صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اجرای سی و چهار برنامه فرهنگی در مقتل شهدای انقلاب

مسئول کمیته ایثارگران دهه فجر گیلان از اجرای 34 برنامه فرهنگی در 34 مقتل شهدای انقلاب اسلامی در استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد اسماعیلی در نشست با کاروان خبری دهه فجر و اصحاب رسانه گیلان اظهار کرد: استقلال، آزادی و آزادگی کشور مدیون خون شهدا و تلاش‌های امام (ره) است. وی به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان درباره خانواده معظم شهدا اشاره کرد و افزود: دیدار حضوری و ارتباط تلفنی با خانواده شهدا از برنامه‌های بنیاد شهید در ایام دهه فجر است.

کد خبر : 641 | 3:11 ب.ظ | ۲۶ دی , ۱۳۹۱

مسئول کمیته ایثارگران دهه فجر گیلان از اجرای 34 برنامه فرهنگی در 34 مقتل شهدای انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد اسماعیلی در نشست با کاروان خبری دهه فجر و اصحاب رسانه گیلان اظهار کرد: استقلال، آزادی و آزادگی کشور مدیون خون شهدا و تلاش‌های امام (ره) است.

وی به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان درباره خانواده معظم شهدا اشاره کرد و افزود: دیدار حضوری و ارتباط تلفنی با خانواده شهدا از برنامه‌های بنیاد شهید در ایام دهه فجر است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت خانواده شهدا در استان، تصریح کرد: پدر، مادر و همسر شهدا و همچنین جانبازان بالای 50 درصد در طرح مذکور معاینه کامل پزشکی می‌شوند.

اسماعیلی در ادامه گلزارهای شهدا را مانند زیارتگاه‌ها دارای معنویت بسیار دانست و بیان کرد: تعداد 11 گلزار شهدا همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان ساماندهی می‌شوند.

وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی در 34 مقتل شهدای انقلاب همزمان با هه فجر انقلاب اسلامی در گیلان خبر داد و گفت: فیلم‌های مستند زندگی شهیدان ابراهیم کشاورز و بهروز محمدحسینی همزمان با ایام دهه فجر سال جاری در استان رونمایی می‌شوند.

این مسئول به برگزاری مراسم لحظه ورود امام خمینی (ره) به میهن با همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف در استان اشاره کرد و یادآور شد: مراسم یادواره 61 شهید انقلاب اسلامی گیلان با حضور خانواده شهدا و مردم انقلابی استان همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در مهدیه رشت برگزار می‌شود.

اسماعیلی گلباران مزار شهدا در تمام شهرستان‌ها را از جمله برنامه‌های دهه فجر در گیلان عنوان کرد و افزود: گلزار شهدا در مراسم گلباران با اجرای مراسم ویژه غبارروبی و عطرافشانی می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای 140 برنامه رادیویی به مدت 280 هزار دقیقه در صدا و سیمای گیلان در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: همایش انفجار نور همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه پیام نور گیلان برگزار می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان همچنین از برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی لحظه‌های ماندگار انقلاب اسلامی در استان خبر داد و افزود: یادواره شهدای مونث گیلان با محوریت شهدای انقلاب اسلامی پس از ایام دهه فجر سال جاری در استان برگزار می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های جهان متفاوت است، تصریح کرد: پشتوانه مردمی و اطاعت از امام (ره) از عوامل موفقیت انقلاب اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: انقلاب‌ها همواره با حمایت ابرقدرت‌ها به‌وقوع می‌پیوستند اما انقلاب اسلامی ایران نخستین انقلابی بود که به قدرت‌های شرق و غرب وابستگی نداشت و به خود متکی بوده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، جمهوری اسلامی را ابرقدرت اسلامی در سطح جهان نامید و گفت: بعضی از کشورها با فشار از طرف ابرقدرت‌ها نظر خود را تغییر می‌دهند اما جمهوری اسلامی ایران پس از 34 سال همچنان در برابر فشار دشمنان مقاومت کرده است.

اسماعیلی با اشاره به محورهای موفقیت جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: حوزه سیاسی، دفاعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی 5 محور موفقیت انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: اکنون به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از صنایع به خودکفایی رسیدیم و تحریم‌ها در برابر عزم ملت ایران بی‌اثر شده است.

این مسئول اطاعت‌پذیری محض از ولایت در شرایط کنونی را بسیار مهم دانست و افزود: دشمنان وقتی با جنگ سخت نتوانستند نظام اسلامی را شکست دهند با جنگ نرم و اقتصادی به رویارویی با انقلاب اسلامی پرداختند.

اسماعیلی برگزاری دهه مبارک فجر را یک یادآوری نامید و بیان کرد: موفقیت‌های نظام اسلامی در 34 سال اخیر باید با زبان ساده به مردم شناسانده شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد