صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






پنجمین نشست ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان استان گیلان + تصاویر

پنجمین نشست ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان استان گیلان، صبح امروز پنج شنبه اول آبان در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست گفت: برگزاری مراسم‌ ملی نباید به فضاهای بسته و محصور هدایت شود زیرا موجب پنهان کردن عظمت مردم می‌شود. حجت‌الاسلام […]

کد خبر : 12500 | 4:34 ب.ظ | ۱ آبان , ۱۳۹۳

IMG_3388

پنجمین نشست ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان استان گیلان، صبح امروز پنج شنبه اول آبان در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست گفت: برگزاری مراسم‌ ملی نباید به فضاهای بسته و محصور هدایت شود زیرا موجب پنهان کردن عظمت مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری با تسلیت رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار ذاشت: امروز رهبر معظم انقلاب بر پیکر نازنین آیت‌الله مهدوی‌کنی نماز اقامه کردند.

وی آیت‌الله مهدوی‌کنی را مرید امام راحل و مطیع مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: آخرین حضور آیت‌الله مهدوی‌کنی در مجلس خبرگان رهبری بود و با توجه به کهولت سن این مسئولیت را پذیرفت و به خوبی مجلس را اداره کرد.

*بهره‌مندی از آموزه‌های عاشورا ویژگی انقلاب اسلامی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه بهره‌مندی از آموزه‌های عاشورا را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر به مناسبت‌های انقلاب اسلامی توجه کنیم در تمام برنامه‌ها ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی و شهادت‌طلبی را مشاهده می‌کنیم.

IMG_3396

وی با بیان اینکه هویت نظام اسلامی بر گرفته از عاشورا است، خاطرنشان نمود: امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند که محرم و صفر اسلام را زنده کرده است بنابراین عاشورا و پیام عاشورا عدالت‌طلبی و مبارزه با ظلم و استکبار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری بر استفاده از جنبه‌های قیام عاشورا در برگزاری مناسبت‌های انقلاب اسلامی به‌ویژه 13 آبان تاکید کرد و گفت: پیوند عاشورا و 13 آبان ماه نقطه عطف تاریخی است تا هم‌صدا با لبیک فراگیر مردم شور انقلابی و تداوم مبارزه با آمریکا را به جهانیان نشان دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تقارن روز عاشورا و 13 آبان، گفت: ستاد برگزاری مراسم 13 آبان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی معتقد است اصل برگزاری مراسم عاشورا نباید تحت شعاع برنامه‌های دیگری قرار گیرد بنابراین تاکید داریم اصالت عزاداری روز عاشورا باید حفظ شود.

*مراسم محوری 13 آبان گیلان در میدان شهدای ذهاب رشت

وی با اشاره به تاریخچه 34 ساله میدان شهدای ذهاب رشت در برگزاری مراسم 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، خاطرنشان کرد: برنامه محوری و استانی 13 آبان ماه با حضور اقشار مختلف مردم ساعت 10 صبح روز عاشورا در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری به برگزاری مراسم‌ مختلف در بقعه دانای علی، بقعه خواهر امام رضا(ع) و مصلای شهر رشت در عاشورای حسینی(ع) اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری مراسم‌ ملی نباید به فضاهای بسته و محصور هدایت شود زیرا موجب پنهان کردن عظمت مردم می‌شود.

IMG_3389

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم حج، بیان کرد: به حاجیان علاوه بر طواف خانه خدا، فرمان حضور در صحرای عرفات، مشعر و منا داده شده زیرا این حضور میلیونی و میدانی موجب رعب و وحشت کفار می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل و هنگام پیروزی انقلاب اسلامی میدان شهدای ذهاب رشت محل تظاهرات مردم بود، اظهار داشت: میدان مذکور محل اعزام رزمندگان به جبهه‌های دفاع مقدس و تشییع پیکر مقدس شهدا بوده ضمن اینکه برنامه‌های سیاسی و مذهبی بسیاری در ایام فاطمیه (س)، هشتم دی و 22 بهمن برگزار شده و همچنین به دلیل حضور سخنرانان شهیدی مانند آیت‌الله احسان بخش نماینده فقید ولی‌فقیه در گیلان و شهید علی انصاری استاندار اسبق گیلان، این میدان از قداست ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری خواستار پابرجایی برگزاری مراسم روز ملی مبارزه با استکبار همزمان با عاشورای حسینی(ع) با محوریت میدان شهدای ذهاب در رشت شد و بیان کرد: باید تلاش کنیم پیام عاشورایی 13 آبان به گوش جهانیان برسد و این امر نیازمند همراهی تمام مسئولان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان همچنین با اشاره به برگزاری نشست‌های خیمه معرفت با موضوع «تقابل هویتی آمریکا و ایران» و هویت گروه تروریستی داعش و اهداف آن همزمان با ایام محرم، تصریح کرد: برنامه‌های مذکور توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان برگزار می‌شود.

وی بر بازخوانی فرمایش‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره رابطه با آمریکا تاکید کرد و گفت: نمایش فیلم‌های ضد استکباری در مدارس از دیگر برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان است.

IMG_3429

فرماندار رشت نیز در این نشست به تقارن مراسم 13 آبان و عاشورای حسینی (ع) در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال آرزو دارم تجمع بزرگ عاشورائیان در شهر رشت برگزار شود.
سید عیسی مهدوی با تسلیت ایام عاشورای حسینی (ع) اظهار کرد: عاشورا از ویژگی‌های منحصر به‌فردی برخوردار است.
وی به هجمه دشمنان علیه فرهنگ عاشورایی اشاره کرد و افزود: ظلم‌ستیزی و فرهنگ عاشورایی سبب پایداری مسلمانان شده است.
مهدوی با اشاره به شبیه‌سازی فرهنگ اسلامی توسط دشمنان، تصریح کرد: دشمن با ایجاد داعش به دنبال ترویج فرهنگ شبیه‌سازی شده برای مقابله با اسلام اصیل است.
فرماندار رشت تقارن عاشورای حسینی (ع) و 13 آبان را سبب ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی در دنیا خواند و بیان کرد: تقارن 13 آبان و عاشورای حسینی (ع) فرصت مناسبی برای مقابله با جریان استکباری است.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای احیای ارزش‌های اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه قیام کرد، گفت: ایجاد وحدت و انسجام اسلامی از اهداف قیام امام حسین (ع) بود.
مهدوی به تأکید امام حسین (ع) بر موضوع وحدت اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: امسال برنامه‌های مراسم 13 آبان ماه باید در راستای ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی امام حسین (ع) برگزار شود.
فرماندار رشت با پیشنهاد برگزاری مراسم 13 آبان‌ماه در 9 صبح روز عاشورای حسینی (ع) در میدان شهدای ذهاب شهر رشت، اظهار کرد: هیئت‌های عزاداری ساعت 11 صبح به طرف مصلای رشت هدایت شوند.
وی با اشاره به اینکه فرماندار متعلق به تمام مردم است و باید به اقشار مختلف ارائه خدمت کند، گفت: آرزو دارم تجمع بزرگ عاشورائیان در شهر رشت برگزار شود.

IMG_3419

IMG_3354

IMG_3360

IMG_3365

IMG_3368

IMG_3370

IMG_3375

IMG_3381

IMG_3383

IMG_3391

IMG_3401

IMG_3402

IMG_3409






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد