صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






وجود امام خمینی(ره) الهی بود/ مقام معظم رهبری تنها پرچمدار مکتب امام است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، معنویت، عرفان و خداترسی امام را الگو و زبانزد دانست و افزود: امام توانست دنیا را تکان دهد، زیرا وجود امام الهی و مملو از خدا بود و خودش را برای خدا قرار داده بود. حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، ۱۴ خرداد در مراسم استانی سی و سومین سالگرد بزرگداشت یاد […]

کد خبر : 46840 | 4:48 ب.ظ | ۱۴ خرداد , ۱۴۰۱

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، معنویت، عرفان و خداترسی امام را الگو و زبانزد دانست و افزود: امام توانست دنیا را تکان دهد، زیرا وجود امام الهی و مملو از خدا بود و خودش را برای خدا قرار داده بود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، ۱۴ خرداد در مراسم استانی سی و سومین سالگرد بزرگداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) که در مصلی امام خمینی(ره) شهر رشت برگزار شد، وجود مبارک معمار کبیر انقلاب را جامع الاضداد دانست و اظهار کرد: برخی از افراد اهل برش و قاطعیت و شجاعت و شهامت هستند، اما از نظر معنوی و اخلاقی در چارچوب موازین قرار نمی گیرند، عده ای دیگر اهل فکر و برنامه ریزی و اندیشه هستند، اما در میدان عمل و اجرا کمال لازم را ندارند، برخی نیز پایبند به اخلاقیات و معنویات هستند، اما اهل اجتماع نیستند؛ این در حالی است که امام همه صفات متضاد را در خودش جمع کرده بود.

وی معنویت، عرفان و خداترسی امام را الگو و زبانزد دانست و افزود: امام توانست دنیا را تکان دهد، زیرا وجود امام الهی و مملو از خدا بود و خودش را برای خدا قرار داده بود. امام با قرآن و اهل بیت(ع) و ادعیه انس داشت و این انس تا آخرین لحظه حیات قطع نشد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، خداگونه بودن امام را به واسطه اتصال و ارتباط با خدا دانست و تصریح کرد: هرچه امام فرمود شد، زیرا سخن امام پشتوانه الهی و معنوی داشت.

حجت الاسلام ذوالنور، با بیان اینکه امام معنویت داشت و در بدترین شرایط مستحبات را ترک نمی کرد، گفت: امام با همه رهبران دنیا فرق داشت، زیرا مبانی و اصول اسلامی و قرآنی را سرلوحه خویش قرار داده بود و در دین داری عمیق و ریشه دار بود.

وی جامعیت امام را از جنس جامعیت ائمه معصومین(ع) دانست و بیان کرد: ایشان فروپاشی نظام کمونیستی و امپریالیستی و اتحاد جماهیر شوروی را پیش بینی کرد و سر سوزنی در مقابل ابرقدرت های شرق و غرب کرنش نکرد، اما در مقابل خانواده شهدا متواضع می شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، شخصیت امام را جامع و منحصر به فرد دانست و تاکید کرد: در آموزه های دینی حصری وجود ندارد و انسان باید رویش و زایش دینی و معنوی داشته باشد تا رهرو امام باشد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در عین اخلاق و معنویت، استکبارستیز بود، متذکر شد: امام هرگز از آرمان و اعتقادش کوتاه نیامد و توفان های سهمگین و حوادث ناگوار نتوانست شخصیت استوار امام را بلرزاند.

حجت الاسلام ذوالنور، بصیرت، روحیه ضد صهیونیستی، رسیدگی به مستضعفین، اعتقاد به اصلاح جامعه، مقابله با مفاسد و تاکید بر سلامت مدیران در همه سطوح کشور را از جمله ویژگی های مکتب امام دانست و اضافه کرد: امام اهل سازش نبود؛ متاسفانه شاهد شکل گیری جریانات متعددی هستیم که مستقیم و غیر مستقیم توسط استکبار جهانی سازماندهی می شوند و با پشتوانه های مالی و فرهنگی و سیاسی و رسانه ای سعی می کنند شخصیت امام را تخریب و مکتب نورانی او را تحریف کنند.

نماینده قم در مجلس، میدان داری این عملیات تخریب و تحریف را با افرادی دانست که زمانی در کنار امام بودند و اظهار کرد: مکتب امام در مسیر ولایت تعریف می شود و لذا شاهد هجمه به جایگاه ولی فقیه هستیم.

وی امروز اداره کشور را به مراتب پیچیده تر و سخت تر از زمان امام دانست و بیان کرد: کسانی که بعد از پیامبر(ص) در مقابل علی(ع) ایستادند فلسفه امامت را نفهمیدند و اگر کسی جایگاه امام را درک نکند دچار بدبختی می شود.

حجت الاسلام ذوالنور، عبارت «میزان حال فعلی افراد است» را نشان دهنده بصیرت دینی و سیاسی امام دانست و یادآور شد: در تاریخ اسلام شخصیت هایی هستند که در رکاب رسول خدا بودند، اما با علی(ع) نماندند، زیرا بصیرت و قدرت تشخیص حق از باطل را نداشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، مشروعیت مسئولان را به اذن ولی فقیه دانست و گفت: امام نسبت به مسائل کشور اشراف داشت و بر قطع وابستگی اقتصاد به نفت تاکید می کرد؛ این در حالی است که اگر مسئولان منویات امام و رهبری را سرلوحه خویس قرار می دادند، امروز با تکانه های تحریم نفتی، ساختار اقتصاد و معیشت مردم نمی لرزید.

وی اجرای دستورات مقام معظم رهبری را راه نجات و نسخه شفابخش و مسیر برون رفت از مشکلات کشور دانست و افزود: مسئولانی که در این امور کوتاهی کردند و موجب از هم گسستن خانواده ها و گمراهی جوانان و… شدند، باید منتظر غضب الهی باشند.

نماینده قم در مجلس، با اشاره به کم توجهی مسئولان به اجرای ۲۴ اصل اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: با روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم شاهد مطرح شدن مفاهیم اقتصاد مقاومتی هستیم؛ البته حل مشکلات کشور زمان بر است، زیرا فضایی برای دولت ایجاد شده که میراثدار تسویه ماهانه ۱۲ هزار میلیاردی سررسید اوراق است.

وی از یکی مشکلات کشور را قطع ارتباط با منطقه و همسایگان دانست که نتیجه عملکرد مسئولان گذشته است و عنوان کرد: ایران و ترکمنستان ۱۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند و ترکیه و ترکمنستان همسایه نیستند، اما حجم مبادلات تجاری آنان ۶۰۰ برابر ماست که نشان می دهد فرصت همسایگان را از دست دادیم، زیرا برخی از مسئولان معتقد بودند اگر نیازهای کشور از طریق تجارت با منطقه حل شود، دیگر بهانه ای برای مذاکره نخواهند داشت.

حجت الاسلام ذوالنور، با اشاره به نقش مثبت دولت سیزدهم در اجلاس شانگهای و برقراری ارتباط با کشورهای منطقه با هدف بهبود شرایط اقتصادی، خاطرنشان کرد: به دنبال اختلافات روسیه و ترکیه، فرصت خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه فراهم شد که این فرصت هم در سایه پایبندی به مذاکره با غرب و عدم اراده مسئولان از دست رفت!

وی با بیان اینکه دشمنان می خواهند انقلاب و نظام برآمده از آن را ناکارآمد جلوه دهند، تصریح کرد: همه مشکلات کشور ناشی از فاصله گرفتن از آرمان های انقلاب است.

نماینده قم در مجلس، با اشاره به صادرات شش میلیون بشکه ای نفت در سال های قبل از انقلاب، گفت: در آن زمان جمعیت کشور یک سوم امروز بود و مردم بیشتر در روستاها زندگی می کردند تا شهرها، یعنی جمعیت ما تولیدی بود؛ نه مصرفی، اما در حال حاضر جمعیت چند برابر داریم و تحریم هستیم و تنها یک و نیم میلیون بشکه نفت صادر می کنیم.

وی با بیان اینکه در گذشته همه چیز از بیرون وارد می شد، اما امروز دست تولید کشور را از زیر سنگ دشمن خارج کردیم، ادامه داد: هر کجا متاثر از آرمان های انقلاب ورود کردیم، تحریم ها بی خاصیت شد و هر کجا از آرمان ها و ارزش های انقلاب گذشتیم و روحیه انقلابی و بسیجی را زیر پا گذاشتیم، دچار مشکل شدیم.

حجت الاسلام ذوالنور، تمرکز تحریم های دشمن را در عرصه های علمی و نظامی و انرژی و هسته ای دانست و افزود: قدرت های استکباری حاضر هستند میلیاردها دلار هزینه کنند تا ایران یک قدم در این حوزه ها پیشرفت نکند، اما به اذعان دوست و دشمن در همه حوزه های تحریمی پیشرو هستیم و دنیا را متحیر کردیم.

وی با اشاره به توسعه تسلیحات و تجهیزات نظامی ایران اعم از سلاح های سبک و نیمه سنگین و سنگین، تانک و نفربر، خودروهای زرهی و توپخانه ای، انواع آتش بار و ضد زره، ناو و ناوچه و زیردریایی، هلی کوپر و هواپیما و موشک، خاطرنشان کرد: پیشرفت های ایران در حوزه هوافضا دنیا را خیره کرده و با وجود اینکه همه گزینه ها را روی میز دارند، نمی توانند کاری از پیش ببرند، زیرا توانمندی های نظامی و موشکی ما به سطحی از بازدارندگی رسیده که دشمن جرات عرض اندام ندارد و احساس شکست می کند.

نماینده قم در مجلس، مهمترین تحریم های غرب را در بعد نظامی دانست و اظهار کرد: امروز به ۲۴ کشور دنیا تسلیحات نظامی صادر می کنیم و «باور۵۷» را ساختیم که بهتر از «اس۳۰۰» روسیه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، ایران را جزو هفت کشور دنیا در ایجاد چرخه کامل سوخت هسته ای و جزو ۱۱ کشور دارای توان غنی سازی دانست و متذکر شد: امروز دنیا روی ما حساب می کند، زیرا می داند اورانیوم را کشف و استخراج و فرآوری می کنیم و غنی سازی ما ۶۰ درصد است و اگر اراده کنیم به ۹۰ درصد می رسانیم.

وی با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم دولت را مکلف به غنی سازی با درصد بالا کرده، گفت: ما را تهدید به بازگشت قطعنامه های چندگانه و فصل هفت منشور سازمان ملل کردند، اما اتفاقی نیفتاد، زیرا دست ما پر است و حرف برای گفتن و توان برای اجرا داریم.

حجت الاسلام ذوالنور، تبعیت از آرمان های انقلابی و بسیجی را عامل پیشرفت در همه حوزه ها دانست و بیان کرد: در حوزه هایی که پیوسته به ولایت بوده و آقازادگی و فیش های نجومی و رانت و پارتی بازی و دنیاگرایی در آن معنا نداشته، دستاورد داشتیم؛ در مقابل در حوزه هایی مشکل داریم که مکتب امام و رهبری از آن رخت بسته و اتهام ناکارآمدی به انقلاب و انقلابی ها زدیم.

وی نیاز امروز کشور را احیای مکتب امام و تبعیت از ولایت دانست و تاکید کرد: مقام معظم رهبری تنها پرچمدار مکتب امام است، اما برخی از افراد که زمانی در کنار امام بودند، امروز به عنوان اپوزیسیون فعالیت می کنند و با شعار مردم، علیه مردم هستند.

نماینده قم در مجلس، سرود «سلام فرمانده» را نماد پیوند عاشقانه مردم با امام زمان(عج) دانست که لرزه بر اندام دشمن انداخته و خاطرنشان کرد: دشمن از این سرود عصبانی و وحشت زده است، زیرا پیوند با امام زمان و ولایت و حاج قاسم را بیان می کند.

حجت الاسلام ذوالنور، با بیان اینکه علیرغم فراز و نشیب های بازار و معیشت آینده بسیار درخشان است، اظهار کرد: امروز نیازمند تبعیت از ولایت و حفظ روحیه و عمل انقلابی برای رفع مشکلات هستیم و مردم به زودی آثار مثبت تحولات اجرایی دولت را در اقتصاد خواهند دید.

گزارش کامل مراسم






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد