صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اجرای ۱۶۴ ویژه‌برنامه دهه فجر در حوزه گردشگری گیلان

جهانی از اجرای ۱۶۴ ویژه برنامه اداره کل میراث فرهنگی در دهه فجر در تمام شهرستان های گیلان خبر داد و گفت: نخستین مجتمع گردشگری کشاورزی گیلان با حضور وزیر میراث فرهنگی افتتاح می شود. «ولی جهانی» چهارشنبه، ۲۹ دی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه از اجرای ۱۶۴ ویژه برنامه این اداره […]

کد خبر : 45091 | 12:29 ب.ظ | ۳۰ دی , ۱۴۰۰

جهانی از اجرای ۱۶۴ ویژه برنامه اداره کل میراث فرهنگی در دهه فجر در تمام شهرستان های گیلان خبر داد و گفت: نخستین مجتمع گردشگری کشاورزی گیلان با حضور وزیر میراث فرهنگی افتتاح می شود.

«ولی جهانی» چهارشنبه، ۲۹ دی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه از اجرای ۱۶۴ ویژه برنامه این اداره کل در ایام مبارک دهه فجر در تمام شهرستان های گیلان خبر داد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه تقویم کاری سال آتی و دو ماه پایانی امسال تدوین شده است، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت معاونین و مدیران میراث فرهنگی شهرستانها، از ۲۸ دی تا ۲۶ بهمن ماه ویژه برنامه هایی در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در تمام شهرستان ها برگزار می شود.

وی از افتتاح ۱۶ بنای تاریخی گیلان در این ایام خبر داد و افزود: هفت موزه و سایت موزه در شهرهای فومن، ماسوله، رشت، ماسال و دیگر شهرستان ها در این ایام به بهره برداری می رسد.

جهانی از ایجاد برند برای هر شهرستان خبر داد و اضافه کرد: برندسازی شهرستان رودبار با زیتون و ایجاد زیرساخت های گردشگری در این راستا یکی از این موارد است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵ کارگاه صنایع دستی در سطح استان در بازه زمانی دهه فجر افتتاح می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، با تاکید بر اینکه در زمینه ایجاد و نظارت بر مراکز اقامتی، گردشگری و تورهای گردشگری، معاونت گردشگری نظارت قوی تری خواهد داشت، ابراز کرد: اولین مجتمع گردشگری کشاورزی در شهرستان لاهیجان با ایجاد اشتغال ۱۷۰ نفر و با حضور وزیر میراث فرهنگی به بهره برداری می رسد.

وی با برشمردن ظرفیت های گردشگری در مرکز استان گفت: افتتاح نخستین اقامتگاه سنتی در خانه امیر و زهرا، افتتاح اقامتگاه سنتی هاستل به کوشش میثم زادحسینی و رونمایی از لوح ثبتی آثار ملی خانه شیون فومنی، برخی از برنامه های شهر رشت در این ایام است.

جهانی از ثبت ملی ۱۳ میراث معنوی جدید گیلان در شورای ثبت میراث کشور خبر داد و افزود: ۸۲ میراث معنوی گیلان قبلا ثبت ملی شده بود و بتازگی ۱۳میراث معنوی جدید هم ثبت شده است که «تصنیف کوچک جنگلی» مهمترین آنهاست.

وی اعلام کرد: همچنین آیین زاز زار شهرستان رودسر، مهارت ساخت عروسک جاروگیشه، مهارت تهیه جوکول، تهیه اربا دوشاب و… برخی میراث های معنوی است که بتازگی ثبت ملی شده است.

جهانی از اجرای ویژه برنامه برای ثبت میراث معنوی تنبوره تالش خبر داد و گفت: مهارت سنتی ساخت و نواختن تنبوره تالش در میراث ملی ثبت شده و ویژه برنامه ای در همین راستا به کمک اداره ارشاد شهرستان تالش برگزار می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، با اشاره به کاهش ویروس کرونا ناشی از تزریق واکسن، گفت: پیش بینی می شود پس از ۲سال، گیلان با پیک مسافران نوروزی روبرو باشد در همین راستا ستاد تعطیلات نوروزی در هر شهرستان با محوریت میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: اماکن تاریخی و طبیعی که قابل بازدید در هر شهرستان هستند، در ایام نوروز به روی گردشگران باز باشد.

نمایش جام رشی در موزه رشت، افتتاح فاز نخست عمارت قندچیان انزلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در روستای جهانی قاسم آباد، جشنواره خوراک های سنتی، تجلیل از پهلوانان کشتی گیله مردی، برگزاری جشنواره آدم برفی در ییلاق سوباتان و اجرای ویژه برنامه در قلعه رودخان، برخی از برنامه های اعلام شده از سوی سرپرست میراث فرهنگی در ایام دهه فجر بود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد