صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم نمادین ورود امام (ره) در فرودگاه رشت برگزار شد

مراسم نمادین سال روز ورود امام خمینی (ره) به ایران در فرودگاه سردار جنگل رشت برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هم زمان با آغاز دهه مبارک فجر مراسم نمادین ورود امام خمینی (ره) در فرودگاه سردار جنگل رشت برگزار و مسیر ورود امام (ره) به گلزار شهدا گلباران شد.

کد خبر : 894 | 2:14 ب.ظ | ۱۴ بهمن , ۱۳۹۱

1

مراسم نمادین سال روز ورود امام خمینی (ره) به ایران در فرودگاه سردار جنگل رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هم زمان با آغاز دهه مبارک فجر مراسم نمادین ورود امام خمینی (ره) در فرودگاه سردار جنگل رشت برگزار و مسیر ورود امام (ره) به گلزار شهدا گلباران شد.

به گزارش فارس، 12 بهمن هر سال یادآور خاطرات ورود بزرگ‌مردی است که انقلاب عظیمی را در جهان پدید آورد و آثارش امروز به کشورهای منطقه و دنیا رسیده است.

هر ساله مصادف با این روز مراسم‌های ویژه‌ای در سراسر کشور از جمله گیلان با حضور مقام‌های کشوری و لشکری برگزار می‌شود و زنگ انقلاب در مدارس نواخته شده و سوت کشتی‌ها، قطارها و… در ساعت ورود امام (ره) به صدا درمی‌آید.

امروز نیز در ساعت لحظه ورود امام خمینی (ره) سوت کشتی‌ها در بندر انزلی به صدا درآمد و مراسم نمادین ورود امام (ره) در فرودگاه سردار جنگل رشت برگزار شد.

به گزارش فارس، این مراسم یادآور بازگشت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران پس از 15 سال به کشور در سال 57 است که ایشان مورد استقبال شدید مردم قرار گرفتند.

در 12 بهمن سال 57 در هواپیما 200 نفر امام (ره) را همراهی می‌کردند که 50 نفر از آن ها همراهان و هواداران و نزدیکان امام خمینی(ره) و 150 نفر دیگر از خبرنگاران بودند.

رأس ساعت 9.37 دقیقه و 30 ثانیه امام (ره) در میان حلقه گروه منتخب استقبال کنندگان از پله‌های هواپیما فرود آمدند.

امام (ره) در این روز ابتدا در فرودگاه با ایراد بیاناتی از تمام افرادی که در این مدت در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش ایفا کردند، تشکر کردند.

ایشان سپس با حضور در کنار شهدای انقلاب اسلامی درباره مواردی چند از جمله غیر قانونی بودن مجلس و دولت منصوب شاه و مفاسد رژیم گذشته ایراد سخن کردند.

به استناد تاریخ، امام (ره) سپس در مدرسه علوی و رفاه مستقر شدند و در 16 بهمن مهدی بازرگان را به نخست وزیر دولت موقت منصوب کردند.

در روز 19 بهمن پرسنل نیروی هوایی ارتش به محضر امام رسیدند و با ایشان بیعت کردند و شب 21 بهمن در نیروی هوایی تهران درگیری مسلحانه بین عده‌ای از افراد این نیرو و گارد شاهنشاهی پیش آمد که با دخالت مردم درب پادگان‌ها به روی مردم باز شد و سلاح‌ها به دست مردم افتاد.

سران ارتش دست‌اندرکار کودتا شدند و در روز 21 بهمن از ساعت چهار بعدازظهر اعلام حکومت نظامی شد و امام (ره) اعلام کردند که مردم به حکومت نظامی اعتنا نکنند و مردم در روز 22 بهمن به مراکز دولتی، نظامی، انتظامی و رادیو و تلویزیون یورش برده و آن ها را فتح کردند.

با فرار بختیار از ایران و اعلام بی‌طرفی ارتش در روز 22 بهمن سال 1357، انقلاب اسلامی ایران پس از سال‌ها مجاهدت، ایثار، فداکاری و مقاومت در راه رضای الهی با رهبری بی‌نظیر حضرت امام خمینی (ره) و با همت مردم سرافراز ایران به پیروزی نهایی رسید.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد