صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






جشن انقلاب در واحدهای دانشگاهی باشکوه‌تر برگزار شود

رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری باشکوه‌تر جشن انقلاب در واحدهای دانشگاهی این منطقه را مورد تاکید قرار داد.

کد خبر : 848 | 9:49 ق.ظ | ۱۱ بهمن , ۱۳۹۱

2

رئیس منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری باشکوه‌تر جشن انقلاب در واحدهای دانشگاهی این منطقه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین سرورالدین عصر امروز در جمع دانشگاهیان و مسئولان فرهنگی واحدها و مراکز دانشگاهی منطقه 17 با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و فرا رسیدن دهه مبارک فجر و اعیاد در پیش، بر برگزاری باشکوه‌تر جشن انقلاب در واحدهای دانشگاهی تاکید کرد و گفت: مسئولان فرهنگی واحدها و مراکز آموزشی منطقه 17 با تشکیل کمیته‌های مختلف در واحدهای دانشگاهی خود با توجه به اهمیت گرامیداشت این ایام کوشا باشند.

وی با به استفاده دقیق و بهینه از امکانات الکترونیکی و مخابراتی موجود در واحدهای دانشگاهی اشاره کرد و افزود: با توجه به امکانات خوبی که در واحدها و مراکز منطقه 17 در زمینه امکانات فنی و الکترونیکی وجود دارد در راستای اطلاع‌رسانی درست و به ‌موقع استفاده شود.

این مسئول با بیان اینکه با به روز کردن سامانه اطلاعات و مشخصات اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان در واحدهای تابعه می‌توان از امکانات در راستای اطلاع‌رسانی دقیق سود برد، خاطر نشان کرد: با فعال کردن سامانه اطلاع‌رسانی در هر واحد و مرکز آموزشی منطقه 17 می‌توانیم با امکانات روز دنیا همگام شویم.

سرورالدین با مهم شمردن حضور مسئولان فرهنگی در واحدها اذعان کرد: از مسئولان دفاتر فرهنگی در واحدها انتظار می‌رود تا پیرامون انتقادها و پیشنهادهای موجود در واحدهای خود بررسی‌های لازم را انجام داده و نظارت بیشتری را بر تمام امور واحدها داشته باشند و گزارش عملکرد بخش‌های واحد دانشگاهی خود را برای ارائه راهکارهای جدید و تصمیم‌گیری‌های به ‌موقع به منطقه 17 ارسال کنند.

وی نظارت دقیق بر شئونات دانشگاهیان را در درون و بیرون دانشگاه از وظایف مسئولان فرهنگی خواند و گفت: با حفظ این شئونات، شأن و قداست دانشگاه نیز حفظ می‌شود.

این مسئول با اشاره به ارتباط مستقیم مسئولان با اقشار دانشجو در دانشگاه‌ها تصریح کرد: با ارتباط مستقیم و چهره به چهره با اقشار دانشجو می‌توان از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

وی یادآور شد: مسئولان دفاتر فرهنگی باید بتوانند با برنامه‌ریزی‌های لازم از نزدیک با دانشجویان دیدار داشته باشند و با آنها صحبت کنند و مشکلاتشان را بشنوند و برای برطرف کردن آنها بکوشند.

سرورالدین با بیان اینکه باید بتوانیم در دفاتر فرهنگی برای تمام اقشار دانشجویان برنامه‌ریزی داشته باشیم، خاطر ‌نشان کرد: با پیش‌بینی اجرای کلاس‌های مذکور برنامه فرهنگی، هنری و … در سطح واحدها و اجرای درست طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی بتوانیم تمام دانشجویان را پوشش داده و این اقشار خاکستری را به سفید تبدیل کنیم.

وی رعایت همدلی و دلگرمی کارمندان برای پشتیبانی از دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: دانشگاهیان برای رسیدن به اهداف عالیه دانشگاه آزاد اسلامی یاری دهنده هم بوده و از یکدیگر حمایت کنند.

*واحد سیاهکل میزبان اردوی بهاری استادان منتخب فرهنگی

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی نیز در جلسه مذکور برگزاری اردوی استادان منتخب این منطقه را یکی از برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده منطقه 17 خواند و گفت: این اردو در اردیبهشت 92 به میزبانی واحد سیاهکل و همکاری واحد لاهیجان در منطقه دیلمان برگزار می‌شود.

علیرضا اقدامی‌معافی ادامه داد: در انجام امور فرهنگی و فعالیت‌های فرهنگی در سطح واحدها و مراکز آموزشی منطقه 17، هیچ‌گونه ممانعتی وجود ندارد زیرا مسئولان دانشگاه نگاه خاصی به این مسائل دارند.

وی افزایش بودجه فرهنگی و ارتقای آن به سطح 82 درصد در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را از نمونه‌های همکاری مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی با بخش فرهنگی واحدها خواند.

*برطرف کردن ابهامات فرهنگی جوانان از وظایف مسئولان فرهنگی است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: شناخت دغدغه‌های دشمن با مخاطبان، حراست از ارزش‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی برطرف کردن ابهامات جوانان این مرز و بوم را از وظایف مسئولان فرهنگی در دانشگاه‌ها نامید.

حجت‌ الاسلام علی کریمیان، با تاکید بر هدفمند بودن مدیریت در هر سیستمی، اظهار کرد: داشتن هدف در این مسیر می‌تواند بسیاری از مشکلات را از پیش رو برداشته و موجب استفاده از ظرفیت‌های موجود شود.

وی هدفمندی را نخستین گام در راستای اجرای امور فرهنگی خواند و خاطر نشان کرد: استفاده از داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود در داخل کشور موجب از بین رفتن موانع و مشکلاتی که بر سر راه قرار داشته است، می‌شود و هدفمندی ما را به این امر نزدیک می‌کند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد