صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر شهر رشت+ تصاویر

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، جمعه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد شهید میرزا کوچک جنگلی سلیمانداراب رشت برگذار شد. آیت الله دکتر رضا رمضانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم هر کدام از دستگاه‌های فرهنگی را دارای سهمی در ترویج فرهنگ کشور دانست و گفت: افراط و […]

کد خبر : 11783 | 9:19 ق.ظ | ۸ شهریور , ۱۳۹۳

IMG_2799

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، جمعه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد شهید میرزا کوچک جنگلی سلیمانداراب رشت برگذار شد.

آیت الله دکتر رضا رمضانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم هر کدام از دستگاه‌های فرهنگی را دارای سهمی در ترویج فرهنگ کشور دانست و گفت: افراط و تفریط در فرهنگ به نتیجه نمی‌رسد.

آیت‌الله رمضانی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: اسلام دینی جامع و تاثیرگذار در تمام بخش‌ها است.

وی شهیدان رجایی و باهنر را در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: شهیدان رجایی و باهنر خود را مقلد امام (ره) می‌دانستند و در صدر نظام اسلامی بودند. شهید رجایی در دوران کوتاه ریاست جمهوری از کیان اسلامی دفاع کرد، شهیدان رجایی و باهنر مبانی انقلاب، ساده‌زیستی، فهم درست از اسلام و … را مطرح و پیاده کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه حوزه فرهنگی را نیازمند مهندسی دقیق دانست و بیان کرد: راهبردها برای رسیدن به فرهنگ ناب باید مشخص شود. هر کدام از دستگاه‌های فرهنگی دارای سهمی در ترویج فرهنگ کشور هستند و افراط و تفریط در فرهنگ به نتیجه نمی‌رسد.

IMG_2838

رمضانی خواستار مشخص شدن مبانی و راهبردها در حوزه فرهنگی کشور شد و تصریح کرد: فعالان در حوزه فرهنگی باید متخصص باشند زیرا اگر تخصص در فرهنگ مورد توجه قرار نگیرد به مقصد نمی‌رسیم. مدیران عرصه فرهنگی باید دقت لازم در این عرصه را داشته باشند زیرا سخنانی در زمینه فرهنگ شنیده می‌شود که تخصصی نیست. برنامه‌های فرهنگی باید با نگاه اسلامی نظام تبیین شود.

رمضانی با اشاره به تاثیر اساسی مردم در نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: تکریم مردم در نظام اسلامی حائز اهمیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار تدوین قوانین برای بعضی از مسایل اخلاقی در معاشرت‌ها شد و اظهار کرد: مسایل اخلاقی در اداره‌ها باید رعایت شود. این قانون سبب شتاب در خدمت‌رسانی می‌شود، توسعه اعتماد به مردم از جمله وظایف مسئولان است.

رمضانی با بیان اینکه اگر به رکن مردم‌سالاری خدشه وارد شود اقتدار نظام پایین می‌آید، تصریح کرد: نظام اسلامی اکنون در مقابل تمام ابرقدرت‌ها ایستاده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به مذاکرات ایران در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: مذاکره امری ضروری است زیرا مواضع خود را با حفظ اقتدار در مذاکره بیان می‌کنیم. ملت ایران زبان زور را نمی‌پذیرد و با زبان تکریم باید با مردم ایران سخن گفته شود.

رمضانی به جایگاه ویژه عدالت در سیاست، اقتصاد و اخلاق در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: بسیاری از نظام‌های غربی می‌خواهند با نگاه ماکیاولی پیش بروند اما در نظام اسلامی اجازه این روش داده نمی‌شود.

IMG_2846

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه ویژه اخلاق و سیاست، اخلاق و اقتصاد و اخلاق و فرهنگ، اظهار کرد: امروز دنیای بین‌المللی نظام اسلامی را پذیرفته و به این دلیل پشت میز مذاکره قرار گرفته است. نظام اسلامی بر پایه ایمان و باورها بوده و جمهوری اسلامی ایران با توجه به پایه‌های مذکور بالاتر از دیگر نظام‌های بین‌المللی است.

رمضانی ولی فقیه و مردم را در راس نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: منطق گفتمان انقلاب اسلامی با گفتمان دنیای غرب متفاوت است و این منطق باید توسعه یافته و حفاظت شود. انقلاب اسلامی زمینه‌ساز تمدن اسلامی در دنیا بوده و ایجاد تمدن اسلامی نیازمند وجود شخصیت‌هایی در تراز تمدن اسلامی در جایگاه‌های ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس و شوراهای شهر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار تشکیل جلسه مسئولان ارشد استان به‌ویژه استاندار در پایان هر سال به منظور بازنگری در خدمات ارائه شده به مردم شد و بیان کرد: قوه تحمل مسئولان نظام در مقابل مخالفان و موافقان باید بیشتر از دیگران باشد.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت اشاره کرد و گفت: نقد منصفانه، عالمانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب برای ارتقای نظام است.

رمضانی با آرزوی توفیق برای کارگزاران نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌های داخلی، رابطه با ایرانیان خارج از کشور به منظور سرمایه‌گذاری، توجه به موضوع خصوصی‌سازی و … از نکته‌های مهمی است که باید مد نظر مسئولان باشد.

IMG_2820

عضو مجلس خبرگان رهبری مهم‌ترین ویژگی مسئولان در نظام اسلامی را شرح صدر خواند و یادآور شد: مدیر باید بر امور اشراف کامل داشته باشد ضمن اینکه سیاست‌ها به صورت درست تبیین شود.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی تمام مردم وزیر هستند، اظهار کرد: مردم در جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و قوه قضاییه هستند.

رمضانی، خواستار برخورد شدید قوه قضائیه با اختلاس‌کنندگان پس از گذشته 35 سال از انقلاب اسلامی شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌های روز قدس، 22 بهمن و … را مرجعی برای آنها که به دنبال صلابت و اقتدار انقلاب اسلامی هستند، دانست و بیان کرد: اکنون حرکت نهضت‌های آزادی‌بخش در دنیا برگرفته از نظام اسلامی است.

IMG_2795

IMG_2796

IMG_2849

IMG_2805

IMG_2810

IMG_2815

IMG_2828

IMG_2800

IMG_2832

IMG_2836

IMG_2813

IMG_2847

IMG_2852

IMG_2855

IMG_2862

IMG_2839






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد