صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تجمع “عاشورائیان استکبار ستیزِ” ۱۱ شهر گیلان از رسانه ملی پخش می‌شود

معاون سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه پخش سراسری مراسم عزاداری تاسوعای حسینی سال گذشته تنها در چهار نقطه استان انجام گرفت، گفت: تجمع عاشورایی از ۱۱ نقطه استان امسال از رسانه ملی پخش می‌شود. مرتضی هواسی در نشست هماهنگی مراسم عزاداری ماه محرم در شهرستان صومعه سرا، اظهار کرد: از افتخارات مردم گیلان این […]

کد خبر : 12472 | 11:20 ق.ظ | ۲۸ مهر , ۱۳۹۳

عاشورا14

معاون سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه پخش سراسری مراسم عزاداری تاسوعای حسینی سال گذشته تنها در چهار نقطه استان انجام گرفت، گفت: تجمع عاشورایی از ۱۱ نقطه استان امسال از رسانه ملی پخش می‌شود.

مرتضی هواسی در نشست هماهنگی مراسم عزاداری ماه محرم در شهرستان صومعه سرا، اظهار کرد: از افتخارات مردم گیلان این است که پرچمداران مذهب شیعه هستند.

وی با بیان اینکه در نقطه نقطه گیلان از عزاداری‌های خاصی استفاده می‌شود، افزود: وظیفه رسانه ملی است که این عزاداری‌ها را به جهانیان بشناساند.

معاون صدا و سیمای گیلان با بیان اینکه پخش سراسری مراسم عزاداری تاسوعای حسینی سال گذشته تنها در چهار نقطه استان گیلان انجام گرفت، گفت: با تلاش و تجهیز sng  تصاویر ماهواره‌ای به ارزش سه و نیم میلیارد تومان برای صدا و سیمای گیلان از 11 نقطه استان گیلان در محرم امسال پخش می‌شود.

هواسی با بیان اینکه صدا و سیمای استان گیلان سال گذشته برای نخستین بار تجمع عاشوراییان را از سیما به طور زنده پخش کرد، افزود: با این وجود در جشنواره تولیدات صدا وسیما در تبریز، گیلان در کنار استان زنجان قرار گرفت.

وی به اهمیت برگزاری عزاداری‌های امسال با وجود تکفیری‌ها و داعش اشاره و خاطرنشان کرد: امسال نیز باید شاهد برگزاری پرشور‌تر عزاداری‌های حسینی در این شهرستان باشیم تا هفتمین روز محرم برای همیشه در صدا وسیما به نام صومعه‌سرا ثبت شود.

در ادامه این نشست فرماندار صومعه‌سرا از آمادگی این شهرستان برای برگزاری هرچه با شکوه مراسم عزاداری محرم و صفر خبر داد و اظهار کرد: باید برنامه‌ ماندگار در عاشورا در این شهرستان ثبت شود همیشه مراسم عزاداری در هفتمین روز از ماه محرم و تجمع عاشورائیان صومعه‌سرا از رسانه پخش می‌شد و باید تداوم داشته باشد.

غلامحسین رجبی افزود: امسال این تجمع در سطح کشور و خارج از کشور به صورت زنده پخش می‌شود و مسئولان و مردم باید تلاش بیشتری در بهتر برگزار شدن این مراسم انجام دهند.

وی با اشاره به سخنانی از امام خمینی(ره) درباره ماه محرم، گفت: هر کجا وحدت بین مسلمانان وجود داشت مسلمانان اوج گرفتند و پیروز شدند.

فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره عزاداری ماه محرم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی مناسب برای ایجاد نظم در هیئت‌های عزاداری باید انجام و سخنرانی‌ها و تبلیغات باید به نفع اسلام بیان شود و ماه محرم بهترین فرصت برای این مهم است.

رجبی حرکت خوب صدا و سیما را برای پخش زنده مراسم عزاداری حسینی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مهم نشان می‌دهد که دشمنان اسلام از این تجمع‌ها نا امید شده‌اند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد