صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تربیت 11 هزار حافظ قرآن در استان گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: تربیت 11 هزار نفر حافظ قرآن سهمیه امسال گیلان است که تاکنون این تعداد ثبت‌نام کرده‌اند. حجت‌الاسلام ولی عادلی در مراسم بیست و یکمین دوره مسابقات قرآنی خواهران بسیجی کشور در چمخاله با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل فضای کشور به فضای قرآنی اظهار کرد: […]

کد خبر : 11976 | 8:27 ق.ظ | ۲۳ شهریور , ۱۳۹۳

13930611000411_PhotoA

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: تربیت 11 هزار نفر حافظ قرآن سهمیه امسال گیلان است که تاکنون این تعداد ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام ولی عادلی در مراسم بیست و یکمین دوره مسابقات قرآنی خواهران بسیجی کشور در چمخاله با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل فضای کشور به فضای قرآنی اظهار کرد: خادمان قرآنی می‌توانند فضای کشور را قرآنی کنند.

وی قرآن‌آموزی را موجب پایداری انسان دانست و تصریح کرد: بزرگ‌ترین درس قرآن ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان قرآن و دین است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان قرآن را برترین سند زنده اسلام و پیامبر (ص) ذکر کرد و افزود: کسی تاکنون نتوانسته است کتابی مانند آن را بیاورد.

وی درباره عقاید داعش، تکفیری و وهابیت در منطقه تصریح کرد: یکی از برنامه‌ریزی‌های وهابیت این بود که کتابی را جایگزین قرآن کرده و به جوامع معرفی کنند که تاکنون موفق نشده‌اند و این از معجزات قرآن است.

عادلی قرآن را معجزه‌ای پویا، جاودانی و روحانی خواند و گفت: سخن گفتن کودک در گهواره، زنده شدن مردگان و … جزء آثار معجزات پیامبران در زمان خودشان بود؛ در صورتی که قرآن کریم معجزه‌ای روحانی است که برای همیشه مغز، روح و قلب انسان‌ها را جذب می‌کند.

وی ادامه داد: قرآن، دین و معجزه قانون و سند قانون است و خادمی چنین کتابی جزء افتخارات بزرگ محسوب می‌شود.

این مسئول، گیلان را استانی فرهنگی و ولایی خواند و تصریح کرد: وجود 900 بقعه و امامزاده در گیلان نشانه ولایت‌مداری مردم استان است.

وی گیلان را پناهگاهی در طول تاریخ برای فرزندان پیامبر و اهل بیت (ع) دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته 60 هزار نفر در مسابقات استانی قرآن شرکت کردند و 10 هزار نفر در گیلان در زمینه حفظ قرآن تربیت شدند.

عادلی سهم تربیت حافظان قرآن در سال جاری را بیش از 11 هزار نفر در گیلان عنوان کرد و ادامه داد: طبق سند موجود در سامانه اوقاف تاکنون این تعداد ثبت‌نام شده‌اند.

وی افزود: طبق فرمایش‌ مقام معظم رهبری در کشور 10 تا 15 میلیون نفر حافظ قرآن باید تا سال 94 تربیت شوند که سهم استان گیلان 33 هزار نفر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: این افتخاری برای گیلان است که تمام دستگاه‌های فرهنگی در این اتفاق مهم همکاری کردند.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد