صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تشکیل مجمع مردمی ترویج قرآن در گیلان

استاندار گیلان بر گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: مجمع مردمی توسعه و ترویج قرآن کریم در گیلان تشکیل شود. محمدعلی نجفی در جلسه ستاد عالی مسابقات قرآن با اشاره به نقش برجسته فرهنگ قرآنی در جامعه اظهار کرد: جامعه اسلامی با بهره‌گیری از قرآن می‌تواند به جایگاه اصلی خود که استقلال […]

کد خبر : 12335 | 9:00 ق.ظ | ۱۶ مهر , ۱۳۹۳

نجفی

استاندار گیلان بر گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: مجمع مردمی توسعه و ترویج قرآن کریم در گیلان تشکیل شود.

محمدعلی نجفی در جلسه ستاد عالی مسابقات قرآن با اشاره به نقش برجسته فرهنگ قرآنی در جامعه اظهار کرد: جامعه اسلامی با بهره‌گیری از قرآن می‌تواند به جایگاه اصلی خود که استقلال اندیشه است، برسد.

وی قرآن را کتاب انسان‌ساز و مبدأ نور عنوان کرد و افزود: قرآن نقطه وحدت مسلمانان است و عشق به قرآن باید در فضاهای معنوی گسترش پیدا کند.

نجفی با بیان اینکه قرآن کتاب تعلیم و تربیت در عالم است، تصریح کرد: سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآنی گیلان در حال نهایی شدن است.

استاندار گیلان بر بهره‌گیری از روح معنوی قرآن در جلسه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: آموزش حفظ و مفاهیم قرآن نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی خواستار پرداختن به چشم‌انداز قرآنی در گیلان شد و بیان کرد: از ظرفیت بسیار بزرگ قرآن باید در استان بهره‌مند شویم.

نجفی با تاکید بر تربیت مربیان قرآنی، خاطرنشان کرد: تشکیل نشست‌های ترجمه و تفسیر قرآن در مساجد تاثیرگذار است.

استاندار گیلان پیشنهاد تشکیل مجمع مردمی توسعه و ترویج قرآن کریم در استان را ارائه کرد و یادآور شد: فرهنگ قرآنی باید در جامعه گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه قاریان به قرآن عشق می‌ورزند، تصریح کرد: قرآن درس زندگی برای افراد در تمام سنین با هر ایده و میزان سواد است.

نجفی قرآن را دریایی از معرفت خواند و بیان کرد: افراد با توان و استعداد خود با عنایت خداوند از قرآن بهره می‌برند.

*تشکیل دارالقرآن در آموزش و پرورش گیلان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور به تشکیل 600 دارالقرآن توسط آموزش و پرورش در کشور اشاره کرد و گفت: نخستین دارالقرآن آموزش و پرورش گیلان در ناحیه یک رشت تشکیل شده است.

عباس صفایی در ادامه به ثبت‌نام 130 هزار نفر از دانش‌آموزان گیلانی برای شرکت در مسابقات قرآنی خبر داد و افزود: 18 هزار و 706 نفر در مرحله نخست پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه تعداد یک‌هزار و 584 نفر به مسابقات استانی معرفی شدند، تصریح کرد: تعداد 100 نفر دانش‌آموز به مسابقات 9گانه معرفی شدند.

صفایی به اعزام 24 نفر از دانش‌آموز گیلانی به مسابقات کشوری اشاره کرد و یادآور شد: دانش‌آموزان گیلانی رتبه نخست حفظ قرآن و اذان را کسب کردند ضمن اینکه رتبه‌های نخست تا دهم مسابقات مذکور توسط 29 نفر از دانش‌آموزان گیلانی کسب شده است.

*تربیت 5 دوره مربی قرآنی در گیلان

حجت‌الاسلام ولی عادلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در جلسه ستاد عالی مسابقات قرآن از تربیت پنج دوره مربی قرآنی در استان خبر داد و اظهار کرد: 100 نفر از مربیان مذکور به قم اعزام شدند.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد