صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مصاحبه‌ خبرنگار شهید گیلانی که بنی‌صدر را عصبانی کرد

برادر شهید رسانه ابوالقاسم اخوان با بیان اینکه شجاعت مهم‌ترین شاخصه شهید اخوان بود، گفت: مصاحبه جسورانه شهید اخوان با بنی‌صدر در فرودگاه زاهدان بنی‌صدر را عصبانی کرد. محمد اخوان در مراسم تجلیل از خبرنگاران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: سخن گفتن در جمع اصحاب رسانه […]

کد خبر : 11466 | 10:08 ق.ظ | ۱۹ مرداد , ۱۳۹۳

ابوالقاسم اخوان

برادر شهید رسانه ابوالقاسم اخوان با بیان اینکه شجاعت مهم‌ترین شاخصه شهید اخوان بود، گفت: مصاحبه جسورانه شهید اخوان با بنی‌صدر در فرودگاه زاهدان بنی‌صدر را عصبانی کرد.

محمد اخوان در مراسم تجلیل از خبرنگاران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنگرود با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: سخن گفتن در جمع اصحاب رسانه کاری سخت است.

وی نظارت بر قوای سیاسی و دولتی و بهبود شرایط زندگی مردم را از وظایف خبرنگاران برشمرد و افزود: این عرصه خدمت به مردم و نظام است.

برادر شهید ابوالقاسم اخوان ادامه داد: شهید اخوان در زمانی که دانشجوی دانشگاه زاهدان بود همزمان با تحصیل در دانشگاه به تدریس در مدارس زاهدان و به عنوان مسئول اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز زاهدان مشغول به کار شد.

وی تصریح کرد: شهید اخوان در شرایط حساس سیستان و بلوچستان به عنوان خبرنگار با روحیه جهادی و سجایای اخلاقی خود نقش جاودانه‌ای ایفا کرد.

اخوان یکی از یادگاری‌های به یاد ماندنی شهید اخوان، مصاحبه جسورانه وی با بنی‌صدر در فرودگاه زاهدان بود که با عصبانیت و تندی بنی‌صدر مواجه شد.

وی یادآور شد: شهید اخوان پس از انقلاب فرهنگی که اتفاق افتاد می‌توانست به شهر خود برگردد اما کمک به محرومان در آن منطقه را ترجیح داد.

برادر شهید ابوالقاسم اخوان به بخشی از وصیتنامه برادر شهیدش اشاره کرد و یادآور شد: شهید اخوان در بخشی از وصیتنامه خود بیان کرد «من عاشق امام (ره) و اسلام هستم».

وی خاطرنشان کرد: سجایای اخلاقی شهید این را می‌رساند که عرصه رسانه را به عنوان یک رسالت مهم دنبال می‌کرد.

شهید ابوالقاسم اخوان در صدا و سیمای زاهدان و تهران به کار گویندگی و تهیه خبر مشغول بود و سرانجام در هنگام شکستن حصر آبادان به همراه سرداران اسلام فکوری، فلاحی، نامجو و … با هواپیما عازم تهران بود که با سقوط هواپیمای 313 به همراه دیگر خبرنگاران شهید به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید قبل از انقلاب به عنوان معلم در آموزش و پرورش فعالیت می‌کرد و بزرگ‌ترین آرزویش رفتن به جبهه و تهیه گزارش از صحنه‌های نبرد بود.

او تمام اوقات خود را در صدا و سیما به خدمت به مردم سپری می‌کرد و از هیچ تلاشی برای رفاه حال شهروندان و برطرف شدن مشکلات نیازمندان دریغ نمی‌کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد