صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






رضای الهی در سیره امام علی علیه السلام موج می‌زند

نماینده ولی فقیه در گیلان غدیر را تعیین مسیر زندگی متعالی انسان عنوان کرد و گفت: غدیر سرچشمه زندگی سعادت زای انسان در دنیا و آخرت است. آیت الله رسول فلاحتی در همایش بزرگ غدیر که با اجتماع علما، فضلا و طلاب شهرستان رشت در مصلای امام خمینی(ره) شهر رشت برگزار شد با خیر مقدم […]

کد خبر : 43696 | 10:30 ق.ظ | ۴ مرداد , ۱۴۰۰

نماینده ولی فقیه در گیلان غدیر را تعیین مسیر زندگی متعالی انسان عنوان کرد و گفت: غدیر سرچشمه زندگی سعادت زای انسان در دنیا و آخرت است.

آیت الله رسول فلاحتی در همایش بزرگ غدیر که با اجتماع علما، فضلا و طلاب شهرستان رشت در مصلای امام خمینی(ره) شهر رشت برگزار شد با خیر مقدم به کسانی که در عرصه تبلیغ رسالت الهی و دین خدا تلاش می کنند اظهار کرد: در سال دهم هجرت بزرگ ترین حادثه تاریخ اسلام اتفاق افتاد.
وی به ماموریت پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم مبنی بر ابلاغ رسالت الهی در غدیر اشاره کرد و افزود: برازنده امت اسلامی بود که پیامبر اسلام صلی الله وآله وسلم یکصد هزار نفر حاجی را در غدیر جمع کند و علی علیه السلام را به عنوان مولا معرفی نماید.
امام جمعه رشت با بیان اینکه معرفی علی علیه السلام توسط پیامبر صلی الله وآله و سلم در غدیر به عنوان سرپرستی امت اسلام بود، تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام، شیعه عاقلانه و هوشمندانه توانسته رسالت عظیم الهی و دین را راهبری و نهادینه نماید و در جوامع بشری عاقلانه و با منطق و برهان از دین پاسبانی کند.
آیت الله فلاحتی، سراسر زندگی علی علیه السلام را برای انسان ها درس زندگی عنوان کرد و گفت: آنچه انسان در دنیا و آخرت لازم داشت با معرفی علی علیه السلام توسط پیامبر صلی الله وآله وسلم تکمیل شد.
وی با اشاره به اینکه علی علیه السلام در سراسر زندگی خود رضای الهی را مد نظر داشت، خاطرنشان کرد: این امر نشان می دهد تمام رفتار و کردار ما باید در راستای رضای خداوند باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان صلح، سکوت، جنگ، قیام و خطبه های علی علیه السلام را در راستای رضای الهی ذکر کرد و یادآور شد: اگر رشد و سعادت می خواهیم باید رضایت خدا را مد نظر داشته باشیم.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هیچ عیدی در تاریخ بشر به بزرگی عید غدیر نیست، اظهار کرد: نه تنها سرنوشت امت اسلام بلکه سرنوشت بشریت در عید غدیر تعیین شد.
وی، غدیر را نه تنها تعیین مسیر امت اسلام بلکه تعیین مسیر زندگی متعالی انسان عنوان کرد و افزود: غدیر سرچشمه زندگی سعادت زای انسان در دنیا و آخرت است.
امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم، تصریح کرد: امسال مراسم ماه محرم باید پر شور اجرا شود.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم در مساجد، بیان کرد: هیئت امنا با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی باید مساجد را آماده برگزاری مراسم محرم کنند.
وی، خواستار سیاه پوش شدن شهرها در راستای عزدارای ماه محرم شد و گفت: محرم امسال باید غوغایی از عزداری امام حسین علیه السلام برپا شود.

 

.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد