صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






یوم الله 13 آبان بهترین فرصت برای انتقال پیام امام حسین(ع) به جهانیان است+ تصاویر

  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مراسم روز عاشورای حسینی نباید تحت شعاع مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی قرار گیرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از عاشورای امام حسین (ع) است و حضرت امام خمینی (ره) نیز فرموده اند که ما هر چه داریم از محرم و […]

کد خبر : 12482 | 11:44 ق.ظ | ۲۹ مهر , ۱۳۹۳

IMG_3343

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مراسم روز عاشورای حسینی نباید تحت شعاع مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی قرار گیرد، گفت: انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از عاشورای امام حسین (ع) است و حضرت امام خمینی (ره) نیز فرموده اند که ما هر چه داریم از محرم و صفر است.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، 28 مهر ماه در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان استان، با بیان اینکه هویت انقلاب اسلامی ایران از حماسه حسینی و عاشورای اباعبدالله شکل گرفته است، افزود: دو نهضت عاشورای حسینی و انقلاب خمینی مشترکات بسیاری دارند که باید برای مردم به ویژه جوانان تببین گردد.
وی از یوم الله 13 آبان به عنوان یک روز پرخاطره برای مردم ایران نام برد و ادامه داد: این روز با عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برای عاشقان انقلاب اسلامی فراموش نشدنی ست و بهترین فرصت برای انتقال پیام امام حسین (ع) به همه جهانیان است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در ایام محرم و به ویژه روز عاشورا هیئات عزاداری برنامه های مختلفی را تدارک می بینند، اظهار داشت: روز عاشورای سال جاری که مقارن با یوم الله 13 آبان گشته بهترین فرصت برای ایجاد اتحاد و همدلی برای برگزاری یک تجمع باشکوه در شهر رشت است.
حجت الاسلام والمسلمین اشجری با بیان اینکه هدف ستاد بزرگداشت ایام الله 13 آبان جلوگیری از حرکت هیئات عزاداری حضرت ابا عبدالله (ع) نیست، تصریح نمود: ضمن تشکیل و حرکت دسته جات عزاداری، یک برنامه ویژه و شاخص با جلوه حضور پررنگ مردم در راستای حمایت از انقلاب اسلامی و انتقال پیام عاشورای حسینی به شکل متمرکز در مرکز استان و دیگر شهرستان ها برگزار خواهد شد.
وی با اعلام برگزاری مراسم عزاداری در سطح شهر، میدان شهدای ذهاب را به عنوان مکان مراسم محوری و شاخص شهر رشت اعلام نمود و افزود: مراسم سال جاری یوم الله 13 آبان با سبقه پررنگ عزاداری و مداحی مداحان برجسته استان، با شعار”هیهات من الذله” و با استفاده از نمادهایی مبنی از برائت از استکبار و رجم شیاطین زمان برگزار می گردد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در پایان سخنانش بر برگزاری مراسم 13 آبان در همه شهرستان های استان تاکید نمود.

IMG_3339

 معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه جلسات بسیاری تاکنون برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم یوم الله 13 آبان در استان برگزار شده است، گفت: مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سال جاری با مراسم روز عاشورا مقارن گشته است و یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) مبارزه با ظلم بود و امروز نظام جمهوری اسلامی نیز در جهان به عنوان یک نظام استکبارستیز مطرح است.
محمد احمدی پور با تاکید بر لزوم برگزاری مراسم سال جاری عاشورا به شکل یک تجمع واحد و متمرکز ادامه داد: با هماهنگی هایی که در تهران صورت گرفته به استانداران و فرمانداران ابلاغ شده است تا زمینه ها را برای برگزاری مراسم تلفیقی یوم الله 13 آبان و روز عاشورا فراهم آورند.
وی با بیان اینکه باید از تقارن ایامی همچون عاشورا و یوم الله سیزدهم آبان به عنوان سرلوحه منابع معنوی نظام برای تقویت نظام جمهوری اسلامی نهایت استفاده را ببریم، اظهار داشت: باید مراقب باشیم که ایامی که باید با هم افزایی باعث تقویت نظام گردند، با عدم تعامل باعث سوء استفاده دشمنان نشود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به سخن معروف شهید مطهری، گفت: رسالت ما تنها برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا نیست بلکه باید شمر زمان را بشناسیم.
محمد احمدی پور پیوند روز عاشورا و سیزدهم آبان را مغتنم دانست و ادامه داد از همه مدیران دستگاه ها و فرمانداران شهرستان ها می خواهم که ضمن تبیین فلسفه این دو روز، زمینه های برگزاری باشکوه مراسم تلفیقی روز عاشورای حسینی و یوم الله 13 آبان را فراهم آورند.

IMG_3311

IMG_3300

IMG_3314

IMG_3328

IMG_3332

IMG_3336

 

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد