صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مدرسه بین‌المللی امیرالمؤمنین(ع) پایگاه معرفی اسلام علوی است

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: مدرسه بین‌المللی امیرالمؤمنین (ع) رشت پایگاه معرفی اسلام علوی است. آیت‌الله جعفر سبحانی در مراسم افتتاح فاز نخست حوزه امیرالمؤمنین (ع) اظهار کرد: مرحوم کلینی در کتاب کافی حدیثی از امام صادق (ع) نقل می‌کند که فرمود هر مدیر و مدبر آشنا به شرایط زمان باشد غافلگیر نمی‌شود. وی […]

کد خبر : 4301 | 9:47 ق.ظ | ۵ مهر , ۱۳۹۲

سعیدی14

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: مدرسه بین‌المللی امیرالمؤمنین (ع) رشت پایگاه معرفی اسلام علوی است.

آیت‌الله جعفر سبحانی در مراسم افتتاح فاز نخست حوزه امیرالمؤمنین (ع) اظهار کرد: مرحوم کلینی در کتاب کافی حدیثی از امام صادق (ع) نقل می‌کند که فرمود هر مدیر و مدبر آشنا به شرایط زمان باشد غافلگیر نمی‌شود.

وی افزود: اگر عالم و مدیر بداند که در جهان چه شرایطی حکومت می‌کند باید شرایط را طبق آن تغییر دهد تا مشکل ایجاد نشود.

این مرجع تقلید بیان حدیث واقعی را از دوران امام محمدباقر (ع) عنوان کرد و گفت: پس از آن این احادیث در زمان امام صادق (ع) گسترش بیشتری یافت و 4 هزار شاگرد و افراد توسط این امام تربیت شدند که اسامی 3 هزار نفر شاگرد ثبت شده است.

وی به ساخت حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: شرایط در آن زمان اجازه نمی‌داد که ائمه ما حوزه‌هایی را تأسیس کنند اما در زمان امام باقر (ع) به بعد حوزه‌هایی تأسیس شد و اسلام را حفظ کردند.

آیت‌الله ‌سبحانی با تأکید براینکه شیعه در نگاه مختلف حوزه علمیه داشت، خاطرنشان کرد: یک حوزه در خراسان بود و احادیثی که در آن منطقه هست را منتشر کردند.

وی حوزه علمیه شهرری را محفل شیعه دانست و یادآور شد: فعالیت این حوزه مدت‌ها ‌ادامه یافت.

آیت‌الله سبحانی حوزه علمیه نجف و حوزه علمیه قم را از دیگر محافل شیعه عنوان کرد و گفت: تمام آثاری که امروز موجود است از حوزه علمیه قم است و ما بدهکار این حوزه هستیم.

این مرجع تقلید ساخت حوزه امیرالمؤمنین (ع) رشت را یک تجسم حدیث خواند و افزود: حوزه بین‌المللی امیرالمؤمنین (ع) رشت پایگاه معرفی اسلام علوی است.

وی اسلام را طرفدار علم نامید و خاطرنشان کرد:‌ اسلام برخلاف تبلیغات سوء رضاخانی علیه روحانیت طرفدار علم است.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: در قرآن 779 بار کلمه علم آمده است و نخستین آیه‌ای که به پیامبر نازل شد با کلمه خواندن بود و سوگند به قلم، سوگند به فکر و قلم و اندیشه است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سه چیز است که حجاب‌های مادی را از بین می‌برد و انسان را به مقام ربوبیت می‌رساند، یادآور شد: هر کس به مقام امام حسین (ع) سجده کند نمازش پذیرفته می‌شود و حجاب‌های مادی او پاره می‌شود.

آیت‌الله سبحانی صدای قلمی که روی کاغذ کشیده می‌شود را نشانه فرهنگ، علم و دانش دانست و خاطرنشان کرد: جهاد دومین چیزی است که حجاب‌های مادی را پاره می‌کند و سوم نیز اقتصاد است.

وی همچنین وجود امامزادگان در گیلان را نشانه ولایت‌پذیری مردم این استان دانست و یادآور شد:‌ امیدواریم تربیت‌یافته‌گان این حوزه‌ها توحید را برای مردم بیان کنند.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: درس ولایت باید ماده تدریس این حوزه باشد.

به گزارش فارس پرده گشایی از حوزه علمیه امیر المومنین توسط آیت‌الله سبحانی انجام شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد