صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ولایت پذیری در حقیقت ذوب شدن در امامت رهبری الهی است

نماینده ولی فقیه در گیلان شناخت و معرفت نسبت به امام و جایگاه امامت را نیاز اضطراری انسان ها عنوان کرد و گفت: ولایت و امامتی که در دین و شریعت به ویژه در تشیع مطرح شده، ذوب شدن در امامت رهبری الهی است. آیت الله رسول فلاحتی در مراسم سوگواری سیدالشهدا علیه السلام که […]

کد خبر : 43850 | 9:22 ب.ظ | ۲۶ مرداد , ۱۴۰۰

نماینده ولی فقیه در گیلان شناخت و معرفت نسبت به امام و جایگاه امامت را نیاز اضطراری انسان ها عنوان کرد و گفت: ولایت و امامتی که در دین و شریعت به ویژه در تشیع مطرح شده، ذوب شدن در امامت رهبری الهی است.

آیت الله رسول فلاحتی در مراسم سوگواری سیدالشهدا علیه السلام که در میدان صبحگاه ستاد فرماندهی انتظامی گیلان برگزار شد با عرض تسلیت به پیروان و عاشقان سرور و سالار شهیدان کربلا اظهار کرد: دعای عرفه و حماسه کربلا از موضوع های دوران حیات امامت امام حسین علیه السلام است.
وی دعای عرفه را حماسه نظری کربلا عنوان کرد و افزود: نهضت کربلا در حقیقت دعای عملی عرفه است یا به تعبیر روشن تر آنچه را که امام حسین علیه السلام در کربلا انجام داد با دعای عرفه بیان کرد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه دعای عرفه مشحون از اشک، آه، ناله، معرفت و عر فان است، تصریح کرد: دعای عرفه مانند قیام امام حسین علیه السلام در انسان تحول ایجاد می کند و باید آن را عمیقانه بررسی کرد.
آیت الله فلاحتی، نیاز انسان به حجت خدا را مانند احتیاج به آب و هوا یک اضطرار خواند و بیان کرد: شناخت و معرفت نسبت به امام و جایگاه امامت نیاز اضطراری انسان هاست و افراد به لحاظ نداشتن شناخت و معرفت نسبت به امام و حجت خدا سرنگون می شوند.
وی، وقوع انقلاب اسلامی را بر اساس شناخت نسبت به جایگاه امام عنوان کرد و گفت: امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هدایتگر جامعه انسانی است و رهبری نیابت ویژه ولی عصر علیه السلام را به عهده دارد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ولایت و امامتی که در دین و شریعت به ویژه در تشیع مطرح شده ذوب شدن در امامت رهبری الهی است، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی می خواهد فرهنگ ولایت پذیری را از جوامع بشری بزداید.
آیت الله فلاحتی، جامعه اسلامی را برگرفته از حجت الهی ذکر کرد و یادآور شد: وحدت و همگرایی مردم ایران موجب شده ملت ایران الگوی مقاومت برای دیگر ملت ها باشند.
وی با بیان اینکه در نظام اسلامی هر جا در خط رهبری قرار گرفتیم به موفقیت رسیدیم، اظهار کرد: در فتنه ۸۸ خواص بی معرفت، دنیا طلب و فتنه گر به صحنه آمدند و آدم های چرکین را به عرصه آوردند و این برای ما درس است.
امام جمعه رشت، انسان های بی ادعا و بی منت را همیشه مورد توجه ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف عنوان کرد و افزود: اخلاص و ذوب شدن در محبت اهل بیت علیه السلام موجب سعادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شد.
در مراسم مذکور، تعدادی از آزادگان و آمران به معروف ناجای استان با اهدای لوح توسط نماینده ولی فقیه در گیلان تجلیل شدند.

.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد