صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






یوم الله سیزدهم آبان آینه‌ایست که عاشورا در آن تکرار شده است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر بررسی مقایسه‌ای آموزه‌های حسینی و انقلاب اسلامی به‌ویژه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: مشترکات بسیار زیادی در قیام امام حسین(ع) و انقلاب ما وجود دارد. حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به جایگاه […]

کد خبر : 12046 | 11:44 ق.ظ | ۳۰ شهریور , ۱۳۹۳

اشجری41

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر بررسی مقایسه‌ای آموزه‌های حسینی و انقلاب اسلامی به‌ویژه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: مشترکات بسیار زیادی در قیام امام حسین(ع) و انقلاب ما وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به جایگاه والای 13 آبان در تاریخ معاصر ایران، اظهار داشت: مخالفت امام(ره) با قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی و به دنبال آن سخنرانی معروف ایشان در مخالفت با کاپیتولاسین که منجر به تبعید امام به ترکیه شد، در 13 آبان سال 42 رخ داد.

وی ادامه داد: دومین رخداد در 13 آبان 57 صورت گرفت که اقشار مختلف مردم در سراسر کشور خواهان سرنگونی رژیم پهلوی و استقرار حکومت اسلامی بودند و در این میان جوانان و دانش‌آموزان نقش ممتازی داشتند و عملا مبارزات را اجرا می‌کردند، اما خون‌های مقدس آنها به جرم استقلال‌خواهی و مبارزه با استکبار و استبداد در خیابان‌ها ریخت و شمارش معکوس برای سرنگونی رژیم با شهادت این دانش‌آموزان آغاز شد؛ لذا این حادثه نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت و مردم پس از 13 آبان 57 در 22 بهمن شهد شیرین پیروزی را چشیدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مردم در 13 آبان 58 خواهان استرداد شاه فراری بودند و مداخله آمریکا در امور ایران را نمی‌خواستند، متذکر شد: 400 نفر از دانشجویان پیرو خط امام(ره) تصمیم به برگزاری تظاهرات گرفتند و این تظاهرات منجر به اشغال سفارت آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی شد؛ اقدام شجاعانه دانشجویان مسلمان تاثیر شگرفی در سیاست داخلی و خارجی ایران داشت و از آن به عنوان انقلاب دوم یاد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری اضافه کرد: این سه رخداد تاریخی دست به دست هم دادند تا مجلس شورای اسلامی در دوره سوم در یک اقدام انقلابی سالروز تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کند، روزی که پیش از این به عنوان روز دانش‌آموز  شناخته می‌شد.

وی با اشاره به تقارن 13 آبان امسال با بزرگ‌ترین روز درس‌آمور عزت، شرف و آزادگی یعنی عاشورای امام حسین(ع)، تصریح نمود: با نگاه فرصت‌محور به این تقارن زیبا، می‌توانیم در انتقال روح قیام حسینی به همه مردم به ویژه جوانان و نوجوانان گام برداریم و تطبیق حرکت امام حسین(ع) با استکبارستیزی را مورد استفاده قرار دهیم، زیرا اصلی‌ترین آموزه قیام حسینی ایستادگی در راه عزت، بندگی و نپذیرفتن ولایت دشمنان خداست و امروز آمریکا مصداق عینی شیطان بزرگ است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر بررسی مقایسه‌ای آموزه‌های حسینی و انقلاب اسلامی به ویژه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: مشترکات بسیار زیادی در قیام امام حسین(ع) و انقلاب ما وجود دارد که اگر این مشترکات را کنار هم قرار دهیم برای مخاطبان خصوصا نسل جوان جذابیت دوچندانی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه 13 آبان آینه‌ای است که عاشورا در آن تکرار شده، ادامه داد: قطعا امسال نیز مردم همان پیامی را که سال‌های گذشته به گوش جهانیان رساندند، دوباره به جهان کفر ابلاغ می‌کنند و آن پیام چیزی نیست جز استکبارستیزی مکتب امام حسین(ع)؛ همانگونه که قیام امام حسین (ع) کاخ ظلم را برچید، انقلاب ما نیز که با رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت، کاخ یزید زمان را برچید.

این مقام مسئول با اشاره به رنگ و بوی عاشورایی 13 آبان امسال، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حساس منطقه و جنگ‌افروزی سران استکبار و حمایت آنها از گروه‌های تروریستی جنایت‌پیشه در عراق و سوریه و شرایط بیداری اسلامی، همه دستگاه‌های فرهنگی باید امکانات خود را بسیج کنند تا مراسم امسال به نحو شایسته برگزار شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد