صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ترتیل خوانی قرآن کریم در مصلی رشت

برنامه ترتیل خوانی ۳۰ جزء قرآن هر روز در ماه مبارک رمضان با تلاوت قاریان ممتاز گیلان در مصلی رشت برگزار می‌شود. ترتیل از آداب تلاوت قرآن کریم و در اصطلاح، به مفهوم خواندن آیات قرآن با تأنّی و نظم لازم و ادای صحیح حروف و تبیین کلمات و دقّت و تأمّل در مفاهیم آیات […]

کد خبر : 10347 | 12:34 ب.ظ | ۱۱ تیر , ۱۳۹۳

IMAGE635398960818149552

برنامه ترتیل خوانی ۳۰ جزء قرآن هر روز در ماه مبارک رمضان با تلاوت قاریان ممتاز گیلان در مصلی رشت برگزار می‌شود.
ترتیل از آداب تلاوت قرآن کریم و در اصطلاح، به مفهوم خواندن آیات قرآن با تأنّی و نظم لازم و ادای صحیح حروف و تبیین کلمات و دقّت و تأمّل در مفاهیم آیات و اندیشه در نتایج آن است. یکی از راه‌های مؤثر در گسترش علاقه‌مندی شنیداری جامعه به قرآن کریم ترویج فرهنگ ترتیل‌خوانی قرآن کریم است که در هر ساله با فر رسیدن ماه رمضان در مساجد رونق می‌یابد.

برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم امسال نیز به مانند سالیان گذشته در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار می‌شود.

در این برنامه، هر روز یک جزء از قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز استان، پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و به مدت یک ساعت از ساعت 14:30 دقیقه قرائت می‌شود که به طور زنده از شبکه باران نیز پخش می‌شود.

نکات تفسیری هر جزء از قرآن کریم نیم ساعت قبل از پخش زنده ترتیل خوانی و در بین نماز نیز نکات تفسیری و احکام ارائه خواهد شد.

قاریان ایزدی، بذربخش، رفیعی، ساکت، خوّال، اسماعیلی، معتمدی، رجبی، خدابخش پور و … ترتیل خوانی قرآن کریم به صورت جمع خوانی را بر عهده داند.

مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه در استان، مصلی امام خمینی(ره)، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و صداوسیما برگزار می‌شود.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد