صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






همایش «خاکریزهای فرهنگی»/ تحریف دفاع مقدس تهدید است

معاون طرح و برنامه نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروزه با تهدید تحریف دفاع مقدس مواجه هستیم و تکرار روایت دفاع مقدس آن را از تحریف مصون می‌دارد. سردار مرتضی شهمیری در همایش «خاکریزهای فرهنگی» در مسجد جامع شهر صومعه سرا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و امام راحل(ره) اظهار کرد: هفته دفاع مقدس […]

کد خبر : 12174 | 8:23 ق.ظ | ۵ مهر , ۱۳۹۳

toA

معاون طرح و برنامه نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروزه با تهدید تحریف دفاع مقدس مواجه هستیم و تکرار روایت دفاع مقدس آن را از تحریف مصون می‌دارد.

سردار مرتضی شهمیری در همایش «خاکریزهای فرهنگی» در مسجد جامع شهر صومعه سرا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و امام راحل(ره) اظهار کرد: هفته دفاع مقدس گرامیداشت ارزش‌ها و خوبی‌هاست.

وی با بیان اینکه بیش از دو دهه از پایان جنگ می‌گذرد، افزود: مرور حوادث جنگ می‌تواند ما را به آن دوران ببرد و فرصت خوبی برای شناخت این ارزش‌ها برای جوانان باشد.

معاون طرح و برنامه نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به ابعاد هشت سال دفاع مقدس و دلیل حمله رژیم بعث به ایران یادآور شد: امروزه سئوال اساسی که بسیاری از افراد می‌پرسند این است که چرا پس از فتح خرمشهر ایران به جنگ ادامه داد.

وی با اشاره به فرمایش رهبری که فرمود ما جنگ‌طلب نبوده و نیستیم اما در برابر دشمن و متجاوز از خود دفاع می‌کنیم، گفت: دفاع هویت یک ملت است و هر ملتی که دفاع را درک نکند نمی‌تواند زنده بماند.

شهمیری با تصریح بر اینکه زمانی ماموریت یک سرباز تمام می‌شود که بتواند آن را روایت کند، خاطرنشان کرد: امروزه ما با تهدید تحریف دفاع مقدس مواجه هستیم بنابراین باید بتوانیم در این روزها دفاع مقدس را روایت کنیم تا از تحریف مصون بماند.

معاون طرح و برنامه نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه ایران حدود 4 هزار و 300 کیلومتر مرز زمینی دارد، تصریح کرد: در دوران جنگ یک‌هزار و 600 کیلومتر از مرزهای آبی و خشکی آن درگیر جنگ بود.

وی اضافه کرد: کشورهای زیادی حامی صدام و رژیم بعث بودند و به دلیل هجمه زیاد مدعی هستیم که در طول جنگ یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاده است.

به گفته شهمیری، بیش از 2 هزار و 700 مرتبه شهرهای ما مورد حمله واقع شدند و 127 شهر از کشور ما مورد حمله موشکی قرار گرفتند.

وی گفت: عراق قبل از جنگ تحمیلی بیش از 600 بار به خاک ایران تجاوز کرد و در جنگ تحمیلی با کمک بالغ بر 36 کشور در برابر ما قرار گرفت، کشوری که به لحاظ داخلی با مشکل مواجه بود و ارتش و سپاه آن از انسجام برخوردار نبود.

معاون طرح و برنامه نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه در جنگ تحمیلی تمام دنیای مادی غرب در مقابل ایران ایستاده بودند، یادآور شد: هدف آنها از حمله به ایران ساقط کردند کامل جمهوری اسلامی ایران بود.

وی ادامه داد: در روز ابتدایی 192 هواپیما به ایران حمله و 20 نقطه از کشور را بمباران کرد و در روز دوم 140 فروند از هواپیمای ایران پاسخ قاطعی به این حملات دادند و خرمشهر پس از 34 روز مقاومت به اشغال دشمن درآمد.

شهمیری اظهار کرد: مرحله دوم جنگ توقف و تثبیت موقعیت بود که این امر با جنگ روانی قوی که امام(ره) به وجود آورده بود امکانپذیر شد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) می‌فرمودند تکلیف ما صیانت و حفظ اسلام است، تصریح کرد: دشمن آمده بود که بماند اما رزمندگان و بسیجیان و سپاهیان ما نگذاشتند این نقشه تحقق پیدا کند.

معاون طرح و برنامه نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: طبق فرمایش امام خمینی(ره) اگر جنگ 20 سال طول می‌کشید ما ادامه می‌دادیم و می‌جنگیدیم.

بنی‌صدر مانع حرکت رزمندگان به جلو بود

وی ادامه داد: در دوران جنگ 15 هزار کیلومتر از کشور ما به اشغال دشمن درآمد و تا زمانی که مانعی به نام بنی‌صدر بود نمی‌توانستیم به جلو حرکت کنیم اما با برطرف شدن این مانع پیروزی‌ها آغاز شد.

شهمیری درباره دلیل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر اظهار کرد: هنوز بخش‌هایی از سرزمین ما در اشغال دشمن بود و در مجامع بین‌المللی متجاوز این جنگ مشخص نشده بود و مردم تمایل داشتند که متجاوز تنبیه شود.

معاون طرح و برنامه نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اضافه کرد: با تلاش و رشادت‌های رزمندگان بود که اکنون ایران در این موقعیت و جایگاه قرار دارد و در کربلای 5 بود که به خاطر شدت خسارات وارده به عراق قطعنامه 598 اعلام شد.

شهمیری جملات امام (ره) پس از پذیرش قطعنامه را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اکنون مصداق آن را می‌بینیم.

وی پایه‌ریزی رشد علمی ایران را در جنگ تحمیلی دانست و گفت: در این جنگ بود که انقلاب و مظلومیت ما به دنیا نشان داده شد و چهره تزویر آنها در جنگ مشخص و ابهت شرق و غرب شکسته و ریشه‌های آن سست شد.

معاون طرح و برنامه نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران متذکر شد: ما به این دلایل پیروز مطلق جنگ تحمیلی بوده‌ایم، آیا نباید این همه زحمت و تلاش و ازخود گذشتگی را ارزش گذاشته و همیشه تاریخ از آن یاد کنیم، این وظیفه‌ای بر دوش ماست.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد