صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مداخله در سوریه برای آمریکا گران تمام می‌شود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع حجاب و عفاف گفت: طرحی در قانون شورای انقلاب فرهنگی وجود دارد که مدت‌هاست دارد خاک می‌خورد و این مورد را به رئیس‌جمهور قبلی هم گفتیم اما اجرا نشد. آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار […]

کد خبر : 4279 | 10:51 ق.ظ | ۳۰ شهریور , ۱۳۹۲

جنتی15

امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع حجاب و عفاف گفت: طرحی در قانون شورای انقلاب فرهنگی وجود دارد که مدت‌هاست دارد خاک می‌خورد و این مورد را به رئیس‌جمهور قبلی هم گفتیم اما اجرا نشد.

آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: محبتی که خداوند از ائمه در دل ما قرار داده و ما را مشرف به ولایت آن‌ها کرده برای این است که خلقت و فطرتمان پاکیزه، نفوسمان طاهر و رشد و نمو ما صالح شود.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه اگر گناهان ما طوری باشد که نتوانیم از این فضیلت‌هایی که خداوند قرار داده استفاده کنیم، خسران بزرگی خواهد بود، به برخی از کرامات حضرت امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت هیچ حاجت‌مندی را رد نمی‌کردند و هیچ گاه با غلامان و کنیزان خود تندی نمی‌کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به عبادات طولانی امام رضا(ع) ادامه داد: حضرت در یک دوره سختی که اوج قدرت حکومت عباسی بود، حضور داشتند و آن‌‌ها با توجه به قدرت و ثروتی که داشتند و بخاطر بی‌ایمانی و بی‌تقوایی، بی‌بند و بار بودند و به عیاشی دچار می‌شدند؛ در این حال امام رضا(ع) همه اموال خود را به فقرا دادند طوریکه برای ورثه ایشان چیزی باقی نمانده بود.

وی تصریح کرد: امام رضا(ع) با اینکه عمر شریفشان ۵۵ سال بود اما علوم آل‌محمد را نشر دادند و مجالس متعددی با عرفا درباره معارف اسلامی، توحید، نبوت و تفسیر قرآن داشتند که برخی از آن آثار باقی مانده است.

آیت‌الله جنتی در خطبه‌ دوم نماز جمعه نیز با اشاره به موضوع حجاب و عفاف، گفت: طرحی در قانون شورای انقلاب فرهنگی وجود دارد که مدت‌هاست دارد خاک می‌خورد و این مورد را به رئیس‌جمهور قبلی هم گفتیم اما اجرا نشد.

وی افزود: رئیس‌جمهور نیز در جلسه شورای انقلاب فرهنگی گفت حجاب و عفاف پیگیری شود اما بدون افراط و تفریط باشد. ما هم می‌گوییم پیگیری کنید تا فقط در حد حرف نباشد و مامورین را بگمارید تا پیگیری کنند و ببینند به عفاف و حجاب کجا عمل می‌شود و در کجا اجرا نمی‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: عفاف و حجاب را از جیره‌خواران باید شروع کرد چرا که آنان ناچارند طبق بخشنامه عمل کنند.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: اجرای قانون عفاف و حجاب در کوچه، بازار و در کنار دریا مشکل و سخت است اما محال نیست؛ اجرای این قانون در بیمارستان، ادارات و دانشگاه‌ها آسان‌تر است.

وی ادامه داد: دانشجو در دانشگاه به دنبال نمره است و هرچه استاد بگوید، گوش خواهد داد. اگر استاد به دانشجو بگوید برای دادن نمره، حجاب و عفاف خود را رعایت کن، دانشجو این کار را انجام می‌دهد چراکه برایش هزینه‌ای ندارد. خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه خیلی‌ها به ما می‌گویند دانشجو با حجاب وارد دانشگاه می‌شود اما بعد از مدتی تغییر می‌کند، افزود: اگر کسی را جلوی در بگذارند و بگویند اگر حجابتان را رعایت نکنید در نمره‌تان اثر خواهیم داد، مسلما به آن عمل خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع سوریه، وضع این کشور را فلاکت‌بار خواند و گفت: ویرانی‌ها و آوارگی‌ها در خارج و داخل سوریه ایجاد شده و القاعده هم دست‌بردار نیست. چرا که کارشان خون خوردن است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: آمریکایی‌ها نیز می‌خواهند حمله‌ای صورت دهند تا قدرتی از خود به نمایش بگذارند و از طرف دیگر می‌دانند مداخله نظامی در سوریه برای آنان گران تمام می‌شود.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: عقل حکم می‌کند مسائل سوریه با جلسات سیاسی و مذاکره حل شود و آمریکایی‌ها خود را بیش از این ذلیل نکنند و از چشم مردم نیندازند و مردم سوریه را ناراحت نکنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس یک نعمت برای جمهوری اسلامی ایران بود که برکات بسیاری داشت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: زمانی که رژیم اشغالگر عراق به خاک ایران حمله کرد، ما یک ارتش شکست خورده شاهنشاهی داشتیم که علاوه بر مجهز نبودن آن، سابقه جنگی نیز در کارنامه خود نداشت اما این امام بزرگوار بودند که به این ارتش قدرت و روحیه بخشیدند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) با بسیج کردن مردم، سپاه و بسیج را تشکیل دادند و مردم نیز عاشقانه وارد جبهه‌های جنگ شدند.

وی افزود: پرونده شهادت که بعد از کربلای حسینی مختومه شده بود، دوباره در دفاع مقدس باز شد و این هجوم جوانان به سوی جبهه، اسلام، روحیه ایثار و فداکاری را زنده کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: جوانان در جبهه جنگ به دنبال پست، درجه و پول نبودند بلکه به دنبال اطاعت از خدا، فرمان‌بری از حضرت امام(ره) و شهادت بودند و همین روحیه بود که باعث شد دشمن با ذلت و خواری از مملکت خارج شود و حتی یک وجب از خاک ایران نیز اشغال نشد.

آیت‌الله جنتی همچنین به دیدار اخیر فرماندهان سپاه پاسداران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ایستادگی، اخلاص و صداقت را ویژگی‌های پاسداران دانست.

وی ادامه داد: سپاه بر اساس تقوا، ایمان و اطاعت از ولی امر مسلمین به وجود آمد و در سپاه بهترین، سالم‌ترین و ساده‌ترین نیروها تربیت شدند که این نیروهای زبده امروز در بسیاری از وزارتخانه‌ها و جاهای دیگر حضور دارند و اگر زمانی به نیرو احتیاج باشد، اولویت قطعی با سپاه است چرا که این افراد امتحانشان را پس داده‌اند.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: فرماندهان سپاه باید روحیه فعلی را حفظ کنند تا مال‌اندوزی در آنان پیدا نشود چرا که اگر به دنبال پول باشند، دیگر سپاهی محسوب نخواهند شد.

وی در پایان ضمن تبریک قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی، به ورزشکاران توصیه کرد هیچ گاه از یاد خداوند غافل نشوند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد