صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مسابقه نقاشی ۳۴ متری کودکان گیلانی

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری مسابقه نقاشی روی پارچه ۳۴ متری در رشت به مناسبت سی‌ و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر خبر داد.

کد خبر : 842 | 9:46 ق.ظ | ۱۱ بهمن , ۱۳۹۱

SONY DSC

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری مسابقه نقاشی روی پارچه ۳۴ متری در رشت به مناسبت سی‌ و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نقی علیزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار کرد:

همه جهان می‌دانند که انقلاب اسلامی بر پایه شریعت اسلام ناب محمدی (ص) استوار شده است و باید با حفظ و گسترش دین اسلام از درخت تنومند انقلاب اسلامی پاسداری کرد.

وی افزود: نهادهای فرهنگی می‌توانند با سرلوحه قراردادن فرمایش‌های مقام معظم رهبری در افزایش معرفت دینی و اخلاقی کودکان و نوجوانان طبق تعلیمات دین مبین اسلام در انتقال مفاهیم و ارزش های اسلامی، اخلاقی و تربیتی موثر و موفق باشند.

این مسئول توجه به نسل جدیدی که انقلاب و امام (ره) را ندیده و درک نکرده‌اند را مهم دانست و تصریح کرد: درک انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان تنها به واسطه رسانه‌های فرهنگی، هنری و ادبی میسر است.

وی با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری صحیح از رسانه‌های فرهنگی در انتقال پیام‌های امام راحل و انقلاب اسلامی به نسل امروز، یادآور شد: رسانه‌ها و ابزارهای فرهنگی باید به شکل هنرمندانه آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را به کودکان و نوجوانان انتقال دهند.

علیزاده، بیان وقایع تاریخی از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را موجب افزایش معرفت و شناخت کودکان و نوجوانان دانست و خاطر نشان کرد: معرف دینی، اخلاقی و سیاسی در کلمه انقلاب اسلامی نهفته است که باید به کودکان و نوجوانان ما انتقال داده شود.

*برگزاری مسابقه نقاشی روی پارچه 34 متری در رشت

وی برخی از برنامه‌های گرامیداشت 12 بهمن روز ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران را برشمرد و عنوان کرد: امسال علاوه بر گلباران مزار شهدای انقلاب اسلامی در رشت و شهرستان‌ها، مسابقه نقاشی روی پارچه 34 متری نیز به مناسبت سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در رشت برگزار می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، تصریح کرد: برگزاری کارگاه خوشنویسی مشق انقلاب، جشن پیروزی انقلاب، نشست حلقه‌های تربیتی، اهدای کتاب، مسابقه پرواز بادبادک‌ها، دعوت از شخصیت‌های مبارز انقلابی، معرفی کتاب و وقایع، نشست با موضوع حلقه‌های تربیتی، جشنواره قصه‌گویی و … نیز از دیگر ویژه برنامه‌های کانون در ایام دهه فجر است.

*بازدید بیش از 11 هزار دانش‌آموز از سینمای کانون

وی با بیان اینکه نمایش فیلم با پیام‌های انقلابی نیز از دیگر برنامه‌های کانون در دهه فجر است، افزود: تاکنون پس از راه‌اندازی سینمای کانون پرورش فکری در گیلان بالغ بر 11 هزار دانش‌آموز از ناحیه یک آموزش و پرورش از تماشای فیلم‌های این سینما بهره‌مند شده‌اند.

علیزاده خاطر نشان کرد: فیلم‌هایی که برای دانش‌آموزان در این سینما به نمایش گذاشته می‌شود از محصولات تولیدی سیما فیلم است که تا کنون اکران نشده‌اند و یا برای نخستین بار و هم زمان با سینماهای دیگر اکران می‌شود.

وی با اشاره به انجام امور ضد فرهنگی دشمن در جنگ نرم علیه ایران گفت: کارتون یکی از ابزارهایی است که دشمن با توسعه و تولید بیش از حد قصد القای فرهنگ نادرست و غیر اخلاقی را به کودکان ما دارد که از این طریق اکران فیلم‌های آموزنده در کانون با همکاری آموزش و پرورش می‌توان با این راهکار دشمن مقابله کرد.

*تامین کتابخانه‌های سیار بر کتابخانه‌های ثابت مقدم شود

این مسئول با اشاره به وجود 31 مرکز فرهنگی هنری در سطح گیلان اظهار کرد: دوران مهد کودک بهترین سن برای انجام دادن امور فرهنگی و جهت‌دهی به ذهن و تفکر کودکان است.

وی آشنایی کودک با کتاب را در این راستا بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: هر قدر کتاب‌ها متنوع‌تر و قابل دسترس‌‌تر باشند در ارتقای اطلاعات عمومی کودکان به ویژه کودکان روستایی تاثیر دارند.

علیزاده با بیان اینکه تجهیز کتابخانه‌های سیار می‌تواند گامی موثر در این راستا باشد، ادامه داد: برای تجهیز یک کتابخانه سیار تنها به خودرو، تعدادی کتاب و یک فرد کتابدار که می‌تواند راننده نیز باشد، نیاز است.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر گیلان خاطر نشان کرد: اگر تامین و تجهیز کتابخانه‌های سیار بر احداث کتابخانه‌های ثابت مقدم شود تمام کودکان و نوجوانان می‌توانند حتی در دورترین نقاط نیز به کتاب دسترسی پیدا کنند ضمن اینکه می‌توان در کنار کتابخانه سیار با اجرای برنامه‌های فرهنگی و برگزاری مسابقه نیز مخاطب جذب کرد.

*گیلان نیازمند قرارگاه فرهنگی است

وی با اشاره به بالا بودن سطح اطلاعات عمومی کودکان ایرانی به ویژه گیلانی در خاورمیانه، اذعان کرد: هرگونه کمک کاری در فرهنگ موجب آسیب رسیدن به جامعه می‌شود زیرا امور فرهنگی را باید با دقت و حوصله انجام داد و منتظر نتیجه آن در آینده شد و امور فرهنگی در دراز مدت پاسخگوی نیازها می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه در گیلان دستگاه‌ها و اداره‌های مختلفی متولی انجام دادن امور فرهنگی هستند، افزود: اگر در گیلان یک قرارگاه فرهنگی به عنوان یک مرکز واحد فرهنگ تاسیس شود همه امور فرهنگی ساماندهی شده و از موازی کاری در این راستا نیز جلوگیری می‌شود.

وی تقسیم کارهای فرهنگی بین نهادهای متولی را یکی از نیازها و برنامه‌های قرارگاه فرهنگی خواند و یادآور شد: سازماندهی در انجام دادن امور فرهنگی در گیلان یک ضرورت است.

به گزارش فارس، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، افتتاح مهد کودک‌های شهری، روستایی و مهدهای قرآنی، جشن حجاب، مسابقه کتابت لبیک یا رسول الله (ص) و… از دیگر برنامه‌هایی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با صدا و سیما، آموزش و پرورش و بهزیستی برای کودکان گیلانی در دهه فجر اجرا می‌کنند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد