صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






طرح ضیافت الهی در 341 بقعه متبرکه گیلان

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از اجرای طرح ضیافت الهی در 341 بقعه متبرکه این استان خبر داد.  محمد قاسم پور ملومه، امروز 2 تیرماه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان در 341 بقعه متبرکه گیلان اجرا می شود. […]

کد خبر : 10210 | 11:18 ق.ظ | ۵ تیر , ۱۳۹۳

32804t

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از اجرای طرح ضیافت الهی در 341 بقعه متبرکه این استان خبر داد.

 محمد قاسم پور ملومه، امروز 2 تیرماه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان در 341 بقعه متبرکه گیلان اجرا می شود.

وی افزود: این طرح با همکاری هیات امنای بقاع متبرکه استان گیلان و اداره اوقاف و امور خیریه هر شهرستان اجرا می شود .

قاسم پور ادامه داد: طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان به منظور اجرای دقیق نیات واقفان خیراندیش، ایجاد فضای تبلیغی و ترویجی معارف قرآنی با برگزاری محافل و مجالس ترتیل و تفسیر قرآن کریم و استفاده از ظرفیت روحانیون اعزام مبلغ برای تحقق اهداف طرح، برگزار می شود.

وی بیان کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت فضای معنوی ماه مبارک رمضان، تقویت باورها، اعتقادات و ایجاد فضای معنوی در جامعه بویژه برای نسل جوان، ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی و ایجاد فضای انس با قرآن کریم در جامعه از اهداف اجرای طرح ضیافت الهی است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطر نشان کرد: حضور 60 نفر از مبلغان حوزه علمیه قم، دعوت از قاریان بین المللی، ملی، استانی و محلی برای برگزاری محافل انس با قرآن کریم در دو بخش ترتیل و جزء خوانی روزانه در بقاع متبرکه از دیگر برنامه ها طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه گیلان است.

وی با بیان این که بیش از 150مبلغ بومی نیز در اجرای طرح ضیافت الهی بهره گرفته می شود تصریح کرد: حضور يک روحاني در هر محل، نعمت و برکت است و باعث آگاهي مردم و حفظ ارزش‌هاي ديني، تقويت معنويت و وحدت مي‌شود.

قاسم پور یادآور شد: در سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مصادف با 15 رمضان نیز نشست های صنفی وقف با هدف شناساندن و توجیه صنوف مختلف در رابطه با وقف برگزار می شود.

وی گفت: غبار روبی مساجد یکی از سنت‌های حسنه ای است که هر ساله با همکاری ائمه و هیئت امنای مساجد و مشارکت شهروندان در دهه آخر ماه شعبان برای ورود به ماه پر خیر و فضیلت رمضان در مساجد اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی از هشتم تیرماه جاری در 141 بقعه متبرکه گیلان آغاز می شود خاطرنشان کرد: در طرح نشاط معنوی امسال شرکت کنندگان از آموزش‌های فرهنگی، قرآنی، هنری و تفریحی در فضای معنوی امام زادگان و بقاع متبرکه استان بهره مند می شوند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد