صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تجمع بزرگ بانوان شهر رشت در روز ملی عفاف و حجاب+ تصاویر

تجمع بزرگ بانوان در روز ملی عفاف و حجاب در خیابان اعلم الهدی شهر رشت برگزار شد. در این مراسم که همزمان با سراسر کشور و با حضور جمع کثیری از بانوان و دختران گیلانی در رشت برگزار شد؛ حاضران، عفاف و حجاب را نشان دهنده تقویت ایمان، عمق اعتقاد، حاکمیت ارزش های انسانی و […]

کد خبر : 10536 | 8:29 ق.ظ | ۲۲ تیر , ۱۳۹۳

2721054-3932980

تجمع بزرگ بانوان در روز ملی عفاف و حجاب در خیابان اعلم الهدی شهر رشت برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با سراسر کشور و با حضور جمع کثیری از بانوان و دختران گیلانی در رشت برگزار شد؛ حاضران، عفاف و حجاب را نشان دهنده تقویت ایمان، عمق اعتقاد، حاکمیت ارزش های انسانی و حفظ حریم و حرمت زن و مرد خواندند و عدم رعایت آن را موجب وارد شدن شدیدترین ضربات بر پیکر اخلاق و معنویت در جامعه عنوان کردند.

تجمع کنندگان در این مراسم توجه جدی مسوولان به امر حجاب و عفاف و همدلی و همکاری مردم در راستای عفاف و حجاب در جامعه و پیروی از آن و همچنین برخورداری همگان از آثار این ودیعه ارزشمند الهی را مطالبه کردند.

مسوول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس استان گیلان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: رعایت عفاف و حجاب، در سلامت و پاکی جامعه مؤثر است و این مهم بنیان خانواده ها را تحکیم می بخشد و بستر لازم را برای تربیت صحیح نسل امروز و فردای جامعه فراهم می کند.

لعیا علی نژاد اضافه کرد: رعایت این مساله یکی از وظایف شرعی، قانونی و اجتماعی است که بر عهده هر مرد مومن و زن مومنه ای است؛ و کوتاهی و بی توجهی نسبت به آن، باعث رواج گناه و تفاخر و تکاثر و اسراف و فساد و در نهایت محدودیت زن خواهد شد.

سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان همچنین در بیانیه ای به مناسبت این روز آورده است: حضرت علی (ع) پیرامون ارتباط حجاب و عفاف می فرماید: ˈعفت ریشه و اساس تمامی خوبی هاستˈ در پی این فرآیند انگیزه حقیقی گرایش به حجاب، احساس فطری و شرم و حیا می باشد و در حقیقت شرم و حیا و اشتیاق به عفاف در فطرت و خلقت زن نهفته است که او را وادار می نماید تا خویشتن را از نامحرم بپوشاند.

این بیانیه می افزاید: امروز در جهان توجه به زنان از ضروریات امر توسعه به شمار می آید اما نظریه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی غرب به تحقیر هرچه بیشتر زن کمک کرده و در پس شعارهای سراب گونه آنها ، حقیقت منظورشان هویدا گشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: حجاب که لباس ارتباط اجتماعی است موید و مجوز مبتکرانه زنان است و به آنها ابهت و عظمتی می بخشد تا به وسیله آن این مفهوم را در جامعه منتشر سازد که زن، انسانی مستقل است و در انتخاب شکل ظاهری خود اراده و اختیار دارد و در این زمینه در برابر هیچ تحمیلی از سوی مردان جامعه سر فرود نمی آورد و طراحان مدهای گوناگون و مواد مصرفی نمی توانند رفتار ظاهری آنان را در جامعه تبیین کنند.

سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان در این بیانیه تصریح کرده: همه باید مراقب رفتار خود باشیم و بدانیم برخی مظاهر خودنمایی ، بی تقوایی و رعایت نکردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سیاست جامعه دارد و در این زمینه باید خود زنان بیشتر مراقبت کنند.

در پایان این بیانیه سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان از زنان آزاداندیش و دختران فرهیخته و دانشگاهی ایران سرافراز خواسته که با درک موقعیت جهانی کشورمان و اینکه امروز میهن ما الگوی اخلاق و عفاف در جهان به ویژه جهان اسلام است، نسبت به خنثی کردن توطئه های فرهنگی دشمن با رعایت پوشش در خور و شایسته دختر ایرانی بار دیگر هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه کنند.

بیست و یکم تیرماه روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

2721054-3932980

2721054-3932970

2721054-3932968

2721054-3932966

2721054-3932984






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد