صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






دومین نشست ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر گیلان+ تصاویر

دومین نشست ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر گیلان، پنج شنبه 29 خرداد در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست از سخنرانی حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم شهدای هفتم تیر در رشت خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری اظهار […]

کد خبر : 10114 | 1:03 ب.ظ | ۲۹ خرداد , ۱۳۹۳

دومین نشست ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر گیلان، پنج شنبه 29 خرداد در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست از سخنرانی حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم شهدای هفتم تیر در رشت خبر داد.

IMG_1013

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری اظهار داشت: انقلاب اسلامی در روزهای آغاز عمر خود مشکلات و موانع بزرگی را پیش‌رو داشت و در سایه لطف الهی، هدایت امام (ره) و پشتیبانی مردم این موانع برداشته شد.
وی یکی از حوادث تلخ انقلاب اسلامی را حادثه هفتم تیر ماه سال 1360 عنوان کرد و افزود: 72 نفر از یاران انقلاب اسلامی با انفجار بمب به شهادت رسیدند.
اشجری با بیان اینکه آیت‌الله بهشتی سید‌الشهدای انقلاب اسلامی در هفتم تیر ماه سال 1360 به شهادت رسید، تصریح کرد: حادثه هفتم تیر ماه سال 1360 محصول پیوند لیبرالیسم، نفاق داخلی و استکبار جهانی بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به نقش حادثه هفتم تیر ماه سال 1360 در تکوین و تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هفتم تیر ماه به انقلاب سوم معروف شده است.
وی با اشاره به ویژگی‌های شهید بهشتی، بیان کرد: شهید بهشتی دارای روحیه نقد و پاسخگویی به شبهه‌های دینی بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری اطلاع‌رسانی را از ویژگی‌های شهید بهشتی دانست و خاطرنشان کرد: شهید بهشتی تعامل و مهربانی ویژه‌ای با جوانان ایجاد کرده بود، ضمن اینکه با معاندان خود گفت‌وگوهای اعتقادی داشت.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناظره‌های به یادماندنی شهید بهشتی با سران گروه‌های الحادی و التقاطی اشاره کرد و یادآور شد: مناظره‌های مذکور جلوه‌ای بزرگ از اعتقاد، حقانیت و برتری اسلام در برابر مکتب‌های دیگر است.
وی ادامه داد: سجایای اخلاقی، صلابت نظم و بهره‌گیری از دانش روز با پشتوانه فقهی موجب شد که امام(ره) در فراغ شهید بهشتی مانند ابر ببارد و این شهید بزرگوار را یک امت بخواند.

IMG_0967

حادثه هفتم تیر ماهیت منافقین را آشکار کرد
اشجری با بیان اینکه امام(ره) شهادت آیت‌الله بهشتی در برابر مظلومیت او را ناچیز خواند، اظهار کرد: حادثه هفتم تیر ماه ضایعه جبران‌ناپذیری برای انقلاب بود، اما ماهیت منافقان خائن را آشکار کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان شهید بهشتی را تئوریسین و مغز متفکر انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: شهید بهشتی در زمره شخصیت‌های نادری است که مانند ستاره فروزان در انقلاب اسلامی می‌درخشد.
وی حقانیت و مظلومیت را دو واژه توأم در اسلام دانست و بیان کرد: علی(ع) تبلور عینی حق بود و در تمام مراحل زندگی مظلوم واقع شد.
اشجری با اشاره به اینکه علی(ع) اگر می‌خواست، می‌توانست از حق خود دفاع کند، خاطرنشان کرد: علی(ع) علم و شجاعت داشت و تمام ویژگی‌هایی که یک انسان حق‌جو و حقیقت‌طلب نیاز دارد، را واجد بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان علی(ع) را تبلور تمام عیار حقیقت و فضیلت خواند و تصریح کرد: مصالح عالی اسلام برای امام علی(ع) اصل بود و در خطبه شقشقیه فرمود «خار در چشم و استخوان در گلو صبر کرده و در حق از دست رفته خود نظاره کردم».

وی اضافه کرد: شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی با داشتن علم، شجاعت، تقوا، فضیلت، قدرت استدلال و بحث با توجه به تمام اتهام‌ها و قدرت دفاع از خود و رسوا کردن حریفان برای حفظ ارزش‌های دینی، حراست از انقلاب اسلامی، رعایت مصالح مسلمین و حفظ وحدت علی‌وار مهر سکوت بر لب زد.
اشجری با بیان اینکه شهید بهشتی آرام اما پر خروش به دنبال مقتدا و رهبر خود حرکت کرد تا بتواند یک امت شود، اظهار کرد: وقتی به شهید بهشتی گفتند چرا در مقابل این همه تهمت که به شما می‌زنند، دفاع نمی‌کنید، پاسخ داد ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و خداوند از اهل ایمان دفاع می‌کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به چهار شهید گیلانی حادثه هفتم تیر ماه سال 1360 اشاره کرد و افزود: شهیدان حسن عضدی، سیف‌الله عبدالکریمی، محمدصادق اسلامی و جواد سرافراز در آسمان گیلان درخشش ویژه‌ای پیدا کردند.

IMG_0965
تصویب 55 برنامه در ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر گیلان
وی از تصویب 55 برنامه در ستاد گرامیداشت شهدای هفتم تیر ماه گیلان خبر داد و بیان کرد: تلاش شده از فضای روزهای آخر ماه شعبان برای ایجاد حال و هوای معنوی و استقبال از ماه مبارک رمضان استفاده شود.
اشجری با اشاره به فعال شدن بقاع متبرکه و مساجد در هفتم تیر ماه، تصریح کرد: انجام تبلیغات محیطی، چاپ آثار نمایشگاهی شهدای هفتم تیر ماه، فعال کردن پایگاه‌های مجازی و مطبوعات در معرفی چهار شهید گیلانی، همایش تشکل‌های دانش‌آموزی، فعال کردن پایگاه‌های مقاومت و استفاده از کارشناسان خبره برای معرفی دکتر بهشتی و بررسی ابعاد حادثه هفتم تیر ماه سال 1360 از جمله برنامه‌ها در هفتم تیر ماه سال جاری در گیلان است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: یکم تا هفتم تیر ماه امسال قوه قضائیه برنامه‌های درون‌سازمانی مختلفی در استان تدارک دیده است.
وی سخنرانی حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم هفتم تیر ماه را از برنامه‌های محوری در گیلان دانست و اظهار کرد: حجت‌الاسلام سعیدی با دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان پنجشنبه پنجم تیر ماه سال جاری پس از نماز مغرب و عشا در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) شهدای گمنام شهر رشت سخنرانی می‌کند.
اشجری با اشاره به مراسم روز هفتم تیر ماه در مصلای امام خمینی (ره) شهر رشت، بیان کرد: مراسم مذکور با مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان برگزار می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به اجرای برنامه‌های متعدد همزمان با هفتم تیر ماه امسال در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: ویژه‌برنامه‌ای برای شهید عبدالکریمی در لنگرود پیش‌بینی شده است.

IMG_0979

IMG_0981

IMG_0968

IMG_0971

IMG_0983

IMG_0974

IMG_0992

IMG_0996

IMG_0991

IMG_1010

IMG_1002

IMG_1000

IMG_1025

IMG_1017

IMG_1019

IMG_1020






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد