صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری کرسی های آزاداندیشی با موضوع عفاف و حجاب توسط دانشجویان

مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان گفت: برگزاری جلسات کرسی آزاداندیشی و جلسات بحث و گفتگو برای دانشجویان با موضوع عفاف و حجاب می تواند در جهت روشن کردن راه صحیح برای آنان مؤثر باشد. حجت الاسلام والمسلمین علی کریمیان در دومین جلسه کارگروه گسترش حجاب و عفاف دانشگاه آزاد اسلامی استان […]

کد خبر : 10078 | 9:03 ق.ظ | ۲۷ خرداد , ۱۳۹۳

32568

مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان گفت: برگزاری جلسات کرسی آزاداندیشی و جلسات بحث و گفتگو برای دانشجویان با موضوع عفاف و حجاب می تواند در جهت روشن کردن راه صحیح برای آنان مؤثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علی کریمیان در دومین جلسه کارگروه گسترش حجاب و عفاف دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که در سالن جلسات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: از بررسی و مقایسه حد و کیفیت حجاب در ادیان چهارگانه، استنباط می شود که حجاب در ادیان دیگر، نسبت به اسلام از شدت بیشتری برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: نه تنها اسلام واضع قانون حجاب نبوده است، بلکه در جهت جلوگیری از افراط و تفریط هایی که در طول تاریخ در مورد حجاب به وجود آمده بود، به قانونمند کردن و تنظیم آن همت گماشته است و آن را به صورتی متعادل، صحیح و متناسب با فطرت انسانی زن و غیرتمندی مرد، ارائه کرده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به سخنان شهید مطهری، مطالعه آثار ایشان را توسط دانشگاهیان مفید دانست و گفت: کسی که زیبایی اندیشه دارد زیبایی ظاهر خود را به نمایش نمی گذارد.

حجت الاسلام کریمیان با بیان اینکه حيا و عفاف از ويژگيهاي دروني انسان است و حجاب به شكل، نوع و چگونگي پوشش بر مي گردد افزود: تفاوت باطن و ظاهر، روح و جسد و يا گوهر و صدف را مي توان به عنوان تمثيل در اين زمينه بکار برد.

وی تصریح کرد: به گمان ما اينها دو حقيقت هستند و ميزان وابستگي اين دو نياز به تأمل دارد بنابراین در همین راستا محتوی کتب این شهید بزرگوار می تواند در جهت نشان دادن راه صحیح به ما کمک کند .

مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت عفاف و حجاب اضافه کرد: برخلاف غرب، نظر اسلام درباره خانواده و جایگاه زن بسیار روشن است و پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) در سخنان مختلف بر این جایگاه رفیع تأكید كرده‌اند.

حجت الاسلام کریمیان تحقق دیدگاه و خواسته اسلام درباره زن و خانواده را نیازمند پشتوانه قانونی و ضمانت اجرایی خواند و خاطرنشان كرد: با وجود همه كارهایی كه پس از انقلاب انجام شده است، هنوز درباره زن و رفتار در محیط خانواده، كمبودهای زیادی وجود دارد كه باید برطرف شود.

وی یادآور شد: محیط خانواده برای زن باید محیطی امن، با عزت و آرامش بخش باشد تا زن بتواند وظیفه اصلی خود را كه حفظ خانواده است به بهترین وجه انجام دهد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده از کامپیوتر و اینترنت لازم و ضروری به نظر می رسد و کسی نمی تواند منکر فواید استفاده درست از اینترنت باشد گفت: استفاده از امکانات دنیای دیجیتال به خودی خود مفید است اما متاسفانه بعضا دیده می شود که عده ای از این ابزار در جهت منفی استفاده می کنند که این استفاده نادرست می تواند بر فکر، فرهنگ و حتی اعتقادات هر فردی بخصوص نوجوانان و جوانان تاثیر منفی داشته باشد.

حجت الاسلام کریمیان در پایان برگزاری جلسات بحث و گفتگو را مهم دانست و افزود: برگزاری جلسات کرسی آزاد اندیشی و جلسات بحث و گفتگو برای دانشجویان می تواند در جهت روشن کردن راه صحیح برای آنان مؤثر باشد و در جهت تداوم برگزاری این جلسات در واحدهای دانشگاهی استان اقدام کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد