صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






دومین نشست ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان استان گیلان + تصاویر

دومین نشست ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان استان گیلان، دوشنبه 14 مهر در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست گفت: بصیرت‌افزایی حسینی(ع) و ترویج فرهنگ استکبارستیزی از سیاست‌های برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان است. حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری اظهار داشت: تا کنون دو جلسه […]

کد خبر : 12298 | 9:23 ق.ظ | ۱۵ مهر , ۱۳۹۳

IMG_3222

دومین نشست ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان استان گیلان، دوشنبه 14 مهر در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست گفت: بصیرت‌افزایی حسینی(ع) و ترویج فرهنگ استکبارستیزی از سیاست‌های برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری اظهار داشت: تا کنون دو جلسه برنامه‌ریزی برگزاری مراسم الله 13 آبان در استان گیلان تشکیل شده است.

وی به جمع‌آوری نظرات دستگاه‌های مختلف در برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان در گیلان اشاره کرد و افزود: امسال مراسم 13 آبان همزمان با روز عاشورای حسینی (ع ( برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، بر حضور آگاهانه مردم به‌ویژه دانشجویان، دانش‌آموزان و عموم جوانان در عرصه استکبارستیزی و شناخت بیشتر رفتارهای مستکبرانه آمریکا و هم‌پیمانان غربی و عربی آن در 13 آبان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری بر برنامه‌ریزی برگزاری مراسم 13 آبان برای تمام اقشار جامعه تاکید کرد و افزود: امسال مراسم عاشورا و 13 آبان با شکوه و اقتدار سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی از برگزاری یک برنامه محوری 13 آبان در شهر رشت و تمام شهرستان‌های گیلان خبر داد و بیان کرد: عزاداری عاشورا و مراسم 13 آبان با استفاده از مداحان حماسی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بر اهتمام ویژه برگزاری نماز ظهر عاشورا در 13 آبان امسال تاکید کرد و یادآور شد: محرم و صفر فرصت مناسبی در بهره‌برداری از نامگذاری «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری است.

IMG_3202

* با پشتیبانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان مراسم 13 آبان همزمان با عاشورا برگزار می شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در این نشست گفت: امسال با پشتیبانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم 13 آبان همزمان با عاشورای حسینی (ع) در گیلان برگزار می‌شود.

محمد احمدی‌پور اظهار کرد: امسال مراسم 13 آبان با عاشورای حسینی (ع) تقارن پیدا کرده و متفاوت با دیگر سال‌ها است.

وی تقارن 13 آبان و عاشورا را فرصت مناسبی برای بیان دیدگاه‌ها و مطالب وضعیت جهان اسلام در مساجد عنوان کرد و افزود: بعضی از افراد گمان می‌کردند دشمنی آمریکا مربوط به دو دهه گذشته بود اما واقعیتی که اکنون در منطقه اتفاق افتاده، نشان می‌دهد روش مقابله آمریکا با ملت‌های مسلمان به‌ویژه انقلاب اسلامی تغییر کرده است.

احمدی‌پور با بیان اینکه بعضی از کشورهای غربی و منطقه اشرافیت اطلاعاتی آمریکا را پذیرفتند، تصریح کرد: کشورهای مذکور منافع خود را به آمریکا گره زدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان به ساماندهی جدید آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: گروه‌های تروریستی توسط شبکه‌های اطلاعاتی آمریکا آموزش می‌بینند تا استکبار به اهداف خود برسد.

وی با اشاره به براندازی حکومت‌های دیکتاتور در منطقه از پنج سال گذشته، خاطرنشان کرد: حکومت‌های مذکور با حرکت‌های مردمی ساقط شدند.

احمدی‌پور حوادث سوریه و درگیر کردن محور مقاومت را برای تحت شعاع قرار دادن بیداری اسلامی در منطقه دانست و تصریح کرد: اتفاق‌هایی که اکنون در منطقه افتاده، نشان می‌دهد آمریکا و اروپا با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات اطلاعاتی گروه‌های تروریستی را پشتیبانی می‌کنند.

IMG_3253

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه اروپا پس از جنگ دوم جهانی متقاعد شده جنگ به حیطه داخلی این منطقه کشیده نشود، یادآور شد: اروپا وارد جنگ بوسنی شد تا این نبرد را سریع خاتمه دهد.

وی به ایجاد درگیری در نزدیک‌ترین نقطه به الگوی بیداری اسلامی توسط استکبار اشاره کرد و گفت: ایام عاشورای حسینی (ع) فرصت مناسبی برای جلوگیری از ساده‌انگاری دشمنی استکبار نسبت به ملت ایران است.

احمدی‌پور با تاکید بر بیان موضوع استکبارستیزی در ایام محرم، اظهار کرد: مبارزه با استکبار باید در نهضت امام حسین (ع) مطرح شود و این موضوع برای تثبیت انقلاب اسلامی و کمک به محرومان منطقه و جهان موثر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان برگزاری روز استکبارستیزی را طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: مراسم 13 آبان با پشتیبانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همزمان با عاشورای حسینی (ع) در گیلان برگزار می‌شود.

وی با تاکید براینکه عاشورا نباید تحت شعاع برنامه دیگری باشد، بیان کرد: مراسم عاشورا و 13 آبان با همدیگر تلفیق شده و اجرا می‌شود.

IMG_3195

* راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی دانش‌آموزی در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: تقارن 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با عاشورا فرصتی برای دستگاه‌های فرهنگی است.

مهدی حاجتی از سخنرانی آیت‌الله رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در اجتماع گسترده دانش‌آموزان استان همزمان با ایام محرم خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی دانش‌آموزی در ایام مذکور برنامه‌ریزی شده است.

وی بر نقش پر رنگ دانش‌آموزان در 13 آبان تاکید کرد و افزود: قیام امام حسین (ع) در مبارزه با ظلم و استکبار در 13 آبان باید به درستی تبیین شود.

حاجتی با اشاره به حرکت دسته عزاداری دانش‌آموزی از میدان فرهنگ تا میدان شهدای ذهاب در رشت، گفت: تعداد 12 برنامه تبیین 13 آبان در دهه محرم برنامه‌ریزی شده است.

IMG_3204

* مبارزه با استکبار از پایه‌های انقلاب اسلامی است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در این نشست گفت: مبارزه با استکبار از پایه‌های انقلاب اسلامی است و در عاشورا باید به موضوع مبارزه با آمریکا پرداخته شود.

رسول جلائی اظهار کرد: 13 آبان و عاشورا دو موضوع همسو هستند.

وی به بهره‌گیری از ظرفیت عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امسال همزمانی عاشورا و 13 آبان بهترین فرصت برای رهایی از استکبار است.

جلائی، عاشورا را اوج شور در جامعه خواند و بیان کرد: دانشجویان، دانش‌آموزان و عاشورا از موضوع‌هایی است که می‌توان برای استکبارستیزی در 13 آبان استفاده کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بر استفاده از نمادها در 13 آبان تاکید کرد و گفت: شعار محوری «هیهات من‌ الذله» نماد سازش‌ناپذیری مردم ایران است و هیئت‌های عزاداری می‌توانند بیرقی با این عنوان داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیشترین ظرفیت‌های مذهبی متعلق به جوانان حزب‌الهی است، تصریح کرد: امسال خواندن نوحه‌های حماسی در عاشورا حائز اهمیت است.

جلائی خواستار استفاده از ظرفیت عاشورا برای روز ملی استکبارستیزی شد و اظهار کرد: امسال آمریکا نباید از شعارهای استکبارستیزی ملت ایران در عاشورا بی‌بهره بماند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تاکید براینکه مبارزه با استکبار از پایه‌های انقلاب اسلامی است، بیان کرد: امسال در عاشورا باید به موضوع مبارزه با آمریکا و استکبارستیزی پرداخته شود.

IMG_3181

IMG_3183

IMG_3188

IMG_3189

IMG_3200

IMG_3206

IMG_3211

IMG_3221

IMG_3228

IMG_3239

IMG_3245

IMG_3247

IMG_3248

IMG_3216






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد