صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری کارگاه آموزشی کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فچر گیلان

کارگاه آموزشی رسانه و انقلاب اسلامی توسط کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فچر گیلان، 5 بهمن با حضور بیش از 350 نفر خبرنگار و اصحاب رسانه گیلان برگزار شد. مدیر عامل خبرگزاری فارس در این کارگاه آموزشی گفت: امروزه سطح و دایره گفتمان امام خمینی (ره) فراتر از ایران و منطقه رفته و جهانی شده است.

کد خبر : 810 | 12:48 ب.ظ | ۷ بهمن , ۱۳۹۱

کارگاه آموزشی رسانه و انقلاب اسلامی توسط کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فچر گیلان، 5 بهمن با حضور بیش از 350 نفر خبرنگار و اصحاب رسانه گیلان  برگزار شد.

مدیر عامل خبرگزاری فارس در این کارگاه آموزشی گفت: امروزه سطح و دایره گفتمان امام خمینی (ره) فراتر از ایران و منطقه رفته و جهانی شده است.

سید نظام‌الدین موسوی با تشریح اهداف و چگونگی به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مسئله انقلاب تمام ‌شدنی نیست و باید ده‌ها و صدها سال بگذرد تا مشخص شود این انقلاب چه فضایی را در دنیا روشن کرده است.

مدیر عامل خبرگزاری فارس با تصریح بر اینکه همواره از انقلاب به عنوان سرمنشٱ یک تحقق یاد شده است، عنوان کرد: بعثت نبی اکرم (ص) و عاشورا نقاط کلیدی و عطف‌ در تاریخ تشیع و ایران اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه بزرگی و عظمت انقلاب اسلامی باید قابل درک باشد، افزود: قبل از انقلاب اسلامی بستری که در کشور ما به لحاظ سیاسی و فرهنگی وجود داشت، بستری استعمار زده و استبداد گزیده بود و رژیم شاهنشاهی که به تعبیر خودش 2500 سال امتداد تاریخی داشت رژیمی بود که از منظر اکثریت قاطع مردم به بن‌بست رسیده بود و از یک طرف استبداد و دیکتاتوری مطلق و از طرف دیگر وابستگی به غرب و استعمار بود و این دو، عنصر خطرناکی برای هر رژیمی است.

موسوی افزود: این دو عامل موجب ایجاد خمودگی تاریخی در کشور شده بود و در عین حال یک فضای عمومی آحاد ملت و فضای نخبگان برای مقابله با این رژیم بود.

این مسئول با تصریح بر اینکه در نحوه برخورد با این رژیم اختلافات زیادی وجود داشت، خاطر نشان کرد: مقابله با رژیم مستبد و استعمارزده از سال‌های قبل حتی از 200 سال پیش آغاز شده بود.

وی اضافه کرد: در دو سه دهه منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی فضای عمومی برای مقابله با این سیستم شکل گرفته بود و به این نتیجه رسیده بودند که رژیم باید تغییر پیدا کند و برای چگونگی مقابله با آن دیدگاه‌ها مختلف بود.

مدیر عامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه معارضان متعددی در حوزه مبارزه وجود داشتند که یکی جریان چپ و مارکسیستی و کمونیستی بود، افزود: این حرکت یک رقیب بسیار بزرگی در برابر جریان خط امام (ره) و جریان اسلامی بود.

موسوی ادامه داد: به دلیل گفتمان قابلی که در آن دهه‌ها در نوع مبارزه با امپریالیسم وجود داشت، به ویژه در گفتمان‌های دانشگاهیان طرفداران زیادی داشت.

وی با بیان اینکه آنها معتقد بودند مبارزه یک علم است و غیر از مارکسیسم کسی توانایی مبارزه را ندارد، گفت: در دنیا انقلاب‌های بزرگ و مدل‌هایی از مبارزه وجود داشت که احساس می‌شد تنها گفتمان موثر، مارکسیستی است و می‌گفتند مگر می‌شود با اسلام و شعار دینی به مقابله رفت.

مدیر عامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه مدل مبارزاتی امام (ره) مبتنی بر دین بود، افزود: امام (ره) فرمود حق نداریم اخلاق و اصول را زیر پا بگذاریم، هدف وسیله را توجیه نمی‌کند و این امر مدل انقلابی امام (ره) بود.

این مسئول، مشی امام (ره) را منجر به پیروزی انقلاب اسلامی دانست و امام (ره) را پایه‌گذار قدرت نرم امروز و حضور انبوه میلیونی مردم در منطقه خواند و یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی با مدل مبارزاتی امام (ره) به وجود آمد.

موسوی افزود: امام راحل در برابر توطئه‌ها می‌ایستاد و حرکت را جلو می‌برد و بسیاری از اندیشمندان غربی در همان زمان متوجه شده بودند که یک حرکت و روح جدیدی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نهضت‌ها و اقدام‌های زیادی در زمان پیروزی انقلاب به وجود آمده بود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی بود که دنیا را تکان داد.

مدیر عامل خبرگزاری فارس با تصریح بر اینکه کسی در استیلای گفتمان امام راحل تردید نمی‌کرد، ابراز داشت: نگاه بدنه امام (ره) به نوع برخورد و حضور مردم بود.

این مسئول با بیان اینکه امروزه سطح گفتمان امام (ره) منطقه‌ای و جهانی شده است، خاطر نشان کرد: دایره گفتمان امام راحل از ایران فراتر رفته و در برخی کشورها گفتمان انقلابی نفوذ کرده است.

موسوی با تصریح بر اینکه امروزه در بین مخالفان و حتی کشورهایی مانند عربستان نوع نگاه مردم به جمهوری اسلامی ایران احترام‌آمیز است، گفت: پیام انقلاب اسلامی مبتنی بر فطرت جوامع است و به همین دلیل نمی‌توانند مقابله کنند و این توانمندی در دل پیام وجود دارد و پیام امام (ره) تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای جلوگیری از نفوذ ایران در نیمکره غربی لایحه مصوب می‌کند، متذکر شد: آنها نوعی ایران‌ هراسی دارند.

مدیر عامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه پیام امام راحل نه تنها کهنه نشده بلکه همچنان تداوم دارد، اذعان داشت: پیام امام (ره) بسترساز انقلاب‌ بزرگ جهانی مهدی موعود (عج) خواهد بود.

5354353535353

2535353653563.jpg

563853856868588.jpg

23832568685.jpg

7583856865555.jpg

32865389388585.jpg

84658588688882.JPG

723865685652555.jpg






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد