صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






جشن بلوغ سیاسی رأی اولی‌های گیلانی با حضور پرشور در شعب اخذ رأی

رأی اولی های گیلانی از همان ساعات ابتدایی آغاز رأی گیری با شوری وصف ناشدنی پای صندوق های رأی حاضر شدند تا با انتخاب اصلح شعور سیاسی خود را به رخ بکشند. امروز در هیاهوی آمدن‌ها و نیامدن‌ها؛ گروهی بلوغ سیاسی خود را جشن گرفتند آنهایی که سال‌ها همراه پدر و مادر خود پای صندوق‌ها […]

کد خبر : 43389 | 10:11 ب.ظ | ۲۸ خرداد , ۱۴۰۰

رأی اولی های گیلانی از همان ساعات ابتدایی آغاز رأی گیری با شوری وصف ناشدنی پای صندوق های رأی حاضر شدند تا با انتخاب اصلح شعور سیاسی خود را به رخ بکشند.

امروز در هیاهوی آمدن‌ها و نیامدن‌ها؛ گروهی بلوغ سیاسی خود را جشن گرفتند آنهایی که سال‌ها همراه پدر و مادر خود پای صندوق‌ها را حاضر شده و برای تمرین بلوغ سیاسی والدین خود را همراهی می‌کردند؛ امروز با شور و شوق مضاعف شناسنامه به دست پای صندوق‌ها حاضر شدند تا بگویند ما نیز در انتخاب سرنوشت خود سهیم شده‌ایم.

خوشحالی عجیبی در چشمانشان هویدا بود چرا که می‌گفتند سال‌ها منتظر بودیم تا یک بار هم که شده با شناسنامه خود این صحنه را تجربه کنیم تجربه سهیم بودن در مدیریت اجرایی کشور تجربه شیرینی‌است و چشیدن طعم شیرینی آن برای ما آرزو شده بود.

عده‌ای بعد از فرآیند رهگیری از حضور خود در انتخابات عکس یادگاری گرفته تا اولین رویداد سیاسی خود را ثبت کرده بود در معرض دید دیگران قرار دهند. عده‌ای با به همراه داشتن تصویر حاج قاسم و برخی از شهدای مدافع حرم تأکید می‌کردند که به نیابت از آنها پای صندوق‌های رأی حاضر شده‌اند تا به رهبر معظم انقلاب بگویند که جوانان نسل چهارم انقلاب به فرموده خود شما چیزی از جوانان دفاع مقدس کم ندارند و تا پای جان پشت ولایت فقیه بوده و در برابر دشمنان از این انقلاب و نظام دفاع می‌کنند.

استان گیلان بیش از دو میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر واجد شرایط رأی دادن در استان هستند که از این تعداد ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رأی اولی بوده که ۲۰ هزار و ۵۱۱ نفر پسر و ۱۹ هزار و ۸۹۴ نفر دختر هستند.

.

جشن بلوغ سیاسی رأی اولی ها با حضور پرشور در شعب اخذ رأی

.

سهم داشتن سرنوشت کشورم حس زیبایی است

دختر رأی اولی بعد از انداختن برگه رأی خود در گفتگو با خبرنگار مهر از لذت مشارکت در انتخابات سخن گفت و افزود: امروز برای اولین بار؛ بی توجه به تبلیغات آن طرفی‌ها که می‌گفتند نباید پای صندوق‌های رأی برویم با شور و شوق وصف ناشدنی شناسنامه به دست آمده‌اند.

حدیث ناظری با تاکید بر اهمیت انتخابات در سرنوشت کشور، افزود: مشارکت سیاسی و رسیدن به بلوغ سیاسی دریچه جدیدی را پیش روی هر نوجوان و جوانی قرار می‌دهد چرا که ملموس بودن حس تأثیرگذاری، احساس بزرگی؛ در ما ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه من با تعدادی از دوستانم برای تجربه این روز لحظه شماری می‌کردم، بیان کرد: علاوه بر شرکت در انتخابات با توجه به شور و شوقی که در ما ایجاد شده بود در فعالیت‌های انتخاباتی شرکت کرده و تجربه جدیدی از فعالیت اجتماعی و سیاسی خود را به دست آوردیم.

ما آمدیم؛ آقای رئیس جمهور حالا نوبت شماست

امیر یک رأی اولی دیگر است که همراه تعدادی از دوستانش در میدان شهدای ذهاب برای انداختن به رأی خود صندوق حاضر شده، زمانی که کنار آنها رسیدم مشغول گرفتن عکس یادگاری با شناسنامه‌هایشان بودند. علت حضورش را پرسیدم که در پاسخ گفت: وظیفه هر ایرانی است که در سرنوشت خود سهیم باشد.

وی با بیان اینکه چهل سال است که این فرصت به تک تک ایرانیان داده شده است، افزود: متأسفانه گاهی اوقات با انتخاب‌های اشتباه خود سبب بروز مشکلاتی برای جامعه شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امروز آمده‌ایم تا با انتخاب اصلح آینده روشنی را برای ایران عزیز ترسیم کنیم، گفت: آقای رئیس جمهور ما آمدیم حالا نوبت شماست.

امیر ادامه داد: همانگونه که رهبر عزیزمان فرمودند که چشم امیدشان به ما جوانان بود ما آمدیم تا آقا احساس تنهایی نکند پس حالا نوبت رئیس جمهور منتخب است که به وعده‌ها عمل کند./ مهر






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد