صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حماسه بزرگ مردم رشت در یوم الله 22 بهمن

رئیس دیوان عدالت اداری در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شهر رشت، با بیان اینکه مردم اجازه سوءاستفاده دشمن از اختلاف‌های ظاهری را نمی‌دهند، گفت: 22 بهمن نمونه بارز دفاع ملت از ارزش‌های دینی و مقام رفیع ولایت فقیه است. حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در اجتماع عظیم مردم رشت در میدان شهدای ذهاب این شهر واقعه بزرگ انقلاب در 22 بهمن سال 57 را دارای عوامل متعدد دانست و اظهار کرد: وجود رهبری و مردمی از عنصر مهم پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

کد خبر : 1156 | 6:01 ب.ظ | ۲۳ بهمن , ۱۳۹۱

رئیس دیوان عدالت اداری در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن شهر رشت، با بیان اینکه مردم اجازه سوءاستفاده دشمن از اختلاف‌های ظاهری را نمی‌دهند، گفت: 22 بهمن نمونه بارز دفاع ملت از ارزش‌های دینی و مقام رفیع ولایت فقیه است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در اجتماع عظیم مردم رشت در میدان شهدای ذهاب این شهر واقعه بزرگ انقلاب در 22 بهمن سال 57 را دارای عوامل متعدد دانست و اظهار کرد: وجود رهبری و مردمی از عنصر مهم پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

*مردم اجازه سوءاستفاده دشمن از اختلاف‌های ظاهری را نمی‌دهند

وی مسئله امامت و ولایت را نخستین و تاثیرگذارترین عنصر پدید آورنده این انقلاب نامید و تصریح کرد: دشمن و عوامل آن بداند که ملت بزرگ ایران از هر سن و سال و قومیتی که باشند در برابر دشمن ایستاده‌اند و در تبعیت از ولایت ید واحده هستند و مانند انگشتان دست که به ظاهر تفاوت‌هایی با هم دارند اما به صورت یک جا به صورت مشت محکم و کوبنده‌ای می‌شوند که بر سر دشمن فرو می‌آیند.

رئیس دیوان عدالت اداری به اختلاف‌های ظاهری داخلی اشاره کرد و گفت: اختلاف‌های ظاهری و درگیری جانبی وجود دارد که بر اثر کج‌اندیشی‌ها و ظرفیت‌های محدود برخی از اشخاص است و با وجود تاکید رهبری به حفظ وحدت، به جاده خاکی می‌زنند اما مردم اجازه نمی‌دهند دشمن از دریچه این اختلاف‌ها ورود کند و مردم در مقابله با دشمن یک صدا بر می‌خیزند همان گونه که در 34 سال در صحنه‌های مختلف دیده شده و شاهد و ناظر حضور پرصلابت مردم هستیم.

وی با تصریح بر اینکه این کشور به برکت اسلام و وجود ولایت فقیه جامع‌الشرایط در مسایل جاری خود مانند سیاسی، اقتصادی و … به بن‌بست نمی‌رسد، خاطر نشان کرد: نظامی که اساس آن در ائمه اطهار (ع) قرار گرفته است، بن‌بست ندارد که باید نقش ولایت فقیه را مورد اهتمام ویژه قرار داد.

منتظری ادامه داد: امروز تبعیت از ولایت فقیه که 24 سال پس از رحلت امام (ره) در عرصه‌های مختلف صداقت، دلسوزی و دوراندیشی و به ‌روز بودن خود را نشان داده است باید محور اصلی قرار گیرد و در این روز مردم نشان می‌دهند که در تبعیت از فرامین رهبری در صحنه حضور جدی دارند.

*نقش مهم ولایت فقیه در پیشبرد انقلاب اسلامی

وی با اشاره به اهمیت نقش رهبری اذعان کرد: حدود سه سال است که در منطقه و برخی از کشورهای اسلامی شاهد حرکت‌های استقلال‌ طلبانه و بیداری اسلامی هستیم که ریشه آن در آموزه‌های دینی و انقلاب اسلامی ایران دارد مانند تونس، لیبی، یمن و مصر که به سقوط دیکتاتورها منتهی شد اما انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن سال 57 به پیروزی رسید و هدایت‌های امام (ره) جهت حرکت انقلاب را به گونه‌ای تنظیم کرد که کمتر از دو ماه در 11 و 12 فروردین سال 58 نوع حکومت توسط مردم انتخاب و با رای بالای 98 درصد نظام جمهوری اسلامی تعیین شد و در کمتر از 10 ماه در 12 آذر سال 58 مردم به قانون اساسی رای دادند.

منتظری با اشاره به اینکه در کدام یک از حرکت‌ها و انقلاب‌های دنیا چنین حرکت و هدایتی دیده می‌شود، افزود: چرا امروز مصر که یک کشور با سابقه فرهنگی است هنوز به آن نقطه نرسیده و انقلاب‌های دیگر در حال مصادره است آیا این امر به جز نقش ولایت فقیه و اعتقادهای مردمی است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در مدت 24 سال چگونه این کشتی را در دریای پرتلاطم دنیا هدایت می‌کنند که دنیا هر روز شاهد پیشرفت نظام است، آیا جز این است که به برکت وجود ولی فقیه این امر صورت می‌گیرد که مردم از اعماق جان به آن ارادت دارند.

این مسئول خطاب به جوانان گفت: دشمن مطالب و نقش ولایت فقیه و تاثیرگذاری رهبری در هدایت نظام اسلامی را به خوبی درک کرده و تلاش می‌کند که بین مردم و رهبری شکاف ایجاد کند که باید مراقب توطئه‌های دشمن باشیم.

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال آن است که جایگاه رفیع ولایت را در افکار مردم و جوانان تضعیف کند اما با تمام تلاش و برنامه‌ریزی‌هایی که دارد حضور مردم و وفاداری ملت و این صحنه‌های عظیمی که امروز در سراسر ایران و بخشی از آن در گیلان دیده می‌شود نشان می‌دهد که مردم با اشاره یک انگشت رهبری در صحنه حضور می‌یابند و حمایت خود را از رهبری و ولایت فقیه اعلام می‌کنند.

*پشتیبانی مردم عامل پیروزی انقلاب

وی حضور و پشتیبانی مردم در صحنه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران را عنصر دوم پیروزی انقلاب دانست و یادآور شد: از همان 21 بهمن سال 57 که عوامل رژیم شاه با توصیه مستشاران آمریکایی قصد کودتا داشتند و می‌خواستند با حکومت نظامی کار امام (ره) را یک سره کنند مردم با اشاره امام (ره) به صحنه آمدند و تمام پایه‌های شاه را فرو ریختند و در چنین روزی رژیم ریشه‌دار شاهنشاهی را به زباله‌دان تاریخ فرستادند.

منتظری ادامه داد: صحنه‌های حضور مردم نه تنها در راهپیمایی‌ها خود را نشان داده است بلکه در مقابله با ضد انقلاب در غائله کردستان، منافقان سرسپرده، پای صندوق‌های رای، بیعت با رهبری و … به رخ دنیا کشیده شد و مردم صاحب اصلی انقلاب پس از ولی عصر (عج) هستند و صاحب این انقلاب باقی می‌مانند.

وی مردم را سزاوارتر از هر کس دیگری صاحب این انقلاب خواند و خاطر نشان کرد: حضور ملت ایران در روز 22 بهمن یک نمونه کوچکی است و این ملت هر سال به دنیا نشان می‌دهد که همچنان به پای دفاع از ارزش‌های انقلاب و مکتب و مقام و جایگاه رفیع ولایت در صحنه هستند.

رئیس دیوان عدالت اداری خطاب به دشمنان انقلاب بیان کرد: به دشمن می‌گویم که ای عوامل سرسپرده آمریکا و در حال احتضار صهیونیسم، بدانید که این ملت به پای دفاع از انقلاب خود از هیچ امری کوتاه نمی‌آیند و در طول 34 سال نشان داده‌اند که «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولان‌گاه توست».

وی ترور شخصیت‌ها، تحریم، فشارهای اقتصادی و… را از توطئه‌های بی‌اثر دشمنان دانست و متذکر شد: با گذشت 34 سال از انقلاب با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی در هر نقطه این کشور شاهد حضور مردم هستیم و این اقتدار را حفظ می‌کنیم.

منتظری تبعیت از ولایت فقیه در تمام عرصه‌ها و ثابت‌قدمی را مورد تاکید جوانان قرار داد و یادآور شد: یکی از بزرگ‌ترین برنامه راهبردی دشمن تهاجم فرهنگی است که جوانان باید مراقبت لازم را داشته باشند.

در پایان مراسم قطعنامه راهپیمایی قرائت و بر تبعیت از ولایت و حضور آگاهانه ملت در انتخابات 92 تاکید شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد