صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






سه خصلت انسان مومن از منظر امام رضا علیه الاسلام

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به سه خصلت‌ انسان مومن از منظر امام رضا(ع) اشاره و اظهار کرد: این سه خصلت، سنتی از پروردگار و سنتی از پیامبر و سنتی از امام است. آیت الله رضا رمضانی در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) که به همت هیئت متوسلین به ائمه اطهار(ع) در حرم مطهر حضرت […]

کد خبر : 44214 | 9:36 ب.ظ | ۱۵ مهر , ۱۴۰۰

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به سه خصلت‌ انسان مومن از منظر امام رضا(ع) اشاره و اظهار کرد: این سه خصلت، سنتی از پروردگار و سنتی از پیامبر و سنتی از امام است.

آیت الله رضا رمضانی در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) که به همت هیئت متوسلین به ائمه اطهار(ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) خواهر امام رشت برگزار شد، گفت: انسان باید فهم خود از اهل بیت(ع) را عرضه کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه ما نباید دین را از خودمان تفسیر کنیم بلکه باید با تکیه به قرآن و عترت سخن بگوییم، افزود: متاسفانه بعضی‌ افراد، حرف‌هایی می‌زنند که هیچ مستند دینی ندارد.

وی به انحرافات دوره امام رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: یکی از انحرافات دوره امام رضا(ع) «غلو در گفتار» بود؛ البته ائمه همواره غلوها و تعریف و تمجیدها را نهی می‌کردند.

آیت‌الله رمضانی با خطرناک خواندن رواج تملق‌گویی و چاپلوسی در جامعه، تاکید کرد: انسان باید از این رذائل فاصله بگیرد و به دنبال اصلاح خود باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه امام رضا(ع)، پیوند محبت و اطاعت را مورد تاکید قرار داده‌اند، افزود: متاسفانه امروزه همین موضوع به انحراف کشیده شده است؛ کسی که محبت اهل بیت(ع) را داشته باشد ولی عمل صالح انجام ندهد، مورد قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید ضمن دوری از سخره گرفتن برخی مسائل، از سیره و معارف اهل بیت(ع) درس بگیرد، اظهار کرد: کسی نمی‌تواند خدا را دوست داشته باشد ولی پیامبر و دوستان پروردگار را دوست نداشته باشد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه معرفت باید در کنار محبت و هر دو این ها در کنار طاعت باشد، افزود: دنیا میدان عمل است و نباید فقط حرف بدون سند زده شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با انتقاد از برگزاری برخی مجالس، بدون توجه به احکام، قرآن، ذکر، تفسیر و تبیین آیات الهی، خاطرنشان کرد: متاسفانه تحریف سبب شده که خیلی از مبانی و احکام در مجالس ما، تعطیل شود و این جفا به اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) از مدینه به مکه و از مکه به کربلا به صورت مکرر آیات قرآن، تلاوت می‌کردند، ادامه داد: امروز از قرآن خواندن سیدالشهدا(ع) بالای نیزه کمتر گفته می‎شود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در طول تاریخ برخی افراد مدعی دین‌داری، حتی امامان را کافر می‌دانستند، تصریح کرد: برخی از ائمه معصومین(ع) با همین تفکر به شهادت رسیدند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد هستند که با وجود چهل سال پای منبر بودن، فهم درستی از مبانی دینی، اجتماعی و… ندارند، در صورتی که فردی با این میزان کسب معارف، باید مجتهد می‎شد.

وی ادامه داد: کسی که چهل سال پای منبر است باید برای هر حرف خود، آیه و حدیث داشته باشد نه اینکه تفسیر و سخنان غلط بگوید.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه انسان هر چه در حوزه معارف دینی به جلو می‌رود، متوجه می‎شود که چیزی نفهمیده است، گفت: سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) به اندازه‌ای گسترده و باارزش است که برای درک آن بسیار باید تلاش کرد و سختی کشید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه ما باید ائمه معصومین را بیشتر بشناسیم و در مجالس به آن بپردازیم، اظهار کرد: در زیارت غدیریه امام هادی(ع)، بیش از ۱۵۰ ویژگی و خصلت امیرالمومنین(ع) ذکر شده که باید از اینگونه زیارات بهره کافی برده شود.

وی در ادامه به حدیث ارزشمندی از امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: هفت چیز است که بدون هفت چیز دیگر، تمسخرآمیز است.

آیت‌الله رمضانی افزود: این هفت چیز عبارت است از، «هر کس با زبانش استغفار کند اما با دل پشیمان نشود»، «هر کس از خدا توفیق بخواهد ولی تلاش و کوششی نکند»، «هر کسی در طلب احتیاط باشد ولی باکی نداشته باشد»، «کسی که از خداوند بهشت را بخواهد ولی سختی‌ها را تحمل نکند»، «هر کسی به یاد خدا باشد ولی مشتاق دیدارش نباشد»، «کسی به خدا پناه ببرد ولی مال پرستی و جان پرستی را ترک نکند» و «کسی که مرگ را یاد کند اما خودش را برای رفتن مهیا نکند».

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین به سه خصلت‌ انسان مومن از منظر امام رضا(ع) اشاره و اظهار کرد: این سه خصلت، سنتی از پروردگار و سنتی از پیامبر و سنتی از امام است.

وی با بیان اینکه سنت پروردگار که باید داشته باشیم، پوشاندن راز است، تصریح کرد: سنت پیغمبر، مدارا و نرم رفتاری با مردم و سنت امام که باید داشته باشیم، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد