صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






سلاله باران، روایتی مستند از زندگی عالم پرهیزگار آیت‌الله سید مجتبی رودبار

فیلم مستند «سلاله باران» به مناسبت اربعین درگذشت آیت‌الله سید مجتبی رودباری از رسانه ملی و شبکه باران پخش خواهد شد. مستند «سلاله باران» به سفارش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان و تهیه‌کنندگی اسحاق مجیدی و کارگردانی ایمان مقدم در اربعین درگذشت آیت‌الله سیدمجتبی رودباری از رسانه ملی و شبکه باران پخش می‌شود. این […]

کد خبر : 46493 | 7:03 ب.ظ | ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۱

فیلم مستند «سلاله باران» به مناسبت اربعین درگذشت آیت‌الله سید مجتبی رودباری از رسانه ملی و شبکه باران پخش خواهد شد.

مستند «سلاله باران» به سفارش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان و تهیه‌کنندگی اسحاق مجیدی و کارگردانی ایمان مقدم در اربعین درگذشت آیت‌الله سیدمجتبی رودباری از رسانه ملی و شبکه باران پخش می‌شود.

این فیلم، اولین مستندی است که پیرامون معرفی این شخصیت دینی و علمی تهیه و تولید شده و در آن به بررسی چگونگی ارتباط با خانواده، مراحل تحصیلی، سیره عملی، سبک زندگی، آثار علمی، خدمات و نحوه ارتباط با مردم پرداخته شده است..

در این مستند، مصاحبه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدحمید روحانی (رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی) با این شاگرد حضرت امام خمینی (ره) که در تیر ماه سال ۱۳۹۰ در منزل این عالم فقید طی چند روز توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تهیه شده بود برای اولین بار با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت منتشر شده است.

سلاله باران در هفتاد دقیقه تدوین شده و در آن از تصاویر و فیلم های اختصاصی و مردمی نیز استفاده شده است و ویژگی ها و سلوک این عالم پرهیزگار توسط فرزندشان حجت الاسلام و المسلمین سید صالح رودباری روایت شده است.

این مستند دهم اردیبهشت در بیت مرحوم آیت الله رودباری و در حضور خانواده معزز ایشان رونمایی شد و مورد تایید خانواده این فقیه سفرکرده قرار گرفت.

 مستند سلاله باران پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۲۰ از شبکه باران پخش خواهد شد و پخش آن در شبکه های ملی نیز متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

آیت‌الله سید مجتبی رودباری عالم برجسته گیلانی، ۲۵ سال شاگرد معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) بود و عمر گرانبهای خویش را وقف خدمت به اسلام، حوزه‌های علمیه، انقلاب اسلامی و مردم خداجوی استان گیلان و شهر رشت نمود. روح بلند این دانشمند وارسته و عالم عامل روز سه شنبه دوم فروردین در سن ۸۹ سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد