صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






صبر عامل اصلی دست‌یابی به موفقیت های دنیوی و اخروی است

یکی از علمای برجسته گیلانی تصریح کرد:چه بسیار افرادی که از هوش و امکانات بسیار مناسبی برخوردارند ولی به دلیل عدم استقامت به نتیجه مطلوب نمی رسند و این موضوع دلالت بر برتری صبر بر دیگر عوامل در کسب موفقیت دارد. به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان آیت الله سید مجتبی رودباری، یکی از علمای برجسته گیلانی در جلسه اخلاق در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان رشت اظهار کرد: نقش صبر و استقامت برای دست یابی به پیروزی های مادی و معنوی از چنان اهمیتی برخوردار است که 72 مرتبه در قرآن بر آن تاکید شده است.

کد خبر : 620 | 2:59 ب.ظ | ۲۶ دی , ۱۳۹۱

یکی از علمای برجسته گیلانی تصریح کرد:چه بسیار افرادی که از هوش و امکانات بسیار مناسبی برخوردارند ولی به دلیل عدم استقامت به نتیجه مطلوب نمی رسند و این موضوع دلالت بر برتری صبر بر دیگر عوامل در کسب موفقیت دارد.
به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان آیت الله سید مجتبی رودباری، یکی از علمای برجسته گیلانی در جلسه اخلاق در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان رشت اظهار کرد: نقش صبر و استقامت برای دست یابی به پیروزی های مادی و معنوی از چنان اهمیتی برخوردار است که 72 مرتبه در قرآن بر آن تاکید شده است.

وی یکی از صفات اصلی متقین را برخورداری از صبر دانست و گفت: متقین با اندکی صبر در این دنیای فانی، راحتی ابدی را برای خویش فراهم می کنند.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه گیلان، در پاسخ به این پرسش که کدامیک از سه ابزار هوش، امکانات و صبر می تواند در موفقیت انسان ها نقش مهمتری داشته باشد؟، گفت: چه بسیار افرادی که از هوش و امکانات بسیار مناسبی برخوردارند ولی به دلیل عدم استقامت به نتیجه مطلوب دست پیدا نمی کنند و این موضوع دلالت بر برتری عامل صبر بر دیگر عوامل در کسب موفقیت دارد.

آیت الله رودباری با بیان این مطلب که باید ضمن گنجاندن نظم و برنامه در زندگی، عاشقانه تحصیل کرد، اضافه کرد: مرحوم امام خمینی(ره) در زندگی از چنان نظمی برخوردار بود که گاه دیده می شد اطرافیان ساعت خویش را با کارها و فعالیت های ایشان تنظیم می کردند.

وی اجتناب و دوری از گناه را مطابق آیات و روایات از بهترین انواع صبر برشمرد و اضافه کرد: متقی حقیق کسی است که با صلابت و پایداری هم در مشکلات زندگی و هم در ایام شادمانی با توکل برخدا آرامش خاطر خویش را از دست ندهد.

آیت الله رودباری گفت: در حقیقت از آنجا که دوری از معصیت، انجام طاعت و مایوس نشدن در بلایا و مصیبت ها در گرو پایبندی به صبر است ریشه تمامی اعمال صالحه نیز در صبر است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد