صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حیا و عفت مهمترین اصل در سبک زندگی اسلامی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با بیان اینکه حیا و عفت مهمترین اصل در سبک زندگی اسلامی است، گفت: حجاب باید به عفاف، حیا و وقار گره بخورد تا سبک زندگی انسانی برای رسیدن به امنیت و انسان ملکوتی شکل بگیرد. حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در همایش سفیران نجابت به […]

کد خبر : 10530 | 8:57 ق.ظ | ۲۱ تیر , ۱۳۹۳

مهدوی12

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با بیان اینکه حیا و عفت مهمترین اصل در سبک زندگی اسلامی است، گفت: حجاب باید به عفاف، حیا و وقار گره بخورد تا سبک زندگی انسانی برای رسیدن به امنیت و انسان ملکوتی شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در همایش سفیران نجابت به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در جمع 300 دانش آموز دختر محجبه اتحادیه انجمن‌های اسلامی گیلان در بوستان ملت شهررشت، با بیان اینکه جنگ دیروز جنگ عقیدتی بود و جنگ امروز مسئله سبک زندگی است، اظهار کرد: اگر بخواهیم آرمان بلند خود را در جنگ بین حق و باطل و نیروی خدایی با قوای شیطانی حفظ کنیم باید به سبک زندگی توجه داشته‌ باشیم زیرا سبک زندگی انسان‌ها را به آرمان می‌رساند.

وی با بیان اینکه وقتی فضای عفت و حیا در سبک زندگی از بین برود جامعه متزلزل می‌شود، افزود: بعضی وقت‌ها گروهی در حوزه رفتار چون نمی‌دانند مختصات زندگی مومن و مومنات چگونه است، ناخودآگاه در شیوه رفتاری در صف شیطان قرار می‌گیرند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه گیلان گفت: بسیاری از  بانوان مومن اهل دعا، روزه و نماز مستحبی در رابطه با وظیفه و تنظیم زندگی براساس یک مختصات با عفت و حیا نتوانستند مهارت کسب کنند و به باور برسند و ابزار لشگر شیطان می‌شوند و جامعه اسلامی را از درون متلاشی می‌کنند.

مهدوی با بیان اینکه پوشش یکی از بخش‌های سبک زندگی اسلامی است، تصریح کرد: حیا و عفت مهمترین مقوله در سبک زندگی است و اگر لباس سرباز لشگر حق که چادر، مانتو و لباس محجبه است را بپوشید و حیا و عفاف را تنظیم نکندحکایت آن سربازی را دارد که مهارت مبارزه و جنگ را یاد نگرفته و یا در صف به خواب می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه پوشش باید توام با نجابت و حیا باشد، خاطرنشان کرد: در نوع رفتاری تنظیم زندگی اجتماعی انسان کامل با عفاف و حجاب و داشتن حیا آن را از هر خطایی مصون می‌دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه گیلان با بیان اینکه در سایه غفلت رسانه‌های مکتوب، مجازی و تصویری این نکته بسیار مهم یعنی حجاب و حیا را فراموش می‌کنیم، گفت: حجاب و حیا مسئله کلیشه‌ای نیست بلکه حجاب و پوشش توام با عفت یک مسئله مهم در سبک زندگی بوده نه یک فرم خاص برای جماعتی به نام مسلمان.

مهدوی با بیان اینکه اجازه ندهید چادر تنها به لباس فرم تبدیل شود، افزود: حجاب باید به عفاف، حیا و وقار گره بخورد تا سبک زندگی انسانی برای رسیدن به امنیت شکل بگیرد تا با الگوگیری از انسان کامل به انسانی ملکوتی و بهشتی‌ساز تبدیل شود.

وی با بیان اینکه زن از بعد ملکوتی اگر قدر خود را بداند و شخصیت خود را با رعایت عفت، حیا و پوشش حفظ کند، تصریح کرد: زنان می‌توانند زمینه ایجاد تا مردان بسیاری راه درست را درک کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه گیلان با بیان اینکه دشمن مقوله پوشش مناسب زن و گزینه حیا و عفت را نشانه گرفته است، گفت: اگر شیطان زن را نشانه بگیرد  اگر زن ضربه بخورد جامعه مردان از سیر ملکوتی لطمه می‌بیند.

مهدوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم بجنورد، اظهار کرد: مسئولان فرهنگی جامعه باید در نوع گفتار نه فقط شعار بلکه در تولید بسیاری از محصولات فرهنگی نظیر فیلم، شعر و سایر موارد حواسشان باشد با استقرار، حیا دین ماندگاری می‌یابد.

وی افزود: نکند بسیاری از متولیان فرهنگی براساس غفلت در تبار دین ستیزی قرار بگیرند و ناخودآگاه تقید و مقید به پایبندی به سبک زندگی اسلامی نباشد، چون رعایت استقرار حیا را نمی‌کند هر جا حیا نباشد دین هم نیست.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد