صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری همایش «گوهر عفاف و حجاب» در گیلان

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از برگزاری همایش «گوهر عفاف و حجاب» در استان به مناسبت دهه کرامت خبر داد. ساحره میرسیدی در نشست خبری پیرامون برنامه‌های ویژه دهه کرامت گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید ایجاد تعادل و توازن جنسیتی در کشور است. وی افزود: دختران و زنان در جامعه ما […]

کد خبر : 11845 | 9:09 ق.ظ | ۱۰ شهریور , ۱۳۹۳

ساحره میر سیدی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از برگزاری همایش «گوهر عفاف و حجاب» در استان به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

ساحره میرسیدی در نشست خبری پیرامون برنامه‌های ویژه دهه کرامت گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید ایجاد تعادل و توازن جنسیتی در کشور است.

وی افزود: دختران و زنان در جامعه ما از جایگاه خوبی برخوردار هستند و باید این جایگاه در تمام زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و … ارتقا یابد.

این مسئول با بیان اینکه افزایش توانمندی دختران از اهداف دولت است، تصریح کرد: توانمندسازی دختران، افزایش باورهای دینی، بسترسازی برای مشارکت بیشتر دختران در تمام زمینه‌ها، فراهم شدن فرصت‌های برابر و تبیین حقوق زنان از جمله اهداف مهمی بوده که در برنامه‌ریزی‌های دولت تدبیر و امید گنجانده شده است.

میرسیدی با اشاره به اینکه زمینه‌های مناسب برای تبیین بیشتر حقوق دختران و زنان در جامعه مهیا شده است، تصریح کرد: با توجه به اهداف دولت یازدهم و حساسیتی که استاندار گیلان نسبت به تبیین و ارتقای جایگاه دختران و زنان گیلانی دارد نتایج خوبی در این موضوعات حاصل می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت در گیلان اضافه کرد: از تمام دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و دانشگاه‌ها تقاضا کرده‌ایم که در این ایام ضمن همکاری تنگاتنگ با یکدیگر با اقدام‌های نوآورانه به معرفی بهتر این دهه بپردازند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به کسب 60 درصد از رتبه‌های دانشگاهی توسط دختران در سال جاری تصریح کرد: در سالی که 60 درصد از رتبه‌های نخست دانشگاهی توسط دختران جامعه اخذ شده و شاهد حضور افتخارآمیز دختران و زنان در عرصه‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی در کشور هستیم باید به جایگاه دختران و زنان در ابعاد مختلف جامعه بیشتر توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: همایش‌ها و جشن‌های متنوعی توسط سازمان‌های مختلف از جمله بسیج، ورزش و جوانان و … به مناسبت این دهه در استان برنامه‌ریزی شده و در حال اجراست.

میرسیدی برپایی همایش گوهر عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در گیلان معرفی کرد و افزود: نشست‌های تخصصی با موضوع زندگی سالم، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، شناسایی دختران توانمند در حوزه‌های قرآنی، فرهنگی و ورزشی و رایگان شدن استخر شنا در برخی از شهرستان‌های گیلان از جمله برنامه‌های دهه کرامت است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان موضوع اشتغال را از دغدغه‌های دختران و زنان استان دانست و تصریح کرد: یکی از رویکردهای اساسی امور بانوان سیاستگذاری برای افزایش اشتغال در این حوزه است.

وی ادامه داد: در آمار افراد جویای کار مربوط به سال 90 از 35 هزار و 500 نفر متقاضی کار، 20 هزار و 800 نفر خانم جویای کار بودند.

میرسیدی با اشاره به چالش‌های پیرامون اشتغال بانوان در جامعه خاطرنشان کرد: با توجه به روند تحصیلاتی دختران و زنان گیلان موضوع اشتغال برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و تلاش می‌کنیم با توجه به نگاه مثبت و همراهی استاندار گیلان شرایط بهتری برای اشتغال دختران و زنان استان فراهم شود.

به گفته وی، به مناسبت آغاز هفته کرامت 450 برنامه به منظور بزرگداشت مقام دختر در گیلان برگزار می‌شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد