صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری برنامه شبی با قرآن در طرح‌های دریای گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری برنامه شبی با قرآن در طرح‌های سالم‌سازی دریا در این استان خبر داد. فیروز فاضلی در جلسه تمهید مقدمات برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان در گیلان گفت: امسال غنی‌سازی اوقات فراغت در تابستان مصادف با ماه مبارک رمضان است. وی بر نهادینه شدن معنویت در جامعه تاکید […]

کد خبر : 10083 | 9:14 ق.ظ | ۲۷ خرداد , ۱۳۹۳

قرآن11

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری برنامه شبی با قرآن در طرح‌های سالم‌سازی دریا در این استان خبر داد.

فیروز فاضلی در جلسه تمهید مقدمات برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان در گیلان گفت: امسال غنی‌سازی اوقات فراغت در تابستان مصادف با ماه مبارک رمضان است.

وی بر نهادینه شدن معنویت در جامعه تاکید کرد و افزود: گسترش معنویت بین قشر جوان و نوجوان از اهداف برگزاری برنامه‌های فرهنگی در جامعه است.

فاضلی تصریح کرد: مردم در بعضی از کشورهای اروپایی قبل از آغاز افطار گردهم می‌آیند و هنگام افطار توپ شلیک می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به بهره‌گیری نور ساطع ماه مبارک رمضان توسط تمام ادیان اشاره کرد و گفت: استفاده از برنامه‌های ماه مبارک رمضان برای تزکیه نفس حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: به ‌دنبال درونی کردن افکار و عقاید جامعه هستیم.

فاضلی از برگزاری برنامه 30 روز با قرآن در گیلان خبر داد و یادآور شد: فعالیت مذکور با محوریت قرآن در قالب برنامه‌های متعدد برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تلاوت 60 قاری و حافظ قرآن در ماه مبارک رمضان در رشت اظهار کرد: مسابقه مفاهیم قرآنی با 60 برگزیده در ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های مختلف گیلان برگزار می‌شود.

وی بر پاسخ به پرسش‌های شرعی مردم با حضور روحانیون در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: اجرای نمایش قصص قرآنی از جمله برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان است.

*مشق نور در گیلان

فاضلی از کتابت قرآن کریم با عنوان مشق نور همزمان با ماه مبارک رمضان در گیلان خبر داد و تصریح کرد: کتابت قرآن کریم از افطار تا سحر انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به برگزاری نمایشگاه قرآنی در قالب نمایشگاه تجسمی همزمان با ماه مبارک رمضان در این استان اشاره کرد و ادامه داد: نمایشگاه قرآنی در تمام شهرستان‌ها دایر می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه شبی با قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان در هفت مسجد شهر رشت، خاطرنشان کرد: برنامه‌های مذکور در پنج مسجد این شهرستان برگزار می‌شود.

فاضلی قرائت قرآن با حضور حافظان استانی و کشوری، اجرای مسابقه قرآنی و تواشیح را از ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در گیلان عنوان کرد.

*برگزاری برنامه شبی با قرآن در طرح‌های سالم‌سازی دریا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری برنامه شبی با قرآن در طرح‌های سالم‌سازی دریا همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و یادآور شد: طرح‌های سالم‌سازی دریا فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ قرآنی است و در هر طرح دو برنامه قرآنی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه شبی با قرآن در قالب تفسیر موضوعی قرآن از نگاه مثنوی مولانا در گیلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: مهدیه الهی قمشه‌ای سخنران ویژه برنامه مذکور است.

فاضلی بر فعال شدن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان تاکید کرد و افزود: مجتمع‌های فرهنگی هنری اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فعال می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ایجاد امنیت روانی والدین در مورد فرزندان را مهم دانست و تصریح کرد: اوقات فراغت فرزندان باید در مکان‌هایی برگزار شود که دارای امنیت روانی باشد.

وی انجام برنامه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را هزینه‌بر دانست و تصریح کرد: دریادلی نخستین شرطی است که مدیران باید داشته باشند.

فاضلی بقاع متبرکه را ظرفیت مناسبی برای اجرای برنامه‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: امسال 400 بقعه و مسجد مجری برنامه ضیافت الهی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان مصری همزمان با ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: قاریان نوجوان و شکوفه‌ها در برنامه‌های ماه مبارک رمضان حضور فعال دارند.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد