صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن شانزدهم آذر «روز دانشجو» به شرح زیر منتشر شد. تاریخ معاصر جهان گواه مقاومت و مبارزه ملت مسلمان و شریف ایران اسلامی در برابر استبداد داخلی و استکبار جهانی است؛ مردمی متدین و ولایت‌مدار که با تاسی به سید الشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) […]

کد خبر : 52817 | 8:56 ق.ظ | ۱۶ آذر , ۱۴۰۲

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن شانزدهم آذر «روز دانشجو» به شرح زیر منتشر شد.

تاریخ معاصر جهان گواه مقاومت و مبارزه ملت مسلمان و شریف ایران اسلامی در برابر استبداد داخلی و استکبار جهانی است؛ مردمی متدین و ولایت‌مدار که با تاسی به سید الشهدا حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و پیروی از امامین انقلاب اسلامی هرگز تن به ذلت و خواری ندادند و با استقلال‌طلبی، آزادی‌خواهی و مبارزات انقلابی شجاعانه با طاغوت و حامیان شیطان‌سیرت آن مقابله کردند و در برابر تجاوز کشورهای بیگانه و زیاده‌خواهی‌های استعمارگران جانانه ایستادند و با مدد الهی پیروز شدند. یکی از نمونه‌های برجسته این مبارزات تاریخی، اعتراض دانشجویان انقلابی دانشگاه تهران به استبداد و بی‌کفایتی رژیم دست‌نشانده و ستم‌شاهی پهلوی در شانزدهم آذرماه سال ۱۳۳۲ است که با غیرتی مثال‌زدنی در برابر انفعال و سرسپردگی شاه خائن و دخالت‌های بی‌شرمانه استکبار جهانی سینه سپر کردند. شانزدهم آذر یادآور شهادت دانشجویانی است که خواستار کوتاه‌شدن دستان ناپاک سران دولت‌های استعماری غرب همچون انگلیس و آمریکا از میهن اسلامی بودند اما خون پاکشان به دلیل اعلام مواضع انقلابی، اسلام‌خواهی و میهن‌‌دوستی بر سنگ‌فرش دانشگاه ریخته شد. این خون‌های پاک حکومت فاسد و خودفروخته پهلوی را رسوا ساخت و پیام آزادگی، عزت‌طلبی و استکبارستیزی ملت ایران را به گوش جهانیان رساند.

شانزدهم آذر در تقویم جمهوری اسلامی ایران به یاد دانشجویانی که به دلیل اعتراض به سفر رسمی «ریچارد نیکسون» معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکای جنایتکار به ایران و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند به عنوان «روز دانشجو» نامگذاری شد. شانزدهم آذر روز بزرگداشت تلاش و مجاهدت جوانان انقلابی و سلحشور میهن اسلامی در عرصه‌های علم و دانش با هدف دستیابی به قله‌های رفیع معرفت در مسیر تحقق ایرانی مقتدر و سربلند است. دانشجویان شریف و متعهد ایران همواره دوشادوش ملت در صحنه‌‌های مبارزه دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع از میهن اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی، تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ، دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (سلام الله علیها)، دفاع از حریم سلامت و امنیت کشور، تشکیل گروه‌های جهادی به منظور خدمت در مناطق محروم و… حضور پرشور و اثرگذاری داشتند و با تبعیت از فرامین پیشوای جهان اسلام امام خمینی (رحمت الله علیه) و پیروی از فرمایشات ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در دفاع از آرمان والای انقلاب اسلامی پیشتاز و پرچمدار بودند و با بصیرت و هوشمندی مثال‌زدنی خود در خنثی‌سازی فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی به بهترین شکل ممکن نقش‌آفرینی کردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و گرامیداشت شانزدهم آذر (روز دانشجو) تاکید می‌کند پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت و اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی با تلاش علمی دانشجویان و نخبگان انقلابی و وحدت اقشار مختلف مردم محقق شده و به یاری خداوند در آینده نزدیک تعالی انقلاب اسلامی، ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی ظهور خورشید عظمی ولایت امام زمان حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با عزم جهادی جوانان انقلابی، متعهد و متخصص ایرانی در سایه رهبری پیامبرگونه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) رقم خواهد خورد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد