صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






لزوم گسترش پژوهش‌های قرآنی در جامعه

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تدبیر و تدبر در قرآن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است، اظهار کرد: پژوهش‌های قرآنی باید در جامعه گسترش یابد و در قرآن غواصی کنیم. حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی محسن زاده، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در مراسم اختتامیه بیست‌ و‌ یکمین دوره […]

کد خبر : 11997 | 1:56 ب.ظ | ۲۵ شهریور , ۱۳۹۳

محسن-زاده50

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تدبیر و تدبر در قرآن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است، اظهار کرد: پژوهش‌های قرآنی باید در جامعه گسترش یابد و در قرآن غواصی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی محسن زاده، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در مراسم اختتامیه بیست‌ و‌ یکمین دوره مسابقات قرآنی ویژه خواهران بسیجی کشور که امروز، 24 شهریور در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد، با ابراز خشنودی از برگزاری برنامه های قرآنی در سطح ملی، اظهار کرد: اینگونه مجالس به حضور حاملان و عاملان قرآن مزین است.

وی با اشاره به سخنان پیامبر(ص) افزود: از شیخ صدوق نقل است که پیامبر(ص) فرمودند: «اشراف امت من حاملان و حافظان قرآن هستند» لذا حفظ قرآن از جایگاه ویژه‌ ای برخوردار است که باید با عمل به آن مزین شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تأکید براینکه آموزش قرآن باید از کودکی آغاز شود، ادامه داد: علم و دانشی که از دوران کودکی با جسم و جان کودکان آمیخته شود همچون نقشی است که بر سنگ کنده و ماندگار می شود.

حجت الاسلام محسن‌زاده با بیان اینکه انس با قرآن باید مدبرانه باشد، گفت: تدبیر و تدبر در قرآن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است، پژوهش‌های قرآنی باید در جامعه گسترش یابد و در قرآن غواصی کنیم، هرچند طبق فرمایش امام علی(ع) «هیچ غواص ماهری نمی تواند به عمق قرآن برسد» اما باید در توان خود از این چشمه زلال معرفت الهی نوشید.

وی جنگ نرم دشمن را عمده ترین معضل جامعه علیه نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: 20 سال گذشته مقام معظم رهبری نخستین هشدار در قالب تهاجم فرهنگی را اعلام کردند که به اندازه کافی جدی گرفته نشد، فرمایشات ایشان در قالب شبیخون فرهنگی و اندلسی کردن نظام اسلامی از طرف دشمنان ادامه داشت تا اینکه امروزه این جنگ به ناتوی فرهنگی تبدیل شده است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاه به اینکه اصول قدرت نرم برای ملت ما جز از ناحیه قرآن و اهل بیت(ع) ممکن نیست، ادامه داد: اگر رویکرد ما در سبک زندگی اسلامی عمل به قرآن باشد، برای جامعه، ملت و انقلاب ما قدرت نرم تولید می کند و می توانیم با بهره گیری از قرآن در برابر تهاجم ناجوانمردانه، جنگ تمام عیار و فعالیت رسانه های تبلیغاتی دشمنان ایستادگی گنیم.

حجت الاسلام محسن زاده وجود فعالان قرآنی و گسترش مفاهیم دینی در جامعه را راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن عنوان کرد و یادآور شد: گسترش معارف الهی قرآن جامعه را  برابر تهاجمات دشمن بیمه می کند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد