صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نشست ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان شهرستان رشت + تصاویر

نشست ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان شهرستان رشت، صبح یکشنبه 27 مهرماه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست گفت: هویت انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورای امام حسین و سرمنشأ و سرچشمه این انقلاب سخنان و حرکات امام حسین(ع) است. حجت الاسلام والمسلمین مجتبی […]

کد خبر : 12434 | 9:08 ق.ظ | ۲۸ مهر , ۱۳۹۳

IMG_3270

نشست ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان شهرستان رشت، صبح یکشنبه 27 مهرماه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست گفت: هویت انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورای امام حسین و سرمنشأ و سرچشمه این انقلاب سخنان و حرکات امام حسین(ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری با بیان این که انقلاب اسلامی با الگوبرداری از قیام امام حسین(ع) شکل گرفته، افزود: مشترکات فراوانی در نهضت حسینی و انقلاب اسلامی مشاهده می کنیم.
وی محوریت امام حسین(ع) در نهضت حسینی و امام راحل در انقلاب اسلامی در برابر طاغوت زمان و شهادت اقشار مختلف مردم را در این قیام ها از جمله این مشترکات عنوان کرد.
وی همزمانی 13 آبان ماه امسال با عاشورای حسینی را تقارن پرمعنایی دانست و ادامه داد: در 13 آبان سه رخداد تبعید امام خمینی(ره) در سال 42 به ترکیه، شهادت دانش آموزان درسال 57 و مقدمه ای برای پیروز انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 موجب شد تا مجلس شورای اسلامی در دور سوم، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را نامگذاری کند.
حجت الاسلام والمسلمین اشجری ادامه داد: 13 آبان فقط روز دانش آموز نیست؛ بلکه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

IMG_3264
وی با اشاره به تحرکات گروهک داعش تصریح کرد: دشمنی استکبار با ما تمام شدنی نیست و از اینرو نباید از دشمنی آنها در هیچ زمانی غفلت کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برگزاری مراسم 13 آبان ماه امسال را با شکوه تر از سال های گذشته دانست و گفت: در 13 آبان ماه امسال همه اقشار با حضور منسجم خودشان و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، پیام انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان می رسانند.
وی یادآور شد: در 13 آبان امسال، اجتماع باشکوهی به نام ‘عاشورائیان استکبار ستیز’ در هر شهرستانی بر پا می شود.
حجت الاسلام والمسلمین اشجری خاطرنشان کرد: این اجتماع ساعت 10 صبح عاشورا در حسینیه شهدا واقع در میدان شهرداری برپاست و تمامی هیات ها و دسته های عزاداری رشت در میدان شهرداری مستقر می شوند.
وی برگزاری مراسم عاشورای امسال را یکی از ماندگارترین روزهای انقلاب دانست و افزود : اصل و محور برای ما عاشوراست و بنا نداریم عزاداری حسینی را تحت الشعاع مراسم دیگری قرار دهیم.

IMG_3296

فرماندار شهرستان رشت نیز در این نشست با اشاره به درپیش بودن ایام محرم گفت: این ایام، فرصت مناسبی برای شناساندن اسلام ناب محمدی (ص) و فلسفه قیام امام حسین به نسل جوان است.

سید عیسی مهدوی افزود: در دوران جدیدی که استکبار با اجیرکردن عده ای، دست به بدترین اعمال و خشونت های قومی به نام اسلام می زند، باید با زنده نگاه داشتن قیام امام حسین (ع) به عنوان یک ایدئولوژی، اسلام ناب محمدی (ص) که بشریت را نجات خواهد داد، به مردم نشان دهیم.
وی اظهار کرد: این ایام فرصت خوبی است تا با نگاهی به قیام امام حسین ، نسل جوان را که تشنه معرفت سید الشهداست، بیشتر با دیدگاه ها و اسلام اصیل آشنا کنیم.
فرماندار رشت یکی از راه های احیای دین اسلام را زنده نگه داشتن و گرامیداشت ایام تاسوعا و عاشورا ذکر کرد.
مهدوی تصریح کرد: سرور و سالار شهیدان الگوی کاملی است برای عاشقان اهل عرفان و پیمودن راه انسانیت و کامل شدن و شناخت بهتر اسلام.
وی با بیان این که امام حسین(ع) به علت احساس مسوولیت قیام کرد، اظهار کرد: سرور و سالار شهیدان برای زنده و احیا کردن اسلام واقعی جدش قیام کرد و ما مفتخریم که از پیروان امام حسین(ع) هستیم.

IMG_3266

IMG_3279

IMG_3288

IMG_3290

IMG_3293

IMG_3258

IMG_3275






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد