صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






سوم اسفند، یادواره 33 شهید زن گیلان

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان از برگزاری یادواره 33 شهید زن استان در دو اسفند ماه امسال در رشت خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طاهره کارایجاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنگره ملی زنان شهیده کشور ششم اسفند ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر : 1244 | 11:30 ق.ظ | ۲ اسفند , ۱۳۹۱

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان از برگزاری یادواره 33 شهید زن استان در دو اسفند ماه امسال در رشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طاهره کارایجاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنگره ملی زنان شهیده کشور ششم اسفند ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف اصلی برگزاری این کنگره،‌ تصریح کرد: تبیین نقش شهدای زن در انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور و معرفی زنان شهید به عنوان الگو به نسل جوان از جمله اهداف کنگره است.

این مسئول، بررسی ابعاد مختلف زنان شهیده و الگوپذیری آن ها از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و‌ ارائه الگوی رفتاری و عملی به جوانان را از دیگر اهداف این کنگره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نهادینه‌ کردن تجلیل از خانواده‌های شهدای زن و بررسی و تحلیل دل‌نوشته شهدای زن از دیگر اهداف کنگره مذکور است،‌ اضافه کرد: هفت هزار شهید زن در کشور و 33 شهیده در گیلان وجود دارد که در جریان بمباران‌های جنگ تحمیلی و ترور در کربلای معلی و تعدادی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

کارایجاد، با تصریح بر اینکه از اول تا پنجم اسفند ماه برنامه‌ای برای تجلیل از زنان شهید در کشور برگزار می‌شود،‌ خاطرنشان کرد:‌ برگزاری همایش بین‌المللی تجلیل از طلایه‌داران عفاف و حجاب در اصفهان و‌ همایش زنان ایثارگر در هفته دفاع مقدس از جمله این برنامه‌هاست.

وی تجلیل از همسران بالای 70 درصد مجروحیت در کرمانشاه و همایش بین‌المللی نیمکت‌های سوخته ویژه دانش‌آموزانی که در بمباران شهید شدند را از دیگر برنامه‌‌ها نامید.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: نصب یادمان یکی از شهدای زن در کشور و مراکز استان‌ها در یکی از میادین شهری از برنامه‌های سازمان بوده که از طریق استانداری و شهرداری رشت پیگیری کردیم که هنوز اجرایی نشده است.

*برگزاری یادواره 33 شهید زن گیلان

وی با اشاره به اینکه یادواره 33 شهید زن استان همزمان با وفات حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود، یادآور شد: این یادواره روز سوم اسفند ماه در دانشگاه آزاد اسلامی رشت واقع در پل تالشان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان رده‌های استانی برگزار می‌شود.

کارایجاد ادامه داد: در یادواره مذکور از کتاب «ریحانه‌های آسمانی» با موضوع زندگینامه و چگونگی به شهادت رسیدن 33 شهید استان رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتاب «حریم ریحانه»‌ شامل شعرهایی درباره عفاف و حجاب در مراسم مذکور رونمایی می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: سخنران اصلی این یادواره خانم حاج‌حسینی از اساتید دانشگاه است.

این مسئول با اشاره به جایگاه زن در تمدن و نظام اسلامی، گفت: یکی از راه‌های هویت‌بخشی به زن، بهره‌گیری از سیره زنانی است که تاکنون توانسته‌اند با وجود تمام مشکلات و موانع خود راه سعادت را برگزینند و با ادای تکلیف از آزمایش الهی سربلند بیرون آیند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد