و سومین سال تشکیل یک رژیم جعلی گرگ صفت، جلاد و کودک کش هستیم که با شیطنت نظام سلطه شکل گرفت و در تمام این سال ها، مردم شجاع، شریف و متدین و مقاوم فلسطین در حال مبارزه با این رژیم جعلی هستند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در همان ماه‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، با یک ابتکار حکیمانه، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را در کل دنیا به عنوان روز جهانی قدس و یوم الله واقعی نام گذاری فرمودند و از آن روز به تاکنون این روز یک نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم شریف فلسطین شد.

آزادی قدس دروازه عبور برای برداشتن قدم های مهمتر و اساسی تر است

وی افزود: امام راحل عزیز ما به عنوان یک مرجع تقلید دینی و یک شخصیت بزرگواری که برای اولین بار در کسوت جایگاه مرجعیت دینی اجازه فرمودند، از محل وجوهاتی که متعلق به امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) است برای دفاع و ادامه مبارزات مردم فلسطین استفاده شود. زیرا اگر چه امام عزیز ما روز قدس را به عنوان آزادی قدس شریف از چنگال یک رژیم جعلی نام نهادند ولی تاکید فرمودند که روز قدس تنها متعلق به فلسطین نیست، بلکه روز اسلام و امت اسلام است.

لطفی با بیان اینکه این نگاه دارای ابعاد و اهدافی بسیار جامع، ژرف و فراگیر است تصرح کرد: آزادی قدس شریف که انشاالله به زودی محقق می شود و رژیم جعلی و گرگ صفت اشغالگر قدس با حامیانشان به زباله دان تاریخ سپرده خواهند شد، در واقع یک دروازه عبور برای برداشتن قدم های مهمتر و اساسی تر است.

دفاع از فلسطین به معنای دفاع از اسلام و قرآن کریم است

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در تبیین و بیان اهمیت روز قدس می فرمایند: روز قدس روز اسلام است. روز نبی اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و حکومت اسلامی است که باید پرچم جمهوری اسلامی در تمانی بلاد اسلامی برافراشته شود و خلف صالح ایشان، حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) هم از این روز به عنوان روز امت اسلام نام می برند.

لطفی اضافه کرد: این بیانات، پیامی قابل تامل و مهم دارد آنهم این است که با آزادی قدس شریف از چنگال دژخیمان و دفاع از مردم مظلوم، شجاع، متدین و مقاوم فلسطین را که ما به عنوان یک واجب دینی بر آن قائل هستیم در حقیقت مصداقی از دفاع از اسلام و قرآن کریم است و زمانی این نگاه محقق خواهد شد که به مفهوم این نامگذاری و اهمیت  این پیام دقت نظر کافی داشته باشیم.

.

https://ccoip.ir/uploads/cam27772.jpg

.

روز قدس محدود به فلسطین نیست

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور بیان داشت: امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در یک جمله ای اشاره دارند که ‘شب قدر مسلمانان با شب زنده داری و مناجات از بندگی غیرخدا که شیاطین انس و جن هستند رها شده و به عبودیت خداوند در می آیند. جا دارد که مسلمانان جهان از اسارت و بردگی شیاطین بزرگ و ابرقدرتها رها شده و به قدرت لایزال الهی بپیوندند و دست شیاطین بزرگ و ابرقدرت ها را از کشورهای مستضعفان قطع نمایند. این بیانات و فرمایشات به معنای این است که روز قدس محدود به فلسطین نیست و به معنای بریدن دست طمع مستکبران از تمام بلاد اسلامی است که بر اساس نکته ای که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب نیز تحت عنوان تشکیل امت واحده اسلامی، به آن اشاره کردند، آمده است و انشالله به زودی محقق خواهد شد.

قدس و فلسطین هرگز به فراموشی سپرده نخواهند شد

نصرت الله لطفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه قدس و فلسطین هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد، اظهار داشت: همیشه تاریخ در طول ۷۳ سال گذشته یکی از امیال رژیم اشغالگر قدس و حامیان آنها این بوده است که مسئله قدس به فراموشی سپرده شود و از این ابتکار نامگذاری امام راحل عظیم الشان باعث شد که مسئله قدس که ویژگی های منحصر به فردی دارد همانند قبله اول مسلمین و محل معراج پیامبر گرامی اسلام، همیشه در کانون توجه قرار گرفته و هر ساله زنده و پابرجا باقی بماند و تا روز آزادی فراموش نخواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی ها و اهمیت قدس شریف تاکید کرد: مگر می توان تحمل کرد که این مکان مقدس محل اشغال ستمگران قرار گیرد. اولا افتخار می کنیم به عنوان خواستگاه اصلی روز قدس ایران اسلامی با هدایت های امامین انقلاب اسلامی منادی و پرچمدار دفاع از آرمان فلسطین و قدس شریف تحت هر شرایطی دوران جنگ تحمیلی، ایام موشک باران شهرها، محاصره اقتصادی و تهدیدهای پی‌در‌پی هرگز تحت هیچ شرایطی غفلت نکرد از برپایی راهپیمایی های پرشور و حماسی تر و گرامیداشت روز قدس و با تمام توان آنچه نیاز هست در خدمت فلسطینیان عزیز بودن و با افتخار این را اعلام کردن و نه اینکه مخفیانه، ایران اسلامی با شجاعت اعلام کرد تحت هر شرایطی و با هر امکانی که لازم باشد از قدس و از فلسطینیان مبارزمان حمایت و دفاع خواهیم کرد.

لطفی با اشاره به اینکه امسال ویروس منحوس کرونا هم باعث نخواهد شد که روز قدس به فراموشی سپرده شود و ما همچنان که تمامی مراسم و مناسبت های سال گذشته را به صورت اقتضایی برگزار کردیم یوم الله روز قدس را با برنامه های جایگزین برگزار می کنیم، افزود: در باره برگزاری یوم الله روز قدس هم با توجه به اینکه مردم عزیزمان از شرکت در راهپیمایی خیابانی محروم هستند، این نهاد از ماه‌ها قبل برنامه ریزی های لازم  را برای برگزاری مراسم یوم الله روز قدس انجام داده بود که متأسفانه با موج چهارم شیوع ویروس کرونا و آمار فوتی های بسیار بالا مواجه شدیم که تصمیم برآن شد تا حضور میدانی مردم را در راهپیمایی روز قدس نداشته باشیم و از برنامه های جایگزین برای گرامیداشت یوم الله روز قدس استفاده نماییم تا با یاری خداوند متعال پس از ریشه کنی این بیماری مردم عزیز باز هم برای دفاع از آرمان فلسطین به صحنه می آیند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: ایران اسلامی تنها کشوری است که هر ساله در بیش از هزار شهر و شهرستان و صدها روستا، راهپیمایی روز قدس را برگزار می کرد و با اعتقاد دینی و انسانی، دفاع از فلسطین را مایه عزت و شرافت خود دانسته و می داند.

وی با اشاره به بیانات شهید بزرگ مقاومت و سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی (رضوان الله تعالی علیه) گفت: این شهید بزرگوار در باره فلسطین  فرمودند شهادت در راه فلسطین و شهادت بخاطر فلسطین نه تنها برای هر مسلمان شرافتمندی آرزوست، بلکه برای هر آزادی خواهی در دنیا هم باعث افتخار است.

نصرت الله لطفی در خصوص اقدامات و برنامه هایی که برای یوم الله روز قدس امسال انجام شده است، گفت: انشالله برنامه های یوم الله روز قدس امسال را با استفاده از ظرفیت رسانه ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در داخل و خارج از کشور برگزار می نماییم. همچنین ابلاغیه هایی به نمایندگی های ایران در سراسر جهان ارسال می شود و با انجمن های مردمی جمعیت دفاع از فلسطین، کمیته دفاع از فلسطین، ستاد مرکزی هماهنگی امور فلسطین، همه این عزیزان یکی پس از دیگری به صورت هم افزا، برای پاسداشت روز قدس گام های موثری را برداشته ایم.

.

https://ccoip.ir/uploads/cam27771.jpg

.

وی افزود: ما از دیروز شاهد برگزاری کنگره ای بین المللی هستیم و در آخرین گزارشی که ما با داده شده، شخصیت های سیاسی و فرهنگی بیش از ۳۰ کشور آمادگی خود را برای سخنرانی اعلام کرده اند. کنگره قدس شریف نیز در عرصه بین المللی به ریاست حضرت آیت الله اعرافی عضو محترم فقهای شورای نگهبان و مدیر محترم حوزه های علمیه کشور برگزار می شود که حاوی اهداف و پیام مهم و خاصی است .

این مقام مسئول تصریح کرد: در روزهای سه شنبه  و چهارشنبه  و در ادامه هم روز پنج شنبه، یک کنگره بین المللی با همکاری اتحادیه جهانی زنان مسلمان با عنوان زنان و قدس شریف انجام می شود در کنار این برنامه ها اقدامات گسترده ای نیز از طریق آستان قدس رضوی پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: همانگونه که میهمانان گرامی مطلع هستند تمامی شهر های ایران عزیز ما یا میدان و یا خیابان شاخصی را به نام فلسطین و یا قدس نامگذاری کرده اند و با هماهنگی که در وزارت کشور  و شهرداری ها داشته ایم، قرار شد اگر به ندرت شهری هم وجود دارد که خیابانی به نام فلسطین و قدس عزیز نداشته باشد، حتماً این مهم را در برنام های خود قرار دهند و انشالله فردا و پس فردا طبق یک آیین خاص، در تمامی میادین و خیابان های مزین به نام فلسطین و در خیابان هایی که  هر ساله مردم شریف ایران راهپیمایی داشتند، پرچم با افتخار فلسطین طی آیینی برافراشته شود و پرچم کثیف و نکبت بار رژیم گرگ صفت صهیونیستی و حامی ددمنشش دو محور شرارت یعنی شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: شخصیت های عزیزی را هماهنگ کرده ایم که برای تبیین اهمیت روز قدس به استان ها مشرف شوند. همچنین ده ها برنامه فرهنگی در سطح کشور، با همین نگاه تنظیم شده است که هدف تمام این برنامه ها این است که از این فرصت استفاده کنیم تا بر اساس ابتکاری که حضرت امام عظیم الشان ما در روز های ابتدایی انقلاب اسلامی داشتند، روز جهانی قدس که به توفیق الهی در همین سال های اخیر نیز بر اساس گزارشات در بیش از یکصد کشور جهان گرامی داشته می شد، امسال نیز گرامی داشته شود و به نحوی اعلام وفاداری به این آرمان بلند و دلگرمی به فلسطینیان عزیز باشد.

پخش زنده سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور همچنین گفت: برنامه شاخصی که یک پیام راهگشا، رهنمود و ارشاداتی را که همگان از آن بهره خواهند برد، سخنرانی حکیمانه ولی امر مسلمین جهان، رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) در یوم الله روز جهانی قدس می باشد که انشاالله همگان کسب فیض خواهیم نمود.

نصرت الله لطفی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی و مسلمانان هرگز ادامه اشغال قدس شریف را تحمل نخواهند کرد و با عزم جدی و با توکل بر خداوند قادر و متعال، با هر امکانی که لازم باشد در خدمت انتفاضه فلسطین هستیم و از فلسطینیان حمایت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: اسرائیل یک رژیم جعلی است که صدای استخوان های در حال خورد شدنش به گوش می رسد  و آثار نکبت از این رژیم آشکار شده است. مردم ایران با تمام وجود  این اشغالگری را  محکوم کرده و به معدود سران خود فروخته و مزدور کشورهای عربی که با جنایات خودشان و خیانت خودشان در مورد فلسطین و قدس شریف آن رابطه رسمی خود را  علنی کردند و به رسمیت شمردند هشدار می دهیم مبادا در این دوران کرونا  از این سکوت استفاده کنند که آن وقت این آرزو را به گور خواهند برد. همچنان که عاملین معامله ننگین غرب، هم اصل طرحشان و هم طراحانشان به زباله دان تاریخ سپرده شدند، انشالله سران نگون بخت این کشورها هم به زباله دان تاریخ سپرده خواهند شد و مردم فلسطین بدانند ما با افتخار با عنوان عمل به وظیفه دینی و انسانی در خدمتشان هستیم.

وی با اشاره به ایام لیالی قدر افزود: حضرت علی علیه السلام می فرمایند  کونوا لِلظّالِمِ خَصمًا وَ لِلمَظلُومِ عَونًا؛ این یک آرزو است برای ما است، ستیز همیشگی و دائمی با ستمگران و حامی مظلومین بودن. انشالله بتوانیم دین خود را ادا کنیم و در این راه توفیق شهادت نصیب ما بشود .






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد