صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری جشنواره «مدرسه انقلاب»‌ در مدارس کشور

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری مدرسه انقلاب در گیلان گفت: جشنواره «مدرسه انقلاب» در قالب نمایشگاه­ های دانش‌آموزی در سطح مدارس متوسطه کشور با محوریت انجمن­ های اسلامی مدارس برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل جانعلی‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رویکرد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مدرسه‌محوری است، اظهار کرد: آن چیزی که موجب جریان‌سازی به نفع اهداف انقلاب می‌شود حضور دانش‌‌آموزان در صحنه‌های انقلابی است.

کد خبر : 888 | 2:12 ب.ظ | ۱۴ بهمن , ۱۳۹۱

1

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری مدرسه انقلاب در گیلان گفت: جشنواره «مدرسه انقلاب» در قالب نمایشگاه­ های دانش‌آموزی در سطح مدارس متوسطه کشور با محوریت انجمن­ های اسلامی مدارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل جانعلی‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رویکرد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مدرسه‌محوری است، اظهار کرد: آن چیزی که موجب جریان‌سازی به نفع اهداف انقلاب می‌شود حضور دانش‌‌آموزان در صحنه‌های انقلابی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره «مداد کم‌رنگ»، تصریح کرد: این جشنواره بستری مناسب برای فعالیت‌های دانش‌آموزی در قالب نشریه‌ها در بهتر کردن استعدادهای آن ها در موضوع‌های مختلف فراهم می‌کند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان،‌ اضافه کرد: جشنواره مذکور در قالب نشریات تک‌برگ، الکترونیک،‌ صفحه‌ آرایی‌ شده و روزنامه دیواری در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

*برگزاری جشنواره انجمن‌های اسلامی برتر

وی با بیان اینکه برای ایجاد رقابت درون مجموعه‌ای جشنواره‌ای با عنوان انجمن اسلامی برتر برگزار می‌شود،‌ افزود: در 400 دبیرستان دفتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان دایر است.

جانعلی‌پور ادامه داد: از اوایل پیروزی انقلاب با انواع وسایل بدون هزینه‌ای دانش‌آموزان نمایشگاه‌ها و جشن‌های خود را برگزار می‌کنند که یکی از بسترهای زنده ماندن انقلاب محسوب می‌شود و شور و هیجان به وجود‌ آمده به واسطه جشن‌های مدرسه‌ای از نقاط عطف انقلاب است.

*برگزاری جشنواره «مدرسه انقلاب»‌ در مدارس کشور

وی با بیان اینکه جشنواره مدرسه انقلاب در مدارس کشور برگزار می‌شود،‌ گفت: جشنواره مذکور در قالب نمایشگاه­ های دانش آموزی در سطح مدارس متوسطه با محوریت انجمن­ های اسلامی مدارس برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری مدرسه انقلاب با اشاره به اینکه این جشنواره از 14 تا 25 بهمن در مدارس کشور برگزار می‌شود،‌ بیان کرد: دبیرخانه جشنواره مدرسه انقلاب در گیلان مستقر بوده و برگزیدگان و اختتامیه این جشنواره 20 فروردین سال 92 است.

وی بیان کرد: محورهای جشنواره مدرسه انقلاب مفاهیم کلیدی در انقلاب اسلامی، شناخت ابعاد انقلاب اسلامی،‌ اندیشه امام (ره) و رهبری،‌ اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و بخش جنبی آن است.

جانعلی‌پور با تصریح بر اینکه این جشنواره در مدارس به صورت غرفه‌ای برگزار می‌شود، ابراز کرد: هر غرفه دارای یک راوی دانش‌آموز و موضوع‌های مختلف مانند معرفی نخبگان مدرسه،‌ مسایل روز، سبک ‌زندگی و… می‌پردازد که غرفه‌های برتر به مرحله داوری جشنواره راه می‌یابند.

وی برنامه‌های جنبی نمایشگاه جشنواره مذکور را در قالب‌های عکس،‌ تئاتر، آثار هنری، فیلم و… عنوان کرد و گفت: پاسداری از ارزش ­های انقلاب در سطح مدرسه و پرچم داری آرمان­ های انقلاب در محیط دانش‌آموزی،‌ بازخوانی سخنان حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مقاطع خاص پس از پیروزی انقلاب، تعمیق بصیرت، قدرت تفکر و تحلیل انقلابی در بین دانش آموزان و… از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

*پیش‌بینی شرکت بیش از سه هزار دبیرستان کشور در جشنواره مدرسه انقلاب

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان، یکی از اهداف فعال ‌سازی انجمن‌های اسلامی و تشکل‌های دانش‌آموزی را نقش‌ آفرینی نسل چهارم در تحقق و اعتلای فرهنگ انقلاب ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه دبیرستان‌های متقاضی شرکت در جشنواره مدرسه انقلاب می‌توانند به آدرس http://jashnvare-anjoman.ir/ مراجعه کنند، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از حدود 12 هزار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور، حدود سه هزار دبیرستان در این جشنواره شرکت کنند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد