صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بزرگترین حمایت از غزه بسیج افکار عمومی علیه رژیم صهیونیستی است

قدیری ابیانه از کارشناسان عرصۀ بین الملل و خاورمیانه : بزرگترین اقدام و مهمترین حمایت کنونی جهان اسلام و ملت و دولت های اسلامی از جمله ایران در خصوص فلسطین را فراگیر کردن آگاهی عمومی از واقعیات غزه و بسیج افکار عمومی علیه سبوعیت غدۀ سرطانی صهیونیست دانست .  دکتر قدیری ابیانه دیدگاه های پیشنهادی […]

کد خبر : 11515 | 12:31 ب.ظ | ۲۱ مرداد , ۱۳۹۳

قدیری ابیانه از کارشناسان عرصۀ بین الملل و خاورمیانه : بزرگترین اقدام و مهمترین حمایت کنونی جهان اسلام و ملت و دولت های اسلامی از جمله ایران در خصوص فلسطین را فراگیر کردن آگاهی عمومی از واقعیات غزه و بسیج افکار عمومی علیه سبوعیت غدۀ سرطانی صهیونیست دانست .

 دکتر قدیری ابیانه دیدگاه های پیشنهادی خود را پیرامون اقدامات لازم برای دفاع از مردم مظلوم غزه و محکوم کردن جنایات خبیثانه رژیم نامشروع و جعلی اسرائیل را پس از جلسه ای که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به منظور هم اندیشی و هماهنگی برای حمایت از “مردم مظلوم غزه و مقاومت اسلامی فلسطین” برگزار شد، در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد:
بایستی با تمام توان و بهره مندی از تمام ظرفیت های بالقوه و بالفعل داخلی و خارجی نظام و جهان اسلام  استفاده کرد و افکار عمومی را علیه جنایات جنگی و سفاکیت رژیم غیرقانونی صهیونیستی  بسیج کرد و اذهان را از تبلیغات غلط ،مسموم و یک طرفۀ صهیونیست ها و حامیان پنهان و آشکار غربی آنان و بنگاه های بزرگ لجن پراکنی و ابر رسانه های دروغ پراکنی امپریالیسم  به سوی حقانیت و مظلومیت مردم غزه و فلسطین مقاوم برد .

این استاد دانشگاه در این گفتگو بیان کرد: بایستی اثرگذاری حداکثری تبلیغاتی در صحنه بین‌المللی را مدنظر قرار داده و وارد عمل شویم و به تدریج با آگاهی بخشی ها و اطلاع رسانی صحیح ، شفاف و روشن ، گسترده و فراگیر  و افشاگری های مستند ، مستدل ، عالمانه ،خردورزانه و هوشمندانه در خصوص ماهیت و نوع نگاه و برداشت های رژیم جلاد و کودک کش صهیونیستی موقعیت‌هایی پیش می‌آورد که شاید قبل از آن برای ما قابل دسترسی و حصول به نظر نمی‌آمده و از این طریق توانست بخشی از مظلومیت و حقانیت فلسطینیان را نزد افکار و اذهان عمومی بیدار و وجدان های آگاه جهانی اثبات کرده و داد مظلوم را در عرصۀ افکار عمومی و جهان از ظالم بستانیم .

قدیری ابیانه با بیان این نکته مهم  که صهیونیست‌ها با سلطه بر رسانه‌های غربی توانسته‌اند مسلمانان را دشمن مسیحیان معرفی و صهیونیست‌ها را دوستان مسیحیت معرفی کنند، خاطر نشان کرد : این در حالی است که ؛ معجزاتی را که قرآن برای مسیح قائل است بیشتر از معجزاتی است که انجیل برای ایشان قائل شده است و حضرت مریم و حضرت مسیح نزد مسلمانان مقدس محسوب می‌شوند و این در حالی است که صهیونیست‌ها هیچ تقدسی برای ایشان قائل نیستند و اعتقاد ندارند که حضرت مسیح پدر نداشته بلکه العیاذ بالله او را فرزند زنا می‌داند.

ایشان در این خصوص می افزاید: مسیحیان جهان از نگاه اسلام به مسیحیت و نیز از نگاه صهیونیست‌ها به مسیحیت بی‌اطلاع هستند. در کتاب تلمود به صراحت آمده است که غیر یهودیان حیوانات ناطق هستند و باید مانند حیوانات در خدمت صهیونیست ها باشند. کشتن مسیحیان واجب است و اگر یک صهیونیست امکان کشتن یک مسیحی را داشته باشد ولی این کار را نکند مرتکب گناه شده است. دزدی و تجاوز به نوامیس غیر یهودی مجاز و مستحب است و مطابق باکتاب تلمود نطفه غیر یهودی مثل نطفه حیوان و خانه آنها طویله محسوب می‌شود.

ایشان افزود: مردم کشورهای غربی از این نگاه  تبعیض آمیز و کاملاً نژادپرستانه و برتری جویانه بی‌اطلاع مانده‌اند و چنانچه از این نگاه مطلع بشوند موجب انزوای صهیونیست‌ها در سطح افکار عمومی و وجدان های آگاه خواهد شد و ما باید با تمام توان جهانیان را از این نگاه صهیونیست‌ها آگاه سازیم و این متون را با استناد به منبع آن ترجمه (به زبان‌های مختلف) به اطلاع همه کشورها برسانیم و مطمئن باشیم تأثیر مثبت خواهد داشت.

وی گفت: این شفاف سازی و افشاگری بایستی  عالمانه، خردورزانه و هوشمندانه و کاملاً مستند و مستدل و متناسب با مخاطبان مختلف جهان و به زبان آنان باشد  تا در عرصه بین‌المللی و جهانی و در میان همۀ افکار عمومی گسترش یابد. افراد از اقشار مختلف می‌توانند عضو گروه‌های اجتماعی و تشکل ها و “NGO”  ها بشوند و از زوایای مختلف به افشاگری در این خصوص پرداخته و صدها بلکه هزاران نفر را مورد خطاب و آگاهی قرار دهند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: حقوق‌دانان کشور ما باید فلسطینی‌ها و دیگران را در پیگیری‌های حقوقی علیه صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان آن یاری رسانند. اگر افکار عمومی از حول تبلیغات داخلی خارج شود و اثرگذاری در صحنه بین‌المللی را مدنظر قرار داده و وارد عمل شویم به تدریج موقعیت‌هایی پیش می‌آید که شاید قبل از آن برای ما قابل دسترسی و حصول به نظر نمی‌آمده و از این طریق می توانیم بخشی از مظلومیت و حقانیت فلسطینیان را نزد افکار و اذهان عمومی بیدار و وجدان های آگاه جهانی اثبات کنیم .

قدیری ابیانه با اشاره به اقدامات گسترده و وسیعی که می‌توان در خصوص حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین و محکومیت کشتار وحشیانۀ ارتش دژخیمان صهیونیستی انجام داد  اعلام کرد : که بخشی از این اقدامات مربوط به دستگاه دیپلماسی نظام  و  هیأت دولت است و برخی مربوط به دستگاه‌های حقوقی و همچنین سازمان‌های غیردولتی، شخصیت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، حقوقی و قضایی و نیز برخی مربوط به تک تک افراد جامعه است .

وی اشاره کرد: هر ایرانی می‌تواند در مسئله غزه به نوعی ورود کند، به طور مثال رؤسای دانشگاه‌ها ، اساتید و دانشجویان می‌توانند همتایان خود در جهان را مخاطب قرار داده و از آنها بخواهند که جهت مجازات جنایات جنگی و نسل‌کشی صهیونیست ها علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها انجام شده است  اقدامات لازم را انجام دهند .

این کارشناس خاورمیانه و مسائل سیاسی  گفت: فعالیت‌های مختلفی در این خصوص توسط جامعۀ نخبگان دانشگاهی می توان انجام داد از جمله ؛ فشار جامعه دانشگاهی، دانشجویان و اساتید بر دولت های خود تا دست از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و سیاسی و بین‌المللی از رژیم صهیونیستی بردارند و یا نزد دادگاه‌های کشور خویش از مقامات کشور خود که از حملۀ اسرائیل به فلسطینی‌ها اعلام حمایت کرده‌اند، شکایت کرده و خواستار  محاکمه و مجازات قانونی افرادی که از این حملات حمایت کرده‌اند ، شوند .

قدیری ابیانه در این خصوص تصریح کرد: افراد، نخبگان و اقشار و اصناف و گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی هم می‌توانند از مسببان این جنایت جنگی علنی و حامیان مالی ـ تسلیحاتی  و سیاسی آنان به دادگاه‌های صالحۀ کشور خود و یا به سازمان‌های حقوق بشری، سازمان ملل متحد و یا دادگاه های بین‌المللی از جمله دادگاه بین المللی لاهه شکایت کنند و یا ارتباط آکادمیک و علمی بین دانشگاه‌های خود و اسرائیل را قطع کرده  و نیز توسط مردم ، اصناف و سندیکاهای خود ، خواستار تحریم کالاها و اجناس اسرائیلی شوند .

قدیری ابیانه در ادامۀ بیان اعمال فشار های سیاسی و عملی مؤثر بر رژیم کودک کش صهیونیستی  خاطر نشان کرد: بایستی جامعه جهانی به ویژه نخبگان کشور ها با تبیین انواع تهدیدات دیوانه وار بالقوه و بالفعل رژیم جعلی ـ نامتعارف و ناهمگون صهیونیستی علیه بشریت خواستار بررسی سریع و قاطع سلاح های کشتار جمعی و  هسته ای این رژیم و خلع سلاح اتمی آن در شورای امنیت سازمان ملل متحد ، کشورهای جنبش عدم تعهد و دادگاه صالحۀ بین المللی شوند.

وی با غیر قابل پیش بینی بودن رژیم سفاک و کودک کش صهیونیستی  و عدم تبعیت آن از قوانین و مقررات و کنوانسیون های بین المللی و حملات وحشیانه و جنایات جنون آمیزی که این رژیم از خود در این جنگ اخیر و  سایر جنگ ها نشان داده است ، گفت : بایستی خوی درندگی و سفاکی و سیاست  نسل کشی و قتل و عام این رژیم مجعول و عدم تبعیت و پایبندی آنان به حقوق بشریت و حقوق انسان ها را برای جامعه جهانی و افکار عمومی به روشنی تبیین کرده و به جامعه جهانی هشدار داد که ؛  این رژیم برای تداوم بقاء و حیات ننگین ، نامشروع و     غیرقانونی خود و دسترسی به اهداف زیاده خواهانۀ خود جایی که نیاز ببیند از سلاح هسته‌ای حتماً استفاده خواهد کرد و در آینده نباید  استفاده این رژیم از سلاح های اتمی و سلاح های ممنوعه و کشتار جمعی را غیرمحتمل دانست.

قدیری ابیانه، با بیان این که این نوع اقدامات را می‌توان از طریق اقشار مختلف مثلاً جامعۀ پزشکان، حقوق‌دانان، دانشگاهیان، زنان، خبرنگاران، روزنامه نگاران، تشکل‌های دفاع از حقوق مثل زنان، کودکان، کارگران، نویسندگان، هنرمندان، نقاشان و ورزشکاران انجام داد، هر یک از این اقشار می‌توانند و باید همتایان خویش در کشورهای مختلف را مخاطب قرار دهند، به خصوص در کشورهایی که دولت‌هایشان حامی رژیم صهیونیستی هستند.

وی اضافه کرد، البته اقشار مختلف بیانیه یا مصاحبه می‌دهند ولی این مطلب بیشتر انعکاس داخلی دارد، باید به انعکاس خارجی و بین‌المللی آن اندیشید. مثلاً آمریکایی‌ها به درخواست رژیم صهیونیستی به دنبال استفاده وسیعی از سلاح‌های خود در مقابله با مردم غزه ، آمریکا انبار تسلیحاتی خود که در اسرائیل مستقر است را بنا به درخواست رژیم صهیونیستی به روی اسرائیل گشود تا صهیونیست‌ها در کشتار فلسطینی‌ها و نسل‌کشی مسلمانان دچار کمبود سلاح و مهمات نشود.

ایشان این طور ادامه داد:  باید خانواده‌های فلسطینی که افرادی از آنها کشته یا مجروح شده‌اند و بایستی خود مجروحین و خانوادۀ آنان به دادگاه های بین‌المللی شکایت کنند و حتی در کشورهای مختلف به دستگاه‌های قضایی آن کشورها شکایت کنند و تقاضای غرامت و خسارت  کنند، به طور مثال در انگلستان و   دادگاه های  معتبر و ذی نفوذ آنان علیه حاکمان انگلستان به‌خاطر حمایت از جنایات صهیونیست‌ها شکایت کنند.

این استاد دانشگاه اشاره داشت: باید محافل دانشگاهی ـ حقوقی بشری کشورهای غربی به شکایت از جنایات اسرائیلی‌ها اقدام و درخواست غرامت کنند. چون وقتی دادگاه‌های آمریکایی بابت کشته شدن یک نفر آمریکایی حکم صدها میلیون دلار غرامت صادر می‌کنند مقابله به مثل باید صورت گیرد، تقاضای غرامت نباید مبالغ کم در نظر گرفته شود بلکه باید مانند آمریکایی ها ارقام بزرگ درخواست شود.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه سران رژیم صهیونیستی باید در دادگاه‌های کشورهای مختلف و دادگاه‌های بین‌المللی محکوم شوند و برای نسل‌کشی و جنایات جنگی مورد تعقیب قرار گیرند، بیان داشت: حتی دادگاه‌های کشور ما باید موضوع ارتکاب جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و حمایت کشورهای مختلف و یا مقامات آن کشورها را مورد رسیدگی و پیگرد قانونی ـ قضایی قرار دهند و ترتیبی اتخاذ کنند تا فلسطینی‌ها به دادگاه‌های ایران شکایت کنند. هرچند شاید این احکام قابل اجرا هم باشند، اما جنبه تبلیغاتی خواهد داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: باید ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی در سطح جهانی افشا شود، به خصوص مردم کشورهای آمریکا و اروپا باید مخاطب خاص این تبلیغات باشند.

وی افزود؛ سازمان‌های عضو بین‌الملل، میدلیت واچ و امثالهم باید مورد انتقاد و افشاگری قرار بگیرند. چون عفو بین‌الملل بعد از بیست و چند روز جنایت رژیم صهیونیستی به‌صورت آشکار، از احتمال وقوع جنایت جنگی سخن به میان آورده است و همچنین میدلیت واچ که بر وقوع جنایت جنگی تأکید کرده است فقط سربازان رژیم صهیونیستی را محکوم کرده نه سران ارتش رژیم صهیونیستی را، وبایستی در این خصوص اطلاع رسانی شفاف و روشنی صورت پذیرد .

وی با بیان اینکه؛ امارات متحده عربی 50 نفر را به‌عنوان امدادگر اعزام کرده لکن بعد از افشای هویت جاسوس‌بودن اکیپ اعزامی به غزه به نفع اسرائیل گروه اعزامی از امارات فرار را بر قرار ترجیح دادند و  یا اینکه؛ عربستان که برای مردم مظلوم غزه و فلسطینی‌ها که پس از مدت‌ها جنایت جنگی و بمباران و شهیدشدن و تعداد زیادی از مردم غزه به شهادت رسیدند به ارسال کفن برای ایشان و سکوت مرگ‌بار بسنده کرده است ، در حالی که این خبر در رسانه غربی به کرات تکرار شده و عربستان نیز از کشتار فلسطینی‌ها حمایت کرده است و حتی علمای وهابی که تحت فرمان حکام عربستان هستند مخالفت با اسرائیل را حرام اعلام کرده‌اند؛ خاطر نشان کرد :  بایستی از طرق مختلف دیپلماسی و افشاگری این گونه جنایات و  خیانت های سایر دول خود فروخته و مرتجع عربی به اطلاع افکار عمومی جهان برسانند .

ایشان اشاره کرد: مستندسازان ما باید کلیپ‌های مستندی  را از جنایت‌های اسرائیلی‌ها و حمایت غربی‌ها و نیز رقص و پایکوبی و خوشحالی صهیونیست‌ها در نسل کشی اخیر را  تولید واز طرق مختلف به ویژه شبکه های اجتماعی همانند یوتویوپ ، توئتر ، فیس بوک افشاگری کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه و  امور بین الملل با اشاره به قدرت زبان هنر  اشاره داشت که طراحان پوستر، کاریکاتور  و بنر می‌بایست پوسترهایی با مضامین حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت صهیونیست‌ها تهیه کنند که این پوسترها باید به زبان‌های زندۀ جهان از جمله عربی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و عبری  تهیه شود، این پوستر ها و طرح ها  و کاریکاتور ها به صورتی باشد که حامیان فلسطین در جهان امکان بهره‌برداری از آن را داشته باشند و بتوانند به نام خود منتشر کرده و در تظاهرات در دست گیرند.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد