صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ملت های آزاده جهان چشم امید به جمهوری اسلامی دوخته اند

امام جمعه رشت، با بیان اینکه وفاق و همدلی میان قوای سه گانه باید به نفع مردم باشد، تصریح کرد: اگرچه مشکلات اقتصادی مربوط به سالیان گذشته بوده و برطرف کردن آنها نیازمند زمان است، اما مسئولان باید بهبود زیرساخت های اقتصادی کشور برنامه ریزی داشته باشند. به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت، […]

کد خبر : 44495 | 10:39 ق.ظ | ۲۲ آبان , ۱۴۰۰

امام جمعه رشت، با بیان اینکه وفاق و همدلی میان قوای سه گانه باید به نفع مردم باشد، تصریح کرد: اگرچه مشکلات اقتصادی مربوط به سالیان گذشته بوده و برطرف کردن آنها نیازمند زمان است، اما مسئولان باید بهبود زیرساخت های اقتصادی کشور برنامه ریزی داشته باشند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت، ۲۱ آبان در خطبه های نماز جمعه این شهر، با تأکید بر لزوم برنامه ریزی همه قوا برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، اظهار کرد: افزایش قیمت کالاهای ضروری مردم را رنج می دهد.

وی با بیان اینکه وفاق و همدلی بین قوای سه گانه باید به نفع مردم باشد، تصریح کرد: اگرچه مشکلات اقتصادی مربوط به سالیان گذشته بوده و برطرف کردن آنها نیازمند زمان است، اما مسئولان باید بهبود زیرساخت های اقتصادی کشور و رفع مشکلات مردم را آغاز کنند و برنامه ریزی داشته باشند.

فلاحتی توقف روند افزایش قیمت خودرو را یکی از اقدامات مثبت و به موقع دولت دانست و گفت: دولت باید در زمینه کسری بودجه، نقدینگی افسارگسیخته، واردات بی رویه کالاهای دارای مشابه داخلی، چند نرخی بودن قیمت ارز و غیره نیز اصلاحاتی را انجام دهد.

امام جمعه رشت عقب ماندگی اقتصادی را موجب کوچک شدن سفره مردم دانست و بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات قوا برای بهبود اقتصاد کشور و کاهش رنج های مردم در مقابل تورم و گرانی، افزایش نظارت بر دستگاه های متولی اقتصاد است؛ متاسفانه عدم توجه لازم و کافی به مقوله نظارت مشکلات اقتصادی فعلی را ایجاد کرده است.

فلاحتی در ادامه به وضعیت توزیع یارانه در کشور اشاره کرد و متذکر شد: مسئولان در توزیع یارانه ها دهک های پایین را در نظر بگیرند تا عدالت نسبی را برای افراد کم درآمد برقرار کنیم. هنوز یارانه ها در مسیر هدفمندی واقعی خودش قرار نگرفته و یکی از اقدامات آنی دولت و مجلس باید ریل گذاری درست برای یارانه ها باشد.

وی بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی امروز جامعه را در دشمنی های غرب با ایران دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به قدرت ایران اذعان دارند و لذا به دنبال ایران هراسی هستند.

امام‌جمعه رشت جمهوری اسلامی را عامل کاهش نفوذ آمریکا در منطقه خاورمیانه دانست و یادآور شد: امروز کشورهای مسلمان منطقه دل در گرو ایران دارند و همه ملت های آزاده جهان چشم امید به جمهوری اسلامی دوخته اند و حتی در دل آمریکا طرفدار داریم.

وی وحدت شیعه و سنی را رویکرد اصلی جمهوری اسلامی دانست و اضافه کرد: دشمنان با توطئه های همیشگی خود به دنبال اختلافات مذهبی هستند، اما حمایت از اسلام و مسلمانان خط اصلی نظام ماست و اسلام هراسی و ایران هراسی دشمن راه به جایی نخواهد برد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد